Dovolte mi, abych Vám představil nově připravovaný model od dvojice Robert/Ed, který vyjde u vydavatelství Yankie Models "v poněkud" netradičním měřítku 1:18. Stavbu Z18S prezentuje Indian, respektive Henkie zde. Nejedná se o zcela shodný model, proto jsem se rozhodl že pro prezentaci "es třicítky" založím nové vlákno v příslušné sekci. Model je detailně zpracovaný- proto bylo zřejmě zvoleno ono "netradiční" měřítko. Stavbu jsem započal rámem a chladičem: Motor + převodovka: Zadní náprava:
Naposledy upravil(a) Ali dne 18 listopad 2021 18:26, celkem upraveno 1 x.
Na vysvetlenie mierky 1/18 použijem fotku ktorú mi poslal Róbert počas tvorby modelu. Je to porovnanie Kobaiašiho Sauberu z roku 2010 v mierke 1/24 a Zetky 1/18. Chceli sme model detailný tak sme zvolili väčšiu mierku.
Ešte jedna vec v názve vlákna sú mená autorov a názov vydavateľstva. Chcem aby všetkým bolo jasné, že Róbert ani Edo nie sú súčasťou Yankie models. Ja som poprosil Róberta či model pre nás skúsi navrhnúť a on súhlasil. Edo s ním spolupracuje tak to vzniklo. Preto Ali ak sa Ti dá uprav ten názov vlákna na : R + E pre YM. Ďakujem
Pokračuji lepením kol. U kol jsou použity špatné pneumatiky, reálný vůz měl jiné. Ty budou samozřejmě součástí vydaného modelu, stejně tak budou k dispozici i pálené výplety ráfků. Případné info k tomuto by mohl poskytnout principál z Yankie models
Tak principál hej? Nabudúce poprosím Impresário ... Vec sa má tak, keď som hľadal dezén zetky pýtal som sa ľudí znalých pomerov tej doby a bolo mi povedané, že sa používali hlavne pneu značiek Dunlop a Blockley. Blockley sú koniec koncov pneu na replike, ktorú stavia Indián. Tam som vhodný dezén nenašiel. Našiel som veľmi podobný dezén Dunlop. Edovi sa to síce nevidelo okraje dezénu boli rovné a na fotkách trochu zakrivené. Stred bol totožný. Tiež som nebol na 100% presvedčený, ale už som to chcel poslať na test tak som to dal vypáliť. Samozrejme červík pochybnosti fungoval a tak som sa pustil do hľadania asi dva dni po vypálení som našiel presne ten dezén , ktorý bol na fotkách... Firma čo nám to robila nechcela ísť do toho vôbec. Musel som jej sľúbiť cca 100 ks, preto sme sa rozhodli, že test zostane na nesprávnom dezéne. Ono to bola aj celkom pálka za 4 lasery ...
I ty jeden impresário No popojedeme... Zpracovaná přední náprava: Při lepení středového tunelu jsem se dopustil chyby v podobě špatně natvarvaného přechodu mezi hlavní červenou částí a černým tunelem (bohužel jsem si to uvědomil až při dalších fázích stavby a nenafotil středový tunel správně). Díl má být vytvarovaný jakoby do kužele, aby korespondoval s výřezy v sedačkách, bude to viditelné na dalších obrázcích: Přední čelo kokpitu a přepážka motorového prostoru: Práce na kokpitu (zde už je přechod na středovém tunelu vytvarovaný správně): Samotné "položení" kokpitu na podvozek mohou při drobných nepřesnostech komplikovat příčníky rámu, pro jednodušší manipulaci při zkoušení, jsem příčníky odstranil a budu je umísťovat zpět až po přilepení celého kokpitu k podvozku. Tento způsob mi příjde více "júzrfrendly" a zahrnu ho do návodu:
Roberte ber to tak, že kreslené výplety jsou ve vystřihovánce defakto "do počtu" jelikož kdo se už do takového modelu pustí, bude dělat výplet z pálených paprsků... Nicméně myslím, že Ed by se nějaké grafické úpravě nebránil, stačí dát podněty.
Tlmič pruženia na prednej náprave pozostáva z plechového vnútorného ramena spojeného s rámom vozidla, z plechového zdvojeného vonkajšieho ramena spojeného s cez tiahlo s nápravou, medzi nimi sa nacházajúcich trecích kotúčov (R36) a prítlačnej odlahčenej tanierovej pružiny. Trecie kotúče neboli lakované a tak by sa nemali ich hrany ani retušovať červenou farbou, prípadne kto chce tak skôr hnedou farbou. Ale treciemu materiálu približne zodpovedá aj neretušovaná hrana kartónu. Bolo by to vhodné prípadne uviesť aj do návodu, samozrejme bez popisu, len aby sa neretušovali.
Pokračuji ve stavbě kokpitu: Samotného oblepení kokpitu jsem se trochu obával, ale nakonec to sedlo docela přesně. Postup lepení karoserie na kokpit: na žebra za "opěradly" sedaček zadní lemy podběhů pravý přední rohu k čelu kokpitu levý přední roh horní přední oblouk bočnice ve spodní části bočnice u lemu kokpitu. Dokončení karoserie- vlepení zadní části podlahy a nádrže: Připraveno k umístění na podvozek:
Róbert to ma prinútilo sa zamyslieť, aký dobrý musí ten model byť, keď aj autor si prezerá fotky so zatajeným dychom!? Samozrejme kredit patrí aj Edovi a Alimu. Je to fakt nádhera.
Umístění na podvozek, díky absenci příčníků rámu, je jednoduchou záležitostí: U listových per jsem zapomněl osadit jednotlivé spony: Dokončení interiéru vozu (malé vylepšení v podobě lemů budíků a zplastičnění kloubu/hlavice páky kapkou herkulesu):