Od kluků z FT se mi do rukou dostala nově připravovaná vystřihovánka Ferrari F500 z ročníku 1953. Rozsah vystřihovánky je 2,5 listu A4 + gravírované bočnice, dezénky a žebra různých gramáží papíru. Vyplétaná kola nebudou součástí základní vystřihovánky- ty je nutné dokoupit samostatně. Vystřihovánka umožňuje postavení jedné ze tří nabízených variant modelu: #2 VC Německa Nürburgring´53-trénink,Nino Farina #2 VC Německa Nürburgring´53-závod,Nino Farina-vítěz
#5 VC Velké Británie Silverstone´53-závod, Alberto Ascari-vítěz
Děkuji za povzbudivá slova- předloha je krásná, vystřihovánka také, snad to moc nepokazím... Na rozdíl od Robertovi alfa stavby(verze Ascari/VC Británie) jsem vybral tréninkovou verzi N. Fariny jež se vyznačuje elegantními křidélky na bocích vozu. Po konzultaci s Robertem jsem stavbu začal od kokpitu a rada to byla opravdu dobrá. Kokpit se skládá ze dvou polovin. Přední část kokpitu: Zadní část kokpitu:
Kompletace přední části. Podlahu je nutné přilepit tak, aby v přední části lícovala s čelem kokpitu. V zadní části vznikne plocha,kterou se obě poloviny budou spojovat. Zadní část. Přesazená přepážka se vlepuje do vzniklé plochy v přední části kokpitu. Kompletace v této fázi je asi nejlepším řešením. Nejdříve vlepit přepážku, poté chlopeň pod lemem kokpitu a nakonec malé zoubky po bocích. Nějaká ta drobotina do kokpitu: Vzniklý celek můžeme oblepit. Od této chvíle jsou všechny červené díly podlepeny volebními lístky (tloušťka 0,04mm). Podlepil jsem i přední část podlahy s bočnicemi, tady je třeba myslet na to, že přílišným podlepením se nám díl po natvarování zkrátí- proto bych tady větší gramáž rozhodně nevolil. Pro snažší přilepení jsem si tento díl rozříznul na 3 části- na fotce je i v nerozděleném stavu Hurá na oblepování:
Ali - perfektná práca a tie foto sú naozaj vynikajúce. Budeš asi pri bete robiť verziu kolies z vystrihovánky, či použiješ vypletené? Bolo by to zaujímavé porovnanie
Pokračuji směrem dopředu od kokpitu. Na řadě je kostra na kterou se bude nasouvat celá kapotáž motoru: Samotná kapotáž je pouze z jednoho dílu (když nepočítám "bublinu"-kterou jsem se mimochodem rozhodl nalepit k celku na tupo) Po nasunutí na kostru je třeba dbát správného lícování u žebra s pedály. V přední části vychází plášť trošku přesazeně, což se vyřeší podlepením příslušného dílu, tak aby nám pěkně lícoval s kapotou. Opět až po nasunutí krytu motoru je přilepeno pomocné žebro R9, které nám pomůže k přesnému spojení motorové části s kokpitem. Čumáček vozu jsem si zhotovil již nyní, přestože se na model bude umisťovat až po přilepení přední nápravy. Kdyby se přilepil nyní, nápravu tam nedostaneme. Dosavadní části efka: Kokpit a motorovou část můžeme spojit dohromady:
Předpokládám, že grafiku má na svědomí Jarek, takže vznáším dotaz. Nikdy jsem se nad tím nezamyslel, ale vždycky jsem měl za to, že vozy z 50-tých let měly spodek zakrytovaný. Podle fotek probíhající betastavby však vidím, že jsou vidět všechny vnitřnosti Vážně to tak vypadalo? Kdyžtak sem hoď prosím tě nějaké foto, ať se pokocháme