Stránka 1 z 3

Ferrari 640, N. Mansell alt. G Berger, Vc Portugalska `89

Napsal: 02 březen 2011 16:56
od hepyno
Predstavujem Vám ďalšiu betu z pripravovaných noviniek PKAA - Ferrari 640 z Vc Portugalska 1989

Obrázek

Na výber sú dve alternatívy - víťazný voz Gerharda Bergera alebo diskvalifikovaný cúvajúci voz Nigela Mansella. Okrem toho je toto auto zaujímavé aj tým, že ako prvé vôbec používalo poloautomatickú prevodovku:)

Uvažoval som nad tým, ktorého jazdca si zvoliť a nakoniec to vyhrala magická 27ka mysliac si, že ide o Bergera. Až keď bolo auto hotové, tak som zistil, že s 27kou jazdil Mansell, takže pred lakovaním budem ešte musieť prekryť meno jazdca.

Obrázek

Stavba prebiehala v pohode, ak som na niečo narazil, bude to v upravené v návode. Začal som prednou časťou auta.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Keďže toto obdobie netvorí jadro Špinlerovej tvorby, zvolil som postup, ktorý uplatňujem pri autách po roku 2000 - kokpit prilepiť k podvozku, doplniť o chladiče a zakryť to bočnicami (v tomto prípade aj s krytom motora a komínom).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Aj napriek tomu, že to vyzerá zložito, sadlo to veľmi dobre, treba však venovať pozornosť retušovaniu dielov pred nalepením.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

No a potom už ostávali len závesy, zadné krídlo a kolesá.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A ešte jeden na záver:

Obrázek

Keď auto nalakujem, tak nejaké foto ešte doložím.

:!: :?: Na záver jeden tip - toto auto som zlepil za necelých 20 hodín čistého času, takže ide o ideálny voz na účasť na 24hodinovke :wink:

Napsal: 02 březen 2011 17:06
od Novis
Nemám slov, KONEČNĚ je to tady!!!
Krásně slepené.

Jen jedna poznámka: nemělo by to startovní číslo být trochu "silnější/tučnější"? Zdá se mi dost slabé v porovnání s tím, co jsem našel na netu.

Napsal: 02 březen 2011 17:31
od frydek665
No sláva, konečně jsme se dočkali.
Hepyno, při tvých znalostech F1 mě docela překvapuje, že jsi Bergerovi přiřadil sedmadvacítku :wink: .

Napsal: 02 březen 2011 17:34
od hepyno
Držal som sa číslovania dielov. A celý čas mi nešlo do hlavy, že ak mal Berger 27ku v rokoch 1987-1989, prečo mal v rokoch 1993-1995 28ku :roll:

Re: Ferrari 640, N. Mansell alt. G Berger, Vc Portugalska `8

Napsal: 02 březen 2011 17:56
od kvr
Super! Asi jej zkusím stejně jako McLaren MP4/2 stavět zhora, ale uvidíme.

Ještě k těm zajímavostem. Vůz byl v podstatě velice úspěšný - pokaždé dojel na pódiu, tedy pokud dojel. Řekl bych, že to bylo v historii F1 zcela ojedinělé.

Napsal: 02 březen 2011 18:30
od frydek665
To takový McLaren MP4/4, ten když dojel, tak vyhrál. A nedojel jen jednou :lol: . Ale to už jsme trochu jinde.

Napsal: 02 březen 2011 19:38
od petrxp
To se mi líbí :!: :wink: .

Napsal: 02 březen 2011 19:49
od Novis
Jo, na spodku vozu je ještě označení F189, ale to už jsi určitě připomínkoval.
Vím, že se vedla debata ( http://www.papierovemodelarstvo.jakommo ... =57&t=2413 ) o tom, jaké označení tento vůz skutečně měl.

Napsal: 02 březen 2011 22:12
od hepyno
Asi to nebude ani 640, ani F189, ale nakoniec F1-89 :)

Napsal: 03 březen 2011 07:29
od kvr
Tak to je pěkné, už se to dostalo špatně i ke zdroji ;)

frydek665: Šlo o oba vozy, Senna měl s MP4/4 i pár mimopódiových výsledků. V tomto směru by těch úspěšných vozů bylo asi víc, namátkou z doby nedávné F2002 (to by ani nepotřebovalo tu podmínku dojetí).

Napsal: 03 březen 2011 07:57
od Tomas Vyslouzil
hepyno píše:Asi to nebude ani 640, ani F189, ale nakoniec F1-89 :)

Doufám, že tvůj smích je ironie :!: Je to každopádně Ferrrari 640.

Startovní číslo by mělo být opravdu silnější. Přinejmenším to jeho orámování.
Ale je možné, že buď klamou snímky betastavby nebo to není výtisk z pořádné tiskárny :?:

Obrázek

Obrázek

Napsal: 03 březen 2011 08:17
od michal antonický
Tomas Vyslouzil píše:
hepyno píše:Asi to nebude ani 640, ani F189, ale nakoniec F1-89 :)

Doufám, že tvůj smích je ironie :!: Je to každopádně Ferrrari 640.

Startovní číslo by mělo být opravdu silnější. Přinejmenším to jeho orámování.
Ale je možné, že buď klamou snímky betastavby nebo to není výtisk z pořádné tiskárny :?:

Obrázek


Tome, ty jsi se tak rozohnil, že si přidal jedno "er".... :D

Ale máš pravdu, správné označení je Ferrari 640, právě jsem to taky chtěl napsat, ale holt jsi byl rychlejší :wink: A tak by to také mělo být napsané na spodku vozu a v titulku návodu

Michal

Napsal: 03 březen 2011 08:36
od michal antonický
A také máš Tome pravdu s těmi číslicemi...

Je potřeba zesílit konturu u obou číslic (27 i 28), takhte to skoro zaniká. A při tom tvar číslic byl pro několik sezón u Ferrari takřka jako logosymbol.

Jinak je to moc pěkný model a dozajista obohatí naše sbírky.

Michal

Napsal: 03 březen 2011 08:39
od michal antonický
A hele zpráva šotkuje....místo osmičky smajlík....co se dá dělat :wink:
MA

Napsal: 03 březen 2011 09:10
od marec
Obrázek
Je skvele ze model je vonku! Pri vsetkej ucte - je skoda ze komin je deleny. Mate na nom neexistujuce hrany. Dalsia z veci ktoru na modeli nevidim je spara delenia prednej casti, ktora je v reali vyrazna.
M.