RR - Williams FW-07 / 07B

Modely, které se připravují k vydání...
Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

RR - Williams FW-07 / 07B

Příspěvekod Rado Radevicz » 11 leden 2010 20:31

Dobrý večer vážení kolegové modeláři,
chci Vám představit nový model resp. modely, na kterých v současné době pracuji.
Jde o kolekci vozů Williams FW-07 1979 a Williams FW-07B 1980.
Přikládám aktuální konstrukční rendery pro představu, jak jsou modely koncipovány a na co se tedy můžete těšit.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
O konstrukci modelu
--------------------------

Konstrukce modelu je kombinací klasických, ale převážně nových prvků a řešení v rámci modelů F1. Celkové pojetí vychází více z pohledu na reálnou předlohu.
Model není řešen tak, jak je zvykem, kdy konstrukce neřeší podstatu předlohy a je zaměřena spíše na konečný vzhled.
Co to v praxi znamená a co nové modely Williams modelářům nabízí?

Model má samostatně řešené chassis kompletně oddělené od kapotáže. Chassis plní formu pevného základu, na který se následně lepí další sekce modelu.
Poctivě slepené a pevné chassis tak zaručí, že se model nezkroutí, navíc při následném lepení a doplňování dalších částí je mnoho prostoru pro průběžnou kontrolu symetrie,
což je při práci na modelu základem.

Jako příklad lze uvést přilepení pontonů, které se nově lepí k chassis za pomocí dostatečně pevných vzpěr. Lze tak doladit správnou polohu umístění,
aniž by byl modelář omezován další konstrukční návazností. Model si tedy lze vypracovat po sekcích chassis, pontonů, zadní části a kapotáže, následně vše s přehledem slepit dohromady.

Dalším novým prvkem je zpracování kol, které se přiblížilo více reálnému vzhledu a to díky oddělení pláště od kola s ráfkem.
Kolo tak vypadá více plasticky, navíc modelářům, kteří kola přetírají barvou odpadá starost s pracným obkreslením ráfku.
Na sestavení nejsou kola nijak náročná a neliší se stupněm obtížnosti od klasické konstrukce kol.

Nové Williamsy se lepí samy, jejich stavbu uspokojivě zvládne i méně zkušený modelář, nelze je však doporučit začínajícím modelářům.
Naposledy upravil(a) Rado Radevicz dne 10 září 2011 10:51, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 11 leden 2010 20:55

Zdravím Rada. Představuješ nám zde na svých renderech Tvou nynější tvorbu. Souhlasím i s jinýma kolegy, že williamsy z této řady si zaslouží lepší zpracování, než se kdysi dávno objevilo v ABC od nejmenovaného mistra.

Ale zároveň se mi skýtá otázka, zdali chceš v tomto vlákně prezentovat beta stavbu, či dokonce alfa test tohoto - těchto Tebou připravovaných modelů?

Přeci jen jsi vložil toto vlákno do sekce beta testů a ne do sekce novinek.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 13 leden 2010 19:27

Nazdar Teo a všichni, zde se budou postupně objevovat fotky z ukázkových promo staveb.

Založil jsem vlákno do sekce Beta stavby, protože sekce Promo stavby zde na fóru není. O zveřejnění náhledů na postupy konstrukčních alfa či beta prací neuvažuji.

V sekci Novinky se modely objeví společně s informacemi ve chvíli, kdy budou připraveny k vydání.

btw:..mohu se zeptat proč zůstalo jen u nejmenovaného mistra? Myslím, že jeho jméno stojí za zmínku.. :wink:

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 13 leden 2010 19:33

Děkuji. Máš pravdu, že sekce pro stavby PROMO tady není. Proč nejmenovaného mistra? Ani Ti nevím? Snad jsem počítal s tím, že se většina znalých dovtípí. Ale když jsme u toho, tak se jedná o samotného mistra pana architekta Vyškovského R. Když se to veme kolem a kolem, tak byl takovou kolébkou papírového modelářství jako takového. Z jeho pera vzniklo i pár formulek, ale co vím, tak je, jako idalší techniku moc rád nenavrhoval.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 13 leden 2010 20:01

