Stránka 1 z 6

Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 17 prosinec 2012 20:50
od Ali
Od kluků z FT se mi do rukou dostala nově připravovaná vystřihovánka Ferrari F500 z ročníku 1953.
Rozsah vystřihovánky je 2,5 listu A4 + gravírované bočnice, dezénky a žebra různých gramáží papíru. Vyplétaná kola nebudou součástí základní vystřihovánky- ty je nutné dokoupit samostatně.
Obrázek
Vystřihovánka umožňuje postavení jedné ze tří nabízených variant modelu:
:arrow: #2 VC Německa Nürburgring´53-trénink,Nino Farina
Obrázek
:arrow: #2 VC Německa Nürburgring´53-závod,Nino Farina-vítěz
Obrázek
:arrow: #5 VC Velké Británie Silverstone´53-závod, Alberto Ascari-vítěz
Obrázek

Fotky ze stavby až příště...

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 17 prosinec 2012 21:10
od Dan
Pecka pecka pecka. Ali věřím, že ve tvém podání to bude nádherná stavba tohoto krásného modelu.

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 17 prosinec 2012 21:11
od Umberto
Ali držím jako vždy palce...někdy je dobrý být beta tester :lol:

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 18 prosinec 2012 06:01
od bernie
Těším, těším, těším.....

-na aliho stavbu klasické "blaschkoviny" :twisted:
-na vydání modelu
-až si seknu skalpelem sám :D

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 18 prosinec 2012 14:36
od milan paulus
PARÁDA

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 18 prosinec 2012 17:09
od Milan2
Super předloha

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 18 prosinec 2012 20:48
od Ali
Děkuji za povzbudivá slova- předloha je krásná, vystřihovánka také, snad to moc nepokazím...
Na rozdíl od Robertovi alfa stavby(verze Ascari/VC Británie) jsem vybral tréninkovou verzi N. Fariny jež se vyznačuje elegantními křidélky na bocích vozu.
Po konzultaci s Robertem jsem stavbu začal od kokpitu a rada to byla opravdu dobrá.
Kokpit se skládá ze dvou polovin.
Přední část kokpitu:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Zadní část kokpitu:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek
Kompletace přední části.
Podlahu je nutné přilepit tak, aby v přední části lícovala s čelem kokpitu. V zadní části vznikne plocha,kterou se obě poloviny budou spojovat.
Obrázek Obrázek
Zadní část.
Přesazená přepážka se vlepuje do vzniklé plochy v přední části kokpitu.
Obrázek Obrázek
Kompletace v této fázi je asi nejlepším řešením. Nejdříve vlepit přepážku, poté chlopeň pod lemem kokpitu a nakonec malé zoubky po bocích.
Obrázek Obrázek
Nějaká ta drobotina do kokpitu:
Obrázek Obrázek Obrázek
Vzniklý celek můžeme oblepit. Od této chvíle jsou všechny červené díly podlepeny volebními lístky (tloušťka 0,04mm).
Podlepil jsem i přední část podlahy s bočnicemi, tady je třeba myslet na to, že přílišným podlepením se nám díl po natvarování zkrátí- proto bych tady větší gramáž rozhodně nevolil. Pro snažší přilepení jsem si tento díl rozříznul na 3 části- na fotce je i v nerozděleném stavu
Obrázek
Hurá na oblepování:
Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 18 prosinec 2012 20:58
od Alda
Mooc pěkný. Máš to nádherně nafocený.

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 18 prosinec 2012 21:30
od René
Ali - perfektná práca a tie foto sú naozaj vynikajúce.
Budeš asi pri bete robiť verziu kolies z vystrihovánky, či použiješ vypletené? Bolo by to zaujímavé porovnanie 8)

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 19 prosinec 2012 06:00
od Umberto
No mám takový pocit, že Ali vypletená kola už má slepené a čekají někde v šuplíčku:-)takže porovnání možná bude?...

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 19 prosinec 2012 06:19
od Ali
Jsem rád, že se fotky líbí a doufám, že Vám budou při lepení ku pomoci.
Vyplétaná kola jsou již hotová a porovnání samozřejmě bude.

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 20 prosinec 2012 19:26
od Robert Blaschke
Inak, dokument z GP Germany 1953 je na Youtube. Pri konštrukcii 500-vky som z neho využil viaceré "screenshoty":
http://www.youtube.com/watch?v=igEq09IEXks

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 21 prosinec 2012 09:53
od Ali
Pokračuji směrem dopředu od kokpitu.
Na řadě je kostra na kterou se bude nasouvat celá kapotáž motoru:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Samotná kapotáž je pouze z jednoho dílu (když nepočítám "bublinu"-kterou jsem se mimochodem rozhodl nalepit k celku na tupo)
Obrázek Obrázek
Po nasunutí na kostru je třeba dbát správného lícování u žebra s pedály. V přední části vychází plášť trošku přesazeně, což se vyřeší podlepením příslušného dílu, tak aby nám pěkně lícoval s kapotou.
Obrázek
Opět až po nasunutí krytu motoru je přilepeno pomocné žebro R9, které nám pomůže k přesnému spojení motorové části s kokpitem.
Obrázek Obrázek
Čumáček vozu jsem si zhotovil již nyní, přestože se na model bude umisťovat až po přilepení přední nápravy. Kdyby se přilepil nyní, nápravu tam nedostaneme.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Dosavadní části efka:
Obrázek Obrázek
Kokpit a motorovou část můžeme spojit dohromady:
Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 21 prosinec 2012 10:00
od Tomas Vyslouzil
Předpokládám, že grafiku má na svědomí Jarek, takže vznáším dotaz. Nikdy jsem se nad tím nezamyslel, ale vždycky jsem měl za to, že vozy z 50-tých let měly spodek zakrytovaný. Podle fotek probíhající betastavby však vidím, že jsou vidět všechny vnitřnosti :lol: Vážně to tak vypadalo? Kdyžtak sem hoď prosím tě nějaké foto, ať se pokocháme ;)

Re: Ferrari F500 GP Germany/British´53- FT/1:24

Napsal: 21 prosinec 2012 10:03
od Ali
Grafiku má na starosti Ed...