March 721G VC Kanady 1972 P.Špinler / PKAA / 1:24
Napsal: 14 září 2024 11:07
Převzal jsem do svých rukou stavbu modelu March 721G R.Petersona z VC Kanady 1972.
Tentokrát si kola nechávám na později a stavbu jsem započal motorovou jednotkou. Nic složitého, jen zvolit nejideálnější postup lepení dílů k sobě. Blok motoru, na něj přilepit rozvodovku s brzdami a dolními rameny zadní nápravy. Poté osadit horní ramena nápravy se stabilizačními tyčkami. Hups - převodovku na své místo. Držák zadního křídla na zadní čelo převodovky a do výřezů v rozvodovce. K držáku zadního křídla vzpěry uchycení na horní ramena nápravy. Následně mezikus mezi držák křídla a držák výfuků. Na držák výfuků nádržku. Na levý bok převodovky akumulátor. Chladič osadit šikmo mezi rozvodovku a horní vodorovnou vzpěru zadního křídla. Hadice od chladiče vytvarovat a protáhnout mezi otvory v horním ramenu nápravy do prořezů v zadním čele bloku motoru. Výfuky nalepit na určená místa na dolních ramenech zadní nápravy a držák výfuků. Mezi horní a dolní ramena nápravy nalepit imitaci tlumičů s pružinami. Do bloku motoru a výfuků vlepeny výfukové svody. Tímto je motorová část připravena k nalepení na trup.
Základ trupu z vany kokpitu a vnější části. Vanu kokpitu, respektive boční stěny jsem podlepil 0,5 mm kartonem pro zpevnění - bude krásně držet i rovinu a líp se lepit k plášti. To samé podlepení jsem použil i bočních stěnách, zpevní je a udrží rovinu pro další lepení návazných dílů - štítu kokpitu a bočních pontonů.
Tentokrát si kola nechávám na později a stavbu jsem započal motorovou jednotkou. Nic složitého, jen zvolit nejideálnější postup lepení dílů k sobě. Blok motoru, na něj přilepit rozvodovku s brzdami a dolními rameny zadní nápravy. Poté osadit horní ramena nápravy se stabilizačními tyčkami. Hups - převodovku na své místo. Držák zadního křídla na zadní čelo převodovky a do výřezů v rozvodovce. K držáku zadního křídla vzpěry uchycení na horní ramena nápravy. Následně mezikus mezi držák křídla a držák výfuků. Na držák výfuků nádržku. Na levý bok převodovky akumulátor. Chladič osadit šikmo mezi rozvodovku a horní vodorovnou vzpěru zadního křídla. Hadice od chladiče vytvarovat a protáhnout mezi otvory v horním ramenu nápravy do prořezů v zadním čele bloku motoru. Výfuky nalepit na určená místa na dolních ramenech zadní nápravy a držák výfuků. Mezi horní a dolní ramena nápravy nalepit imitaci tlumičů s pružinami. Do bloku motoru a výfuků vlepeny výfukové svody. Tímto je motorová část připravena k nalepení na trup.
Základ trupu z vany kokpitu a vnější části. Vanu kokpitu, respektive boční stěny jsem podlepil 0,5 mm kartonem pro zpevnění - bude krásně držet i rovinu a líp se lepit k plášti. To samé podlepení jsem použil i bočních stěnách, zpevní je a udrží rovinu pro další lepení návazných dílů - štítu kokpitu a bočních pontonů.