Lotus 49 / FT / 1:24 / různé verze

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 305
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Příspěvekod Kašpi » 03 leden 2009 19:36

To Miro: souhlasím s tebou, já osobně se lepením bavím hodně, tuto verzi z metmanie mám postavenou taky, i když v zelenožluté verzi.
Mám těch devětačtyřicítek trochu víc:

Obrázek
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 03 leden 2009 19:39

Poosi, asi největší chybu ve své úpravě jsi odhalil sám, ne jen při pohledu z ptačí perspektivy kde nerespektuješ zužování od větrného štítu směrem dopředu, ale hlavně při pohledu z boku nerespektuješ zvedající příď skutečného vozu. Dno nemá být rovné. V podstatě tvé úpravě nerozumím, uniká mi smysl.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 305
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Příspěvekod Kašpi » 03 leden 2009 20:24

Hledal jsem záměrně dvě fotky zhruba ze stejného úhlu, aby bylo jasné v čem se lišil trup z různých období.
Verze z GP monako 68 (tento model chystáme) základ toho trupu je shodný z naší už vydanou zelenožlutou verzí
Obrázek

A verze z roku 69 (pravděpodobně už typ C podle zadního křídla a Rindta za volantem, trup je ovšem shodný is verzí B z konce roku 68) tento trup je v půdorysu téměř přímý až po ústí, kde je výrazné krátké zkosení, v bokorysu nedochází k tak výraznému zvedání přídě.
Obrázek

Co tím chtěl "básník" říct? Na první pohled dvě velmi podobné verze Lotusu 49B, ovšem po podrobném prostudování dvě tvarem naprosto odlišné verze trupu, dvě naprosto odlišná auta.
Ne že by se Colin nudil a ze zábavy vymýšlel různé tvary "nosů" byla za tím hlavně změna uspořádání chlazení a uložení přední nápravy.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 04 leden 2009 17:35

Seznam šasí Lotusu 49 které se zůčastnily GP F1:
R1 od Dutch GP 1967, G.Hïll do Monaco 1968, J.Oliver který jej zničil
R2 od Dutch GP 1967, J.Clark do Mexican GP 1968, J.Oliver - od German GP 1968 přepracováno na specifikaci "B" (hybrid)
R3 od British GP 1967, J.Clark do South African GP 1970, J.Love
R4 South African GP 1968, J.Clark pouze jeden start, zničeno v Race of Champions 1968, J.Siffert
R5 Race of Champions 1968, G.Hill pouze jeden start, od Monaco GP 1968 přepracováno na specifikaci "B" (hybrid)

Lotusů 49, 49B, 49C bylo vyrobeno celkem 12 šasí, poslední 12-é nikdy nejezdilo.

FT vydal modely Lotusů 49 R1 a R2, novakv staví kontrolně R1 a R2. Jedná se o tytéž šasí.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 483
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 09 leden 2009 09:36

Na Jarkovu zadost (11111)
Nechceš zveřejnit prosím tuto fotku? Líbí se mi stav rozpracovanosti, prevodovka a rozvodvka odděleně od motoru,

J.

prikladam tedy foto rozpracovaneho motoru :-)

Obrázek
Naposledy upravil(a) novakv dne 01 leden 2010 18:14, celkem upraveno 1 x.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 483
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 16 leden 2009 15:58

Na sucho sestavený trup s motorem

Obrázek
Naposledy upravil(a) novakv dne 01 leden 2010 18:15, celkem upraveno 1 x.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 21 leden 2009 22:15

Tak jsem se pustil do Lotusu 49.
a nějak mi bohužel vůbec nesedí opláštění kokpitu- čili jednotlivé díly po přilepení žeber do jednoho dílu nejdou nasadit na druhý...
Stalo se mi to u všech spojů - možná chyba pálení žeber, nebo už prostě stárnu...
8)
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 21 leden 2009 22:38

Další drobnost na kterou jsem narazil - nemůžu najít díl 15 u volantu...
Možná jsem ho prošustroval, nevím :oops:
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 21 leden 2009 22:48

Omlouvám se, jsem na služební cestě v Portugalsku a nemůžu tudíž lépe reagovat. Budu reagovat pouze na otázku žeber. Přesto že jsou pálená, musíš je dobrousit na potřebný tvar a to hlavně proto, že jednotlivé trupy jsou kuželové a tudíž je nutné broustit na žebrech úkos.
Snad ti poradí kluci, kteří model již stavěli. Cashpik a novakv. Díky za pochopení.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 483
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 22 leden 2009 07:01

Pokud je rozložení dílů stejné u zelených verzí stejné jako u těch, které právě testuju, tak díl 15 k volantu najdeš mezi výfukovým potrubím. Taky jsem ho hledal dlouho :-)
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
Cashpick
Site Admin
Příspěvky: 488
Registrován: 23 září 2003 15:32
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Cashpick » 22 leden 2009 08:41

Jak píše Jarek žebra jsem dobrušoval a trup mi vyšel dobře. Který přechod je problematický?
Na otázku, kde je díl 15 neumím odpovědět, protože model mám doma (a jsem v práci).

koleno
Příspěvky: 50
Registrován: 15 leden 2009 17:08
Bydliště: Slovácko

Příspěvekod koleno » 22 leden 2009 18:51

Vaše starosti bych chtěl mít. Já zase nemůžu najít klíče od baráku.

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 22 leden 2009 20:56

Díky, díl 15 je skutečně u výfuků - úplně jsem přehlédl.

Co se žeber týče, po několika hodinách nekonečného broušení žeber a pasování " nasucho" jsem jakš takš dospšl do konce :oops:

Největším problémem bylo pro mě napasovat žebra 21, 22
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Cashpick
Site Admin
Příspěvky: 488
Registrován: 23 září 2003 15:32
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Cashpick » 23 leden 2009 08:12

Nikdo neříkal, že to bude jednoduché :).
Zrovna mezi prvním a druhým segmentem je větší zkosení a brousit se musí více. Přesto jsou vypalováná žebra velkou výhodou, protože stačí "symetricky brousit z obou stran."
Ne, vážně. Pokud by kohokoli napadlo jak model nebo jeho stavbu vylepšit tak napište.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 23 leden 2009 15:15

Pro zjednodušení stavby modelu, chceme připravit řezané skla pro verze z roku 1968. Jaký na to máte názor?
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů

cron