Nevím, jestli jsem se neukvapil s veřejným ohlášením, ale budiž....risknu to
Jak jsem již postrašil dříve, pustil jsem se do konstrukce Tyrrellu 009. Původně jsem měl představu jen o rekonstrukci existujícího Lotusu 79 vzhledem k jejich velké tvarové podobě, ale po posbírání podkladů a důkladné rozvaze (a pár prvních pokusech) jsem zjistil, že rozsah úprav je natolik velký, že mi prací vyjde nastejno a s daleko lepším výsledkem když model namaluji zgruntu celý znovu.
Nezapírám, že je pro mne Lotus p. Špinlera v určitém směru inspirací, hlavně co se týče konstrukce některých dílů. Důvodem je to, že CAD a podobné programy jsou pro mne španělskou vesnicí, maluji v Corelu a jak udělat z 3D dílu díl 2D - na to pro mne existuje metoda pokus-omyl. I přesto ale v podstatě neexistuje díl, který bych nevytvořil sám.
V současnosti mám hotovou příď vozu s částí předního křídla, monokok, kabinu, boční pontony (bez některých detailů) a horní kryt motoru. Model konstruuji tak, abych ho mohl udělat včetně motoru - to bude asi pro mne největší problém ... pochybuji, že zvládnu tak detailní konstrukci motoru jaké znáte, bude holt zjednodušený.
Dneska jsem si vytiskl (jen na 80gr papír) hotové díly a provedu zkušební stavbu, jak to lícuje a pasuje. Pokud ano, představím vám výsledek.
Co se týče barevných verzí, vzhledem k tomu, že se uvedený typ během své kariéry stále a neustále měnil, rozhodl jsem se dát dohromady dvě verze, jednak vůz J.P.Jariera z VC JAR
jednak vůz D.Pironiho z VC Velké Británie
Tak mi držte palce...