Lotus 49B MK I a MKII 1:24 / FT - různé verze

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Cashpick
Site Admin
Příspěvky: 488
Registrován: 23 září 2003 15:32
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Cashpick » 25 červenec 2011 08:20

Teď to vypadá, že doteď jsme to všichni na Lotusech tvarovali blbě :)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 25 červenec 2011 08:25

Petře a Honzo, hlavním důvodem změny konstrukce kol byla skutečnost, že stáj Lotus u typů 49B používala jiné rozměry disků kol a pneumatik. Tyto mají zcela jinak tvarovanou bočnici s výrazně kuželovým profilem. Toto neplatilo v roce 1968 u stáje Robba Walkera (Lotus 49B MKII barva modrá) a u předchozího typu 49 z let 1967 a 1968. V návrzích byla i bočnice ze dvou dílů, kužel a kroužek, ale s ohledem na měřítko 1/24 jsme od tohoto návrhu ustoupili.
Jak uvádí Aleš výše: Kdo chce může plochu u ráfku jemně nabombírovat.

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Cashpick
Site Admin
Příspěvky: 488
Registrován: 23 září 2003 15:32
Bydliště: Brandýs nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Cashpick » 25 červenec 2011 08:58

Dík za vysvětlení!
Nevěděl jsem, že se změnila předloha a myslel, že jen vylepšujete ta původní...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 25 červenec 2011 09:15

Snažíme se v rámci možností držet předloh, ale i vylepšování patří k postupnému vývoji modelu. Nechceme v pokračování mapování vývoje L49 jen přebarvovat model, ponechat původní pohonou jednotku, kola, brzdy, nápravy, uchycení výfuků atd.
Vím že některé změny budou pro laiky nepodstatné a bude to stále jen 49...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 25 červenec 2011 09:34

Ano, podle těch fotek je to jasné, ale s tím, že i ten kužel musí být lehce nabombírovaný :wink: .

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 27 červenec 2011 12:26

Samozřejmě Petře, ale vzhledem k tomu, že se jedná jen o velmi malé bombírování, případné řešení "stříšky" s okrajem cca 1,5mm necháváme volbu na každém modeláři. V návodu bude popsáno jaké úpravy je třeba udělat pro bombírovanou bočnici.
Považuji Aleše za velmi šikovného modeláře a když se i on uchýlil k verzi "pouze" kužel, tak na tom něco bude...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 27 červenec 2011 13:32

Hlavním důvodem proč jsem, upustil od bombírovaných bočnic je to, že kolo již bylo hotové a ráfek jsem neubrousil- tudíž ráfek nereálně "čuměl" mimo kolo. Pokud se provedou úpravy jako obroušení páleného kroužku a použití nižšího pásku sloužícího k jeho omotání, nemělo by být zase tak složité bočnici nabombírovat- mluvím samozřejmě o předním kole. Na zadním to bude podstatně jednodušší. Vše se dočtete v návodu....

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 27 červenec 2011 14:21

Úděl beta testera :wink:

Tak mne napadá, mám ke každému modelu přibalit plechovku hliníkové barvičky :wink: :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 31 červenec 2011 15:37

Jakýpak přibalování-po nocích můžeš barvit pálená kolečka :lol:
Další část, která se již nijak neliší od dříve vydaných verzí L49 je kokpit. Po dohodě s autory jsem ho provedl z hliníkové folie. Je to velmi jednoduchá a přitom velmi efektní úprava.
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 31 červenec 2011 16:08

Ali, pokud je volant v kokpitu v poloze, kdy kola směřují rovně vpřed, tak máš logo na volantu vzhůru nohama.
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 31 červenec 2011 18:45

Barvit jen pálená kolečka by nestačilo :wink: , samotný ráfek by byl bílý.
Nebojte, nebudu nic přibalovat. Chtěl jsem jen upozornit na alternativu lakování barvičkama Revell, Agama, Humbrol a nebo vodovkama, šedě jen laserové díly plus kroužek z papíru (ráfek) :wink:

Znak na volantu je opravdu vzhůru nohama 8)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 31 červenec 2011 20:57

Myslím že volant je len otočený o 180°.
Aleš kokpit je vydarený a s fóliou je to zase o kus ďalej.

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Příspěvekod Ali » 01 srpen 2011 05:10

René díky, logo na volantu je opravdu obráceně. Zde foto na Flickru

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 01 srpen 2011 09:12

Áno, je obrátene a ja som ho nalepil obrátene tiež pri verzii MKII ktorú lepím - v návodovej kresbe je volant obrátený dvomi lúčmi nadol, čo je asi nesprávne podľa tvojej fotky. Náprava skalpelom bola ale pomerne jednoduchá.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 01 srpen 2011 21:48

Pro doplnění statistiky:
Lotus L49B MKII z týmu Roba Walkera, se kterým jezdil J. Siffert, měl číslo časí R7 a byl postavený na zakázku.
Lotus L49B ... , který Aleš staví (později doplním) měl číslo šasí R6 a druhá verze měla číslo šasí R5.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 6 hostů