Dovoluji si Vám představit připravovaný model Red Bullu od Karla Němce v zajímavém grafickém kabátku, který má na svědomí Jarek Šíma. Vystřihovánka umožňuje výběr jednoho ze dvou pilotů: #14 D.Coulthard (dokončil na třetím místě) #15 Ch.Klien (závod nedokončil) Rozsah je 2,5xA4 + laserem pálené doplňky- jedná se pouze o běhouny a dezénky kol.
Právě koly začínám stavbu:
Naposledy upravil(a) Ali dne 05 prosinec 2013 06:24, celkem upraveno 1 x.
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.
Zvědav jsem i já co z toho vyleze (zatím nemám moc představu jak model bude vůbec vypadat)... inu uvidíme Pustil jsem se do podlahy- zde je příjemným pomocníkem kresba chlopní dílů, které se na podlahu budou umísťovat: Spodní deska vozu je zpevněna umístěním kartónu (ten není součásti modelu - případné zpevnění si zvládne udělat každý sám). (Dřevěnou desku vozu budu umisťovat na model až v konečné fázi stavby a to kvůli zachování rovné podlahy): Dokončení horní části podlahy, spočívá v nalepení dvou podélných částí- jelikož se nelepí celou plochou na podlahu (mají tvar klínu), navrhnul jsem malá žebírka, která zabrání deformaci a zároveň pomohou s udržením požadovaného tvaru: Převodovka, rozvodovka a koncové světlo se skládá pouze ze čtyř dílů, ale dohání to náročností tvarování:
Na řadě je trup a kokpit vozu. Trup respektive horní část trupu je nutno velice pečlivě natvarovat, po bocích je tento díl nutno i nabombírovat. Pokud se tvarování povede vše perfektně sedí (jakákoliv nepřesnost tvarování má zásadní vliv na tvar čumáčku- o čemž jsem se sám přesvědčil a na poprvé vykouzlil krásnou šroubovici). Celý trup jsem lepil natupo (s podlepením bočnic hlasovacími lístky), vystřihovánka samozřejmě bude nabízet i chlopně - opět je na každém jaký způsob lepení mu vyhovuje. Hlavní dominantou kokpitu je pěkně navržený volant: Zasunout kokpit do trupu a trup několika díly uzavřeme: Boční lemy kokpitu budou v pozdější fázi stavby plynule navazovat na komín a proto je nutné lemy zaoblit:
Dalším postupem jsou bočnice. Ačkoliv bočnice vypadají komplikovaně skládají se v podstatě ze dvou dílů a chladiče: Základem je správně natvarovat hlavní část bočnice: Následuje vlepení desky- nejdříve pohledová část poté její spodní část a následné přilepení k žebru: Do bočnic je třeba umístit chladiče: Což se může zdát jako jednoduchá věc, ale mě pořádně potrápila. Nakonec jsem chladiče rozstříhnul na dvě části a vstup chladiče podlepil (chladič je opět možné lepit i pomocí chlopní) což relativně usnadnilo vlepení: Jelikož nemám Karlovi fotky ze stavby, docela jsem tápal, jaký zvolit způsob kompletace prvků - podlaha, čumáček a bočnice. Nabízeli se mi tři možnosti: čumáček přilepit k podlaze a na něj nasunout zkompletované bočnice čumáček přilepit k podlaze, přidat pravou bočnici a uzavřít levou bočnicí spojit čumáček se zkompletovanými bočnicemi a nasunout celek na podlahu Zvolil jsem třetí možnost a proto jsem bočnice spojil v jeden celek Nalepení bočnic na trup je velice příjemná práce (pro jistotu jsem si bočnice vycpal kousky vaty): Nasunutí trupu na podlahu dopadlo také jakštakš v pohodě, pro lepší manipulaci při lepení jsem si vytvořil v zadním žebru konstrukční otvor (ten navrhnu i do vystřihovánky):
Ali moc pěkná a čistá práce jako vždy. Jen mě trochu zarazil sklon držáků předního křídla. Takto to vypadá že by přední křídlo nevycházelo rovně k podložce, ale ze šikma. Možná klame fotka.
Nejsem konstruktérem, ale myslím že je špatně natvarován nosník předního křídla. V přední části by rádius zaoblení z horizontálního uchycení měl přecházet plynule po rádiusem do svislé polohy, v zadní je zaoblení menší. (na titulní straně návodky je to vidět) Tím se přední část zvedne. Vidím zde i ale svůj grafický nedostatek. Žlutá příliš zasahuje do nosníku. Dej mi to Aleši prosím do připomínek.