Stránka 1 z 2

Promo stavba Brabham BT 52/52B / RR / RR / 1:24

Napsal: 14 březen 2009 21:17
od Zdeněk-TEO
Jak se již v novinkách zmínil Rado Radievicz s prosbou poskytnutí pomoci při slepení verzí nově vzniknuvšího modelu vozu F1 z osmdesátých let a to brabhamu BT 52/52B, tak aby jej mohl co nejdříve vydat, tak se tedy i stalo a dvě verze jsou už ve stádiu lepení, o třetí zatím nemám žádné zpravy.

Osobně jsem obdržel verzi BT 52 pilota N.Piqueta z GP Brazílie 1983.

Něco málo už z tohoto modelu mám postaveno a tak zde ukážu nějaké ty fotečky motoru, rozvodovky s převodovkou a zadní nápravy. Mezi fotečkama naleznete i pár detailů na dané celky modelu. Bude zde i fotečka mého malého kapesního nožíku, kterým rýhuji nebo nařezávám ohyby a to podle momentální ostrosti špičky nožíku.

A nyní k těm fotkám. Je znát v jakém režimu a kdy zhruba byly fotky pořízeny...ve dne, nebo při umělém osvětlení, nebo také jiný režim zvolený pro focení přímo v nastavení foťáku. No a hodně potom v PC zesvětleny stíny, aby bylo vidět jak vlastně slepený celek vypadá.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Obrázek


No a doufám, že i další dvě verze se v tomto vláknu objeví.

Napsal: 15 březen 2009 08:50
od novakv
Přidávám také nějaké fotky ze součesného stavu druhé testovací verze a sice:
"Brabham BT 52B BMW, Nelson Piquet, GP Itálie 1983"

Ač lepím co mi síly stačí a flákám přesnost, TEOvi prostě nestačím. Přesnost lepení se mi zatím bohužel docela dost projevuje, takže musím trošku zvolnit a dávat si větší pozor. Byla by to škoda "sprznit" tak pěkný model. Motor naštěstí nemusí být vidět, takže mám ještě drobnou šanci na nápravu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Obrázek

Napsal: 15 březen 2009 11:48
od Poosi
Tak zdravím všechny já jsem ten třetí do party
stavím Brabham BT-52B Ricardo Patrese GP JAR

hned na počátku se mi ne vlastní vynou stala menší nehoda takže jsem krapet pozadu ale myslím že vše vyřeším a nasadím ¨forsឨ

ObrázekObrázek

Napsal: 15 březen 2009 15:47
od Zdeněk-TEO
Po dojkončení modelu jsem se pustil do koleček, abych je měl když tak připravené k nasazení na nápravy před lepením motoru k trupu. Tím budu moci dosáhnout co nejlepší souososti obou náprav a dosednutí všech čtyř kol na podložku.

Co nyní budu popisovat platí pro přední i zadní kola. Konstrukce kol od Rada je trošku jinačí než jsme navyklí. Kolo se skládá s disku, který je slepen jako jeden celek od jednoho boku kola, ke druhému. Tomuto bych řekl, že jsou konstrukčně uspůsobeny i bombírované boky kol. Disk je o pár desetinek milimetru širší než běhoun kola, na to je potřeba pamatovat. I v tomto případě lze použít při lepení metodu lepenkového boku kola pro jeho zpevnění, ale je třeba na tato čela použít navýšení materiálu, na to je postačující kreslící čtvrtka 200 - 220gr, tak aby na každé straně bylo zhruba tak 0,3 mm navíc, pro zdárné slepení s diskem a následné nalepení nabombírovaných bočnic.

Díly disku, běhounu a lepenkových bočnic připravené ke kompletaci.

Obrázek

Do lepenkového boku vsunete a přilepíte disk.

Obrázek

Tento celek zasuneme do běhounu a taktéž zalepíme, a můžeme zaretušovat.

Obrázek Obrázek Obrázek

Na volnou stranu kola nasuneme druhý lepenkový bok, když jsme předem na vnitřní hranu běhounu nanesli přiměřené množství lepidla, Chlopničky disku předem upravíme tak aby nám prolezly dírou v boku ven, a mi je následně mohli přilepit z venku lepenkové bočnice, s následnou retuší.

Obrázek Obrázek Obrázek

Připravíme si bombírované, nebo do stříšek dělané boky kol a ty po nanesení lepidla na hrany boků vzniklého kola nalepíme. Po přilepení lze hranu běhounu a boku kola nějakým předmětem lehce přhladit do kulatého přechodu. Odstraníte tím ostrou nežádoucí hranu a kolo je poté reálnějšího tvaru. Na ukázku zadní i přední kola.

Obrázek Obrázek

Napsal: 15 březen 2009 19:41
od novakv
Dokončil jsem zadní zavěšení:

Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Promo stavba Brabham BT 52/52B / RR / RR / 1:24

Napsal: 16 březen 2009 15:24
od Rado Radevicz
TEO píše:Jak se již v novinkách zmínil Rado Radievicz s prosbou poskytnutí pomoci při slepení verzí nově vzniknuvšího modelu vozu F1 z osmdesátých let a to brabhamu BT 52/52B...


Zdravim vsechny, jen bych doplnil info ohledne kvality tisku modelu techto overovacich staveb, jsou to pracovni vytisky slabsiho rozliseni a nevylazenych barev..nejedna se o finalni tisk.

RR

Napsal: 16 březen 2009 17:03
od novakv
Aby byla trochu změna, pustil jsem se do trupu.Kokpit je prozatím pouze zkusmo vložený, na trupu ještě chybí kryty mechaniky zavěšení a prosklený štítek.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 18 březen 2009 00:28
od Poosi
Táák bez komentáře ten bude později asi takto jsem daleko já
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Napsal: 18 březen 2009 15:53
od Poosi
Čau jen se nelekejte té černoty všechny díly co budou v orig.černé (aspon myslím) jsem přetřel černou temperou tetkom je to moc matné ale až to šplíchnu lakem tak to bude polomat a mělo by to být OK jinak za kvalitu fotek nooo nevím jak to fotíte vy moc zkušeností nemám vy to máte hezčí já když to víc přiblížím tak je to buď moc tmavé nebo naopak jestli máte nějakej fígl tak poraďte dík

Napsal: 18 březen 2009 16:18
od novakv
Pomalu vpřed. Celky sestavené nasucho.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 19 březen 2009 00:14
od Zdeněk-TEO
Pár fotek přidám také.......

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 19 březen 2009 21:06
od novakv
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 19 březen 2009 23:52
od Poosi
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Napsal: 20 březen 2009 10:44
od Honza
to novakv:

Nemám u sebe real fotku pro porovnání, ale myslím že v otvoru na žaluzie v levém pontonu máš obráceně ten sklon žaluzií ( ty čárky) žaluzie by měly odvádět horký vzduch ven, ne dovnitř.

Napsal: 20 březen 2009 10:57
od Zdeněk-TEO
Honzo máš pravdu. Ten sklon žaluzek u Víti by měl být opačně, směrem dozadu a ty ohnuté plošky nahoru.