Dobrý večer vážení kolegové modeláři,
chci Vám představit nový model resp. modely, na kterých v současné době pracuji.
Jde o kolekci vozů
Williams FW-07 1979 a
Williams FW-07B 1980.
Přikládám aktuální konstrukční rendery pro představu, jak jsou modely koncipovány a na co se tedy můžete těšit.
O konstrukci modelu
--------------------------
Konstrukce modelu je kombinací klasických, ale převážně nových prvků a řešení v rámci modelů F1. Celkové pojetí vychází více z pohledu na reálnou předlohu.
Model není řešen tak, jak je zvykem, kdy konstrukce neřeší podstatu předlohy a je zaměřena spíše na konečný vzhled.
Co to v praxi znamená a co nové modely Williams modelářům nabízí?
Model má samostatně řešené chassis kompletně oddělené od kapotáže. Chassis plní formu pevného základu, na který se následně lepí další sekce modelu.
Poctivě slepené a pevné chassis tak zaručí, že se model nezkroutí, navíc při následném lepení a doplňování dalších částí je mnoho prostoru pro průběžnou kontrolu symetrie,
což je při práci na modelu základem.
Jako příklad lze uvést přilepení pontonů, které se nově lepí k chassis za pomocí dostatečně pevných vzpěr. Lze tak doladit správnou polohu umístění,
aniž by byl modelář omezován další konstrukční návazností. Model si tedy lze vypracovat po sekcích chassis, pontonů, zadní části a kapotáže, následně vše s přehledem slepit dohromady.
Dalším novým prvkem je zpracování kol, které se přiblížilo více reálnému vzhledu a to díky oddělení pláště od kola s ráfkem.
Kolo tak vypadá více plasticky, navíc modelářům, kteří kola přetírají barvou odpadá starost s pracným obkreslením ráfku.
Na sestavení nejsou kola nijak náročná a neliší se stupněm obtížnosti od klasické konstrukce kol.
Nové Williamsy se lepí samy, jejich stavbu uspokojivě zvládne i méně zkušený modelář, nelze je však doporučit začínajícím modelářům.