Pár formulek,...ale byli to možná zásadní konstrukce pro všechny, kteří tohle místo navštěvují. Z určitého úhlu pohledu se dnes snad dá hovořit i o jakémsi kultu kartonových F1, což se mě osobně hodně líbí a mám to rád.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 13 leden 2010 20:19

Ano kdysi ...... Páni tvůrci modelů f1, vykašlete se na nostalgii a ničím nerušíce tvořte a tvořte. Právě ty vaše modely jsou skvělé.

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1146
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 13 leden 2010 23:17

Trochu OT: Aký je rozdiel medzi promo a beta stavbou? Aj beta je dobrým promo a aj preto sa tu bety prezentujú.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 14 leden 2010 00:49

Záleží na přístupu k věci. Beta stavba múže být dobré promo, ale není k tomu určena. Slouží k odlazení chyb, ověření konstrukce a stavitelnosti.

Zde na foru je zvykem beta stavby veřejně publikovat, což může být pro autora zajímavé z hlediska zpětné vazby od přihlížejících.
Může se ale také stát, že se mu například dostane nepodložené, neověřené rady či připomínky, které mohou práci na modelu zkomplikovat.
Osobně preferuji beta stavbu ve dvojici s jedním zkušebním lepičem, vše nezbytné si vždy ověřuji sám.

Promo je již pak ukázková prezentační stavba finální verze modelu.

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 29 leden 2010 07:06

Ukázka konstrukce zadního kola:
Obrázek
Boky pláště lze po slepení z rubové strany velmi pohodlně dotvarovat bombírováním do potřebného, oblého tvaru. Poté se plášť zkompletuje.
Kolo samotné bude mít ráfek a bude se vsouvat do boků kompletního pláště.
Obrázek Obrázek
Idea se může zdát složitá, ovšem lepení je příjemné, překvapivě zejména ráfku. Kolo vypadá velmi realisticky, zvládne ho i méně zkušený modelář.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 29 leden 2010 08:01

Tohle se mi líbí, zajímavý prvek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 29 leden 2010 08:13

Dokonalé a bližšie k realite, ako sa tak pozerám na obrázky bude aj jednoduchšie prípadné natretie plášťa farbou pneumatík ešte pred nasunutím disku.

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1004
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Příspěvekod Novis » 29 leden 2010 16:25

...stejně mi nejde do hlavy, jak já budu "s lehkostí" lepit ten ráfek, ale nechám se překvapit :wink:
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, FW08C, FW11B, MP4/4, MP4/7A, 312T
Lakovna:
Tyrr 006, 008, 018, 126CK, F2000, F2002
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 30 leden 2010 10:52

Novis píše:...stejně mi nejde do hlavy, jak já budu "s lehkostí" lepit ten ráfek...

Ráfek se vypracuje metodou slep-odstřihni.
Obrázek
Po slepení a proschnutí se odstřihne pomocná plocha kolem ráfku, včetně chlopní.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 30 leden 2010 13:02

Přimlouval bych se v tomo případě za obdélníkový tvar chlopní místo trojúhelníkových aby po obstřižení ráfku byla zubová mezera chlopní co nejmenší. Podle mne to bude mít vliv na vyšší tuhost ráfku a mohlo by se to i lépe obstřihávat.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Rado Radevicz
Příspěvky: 570
Registrován: 16 září 2008 21:06
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rado Radevicz » 30 leden 2010 14:18

11111 píše:Přimlouval bych se v tomo případě za obdélníkový tvar chlopní místo trojúhelníkových aby po obstřižení ráfku byla zubová mezera chlopní co nejmenší. Podle mne to bude mít vliv na vyšší tuhost ráfku a mohlo by se to i lépe obstřihávat.


Ráfek je dostatečně tuhý a s odstřihnutím problém není.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů