Lotus 79 (P. Špinler)

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)

Ktorý s Lotusov mám roniť s úpravou á la Condor?

Anketa končí za 19 leden 2007 17:31

JPS
5
71%
Martini
1
14%
Martini & Rossi
1
14%
 
Celkem hlasů: 7

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 leden 2007 15:07

Bohužel jsi to vzal Hepyno ze špatného konce. Nesmíš to měřit od zadu (motor má P.Š. nakreslený na zcela nereálném místě) ale od výřezů pro sání motoru. Možná ti pomůže tato fotka. Potom zjistíš, že ti tam vejde dost velká olejová nádrž.
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 10 leden 2007 15:27

Hm, to mi vôbec nanapadlo :oops: Pozriem sa na to, asi to nakoniec budem robiť systémom pokus-omyl bez toho aby som to zmeral. Proste rovno zhotovím, vyskúšam, upravím a nalepím...
Keď vidím tú fotku, mám dve otázky:
1) Kde si ty odrezal zadnú časť Lotusu? Ja som najprv chcel odrezať celý motor, potom ešte 4 mm do bielej časti aby mi sedel rázvor a teraz už vôbec neviem :cry:
2) Ako plánuješ urobiť sieťovanie na kryte motora? Ako vidím, ty si vyrezal celý otvor, kým ja plánuje iba tie dva podlhovasté otvory...
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 leden 2007 15:39

Dělám to systémem vše přeměřit a odměřit a potom pokus omyl. V 2D měřím, potom postavím černobílou kopii a motor s rozvody, rozvodovku se závěsy a převodovkou. Céle to potom pasuji do černobílého modelu, který je udělán tak, že deska na kterou je motor přilepen je utopená proti výpočtům o 2mm (zkušenost z Ferrari 312T4 kde kousek přebývalo).
1.Odměřím při zasazení motoru do modelu (nanečisto) kolik vrstev papíru dolepím na zadní desku, aby sedělo sání.
2.Dolepím potřebným papírem.
3.opět nanečisto zasadím motor a odměřím velikost olejové nádrže tak aby sedělo uložení zadní nápravy.
4.Nakreslím nádrž a zasadím mezi motor a rozvodovku.

Potom dokončím samotný model vozu oblepením.

Síťku chci vyrobit ze síťoviny pro filtry vyráběnou v Sitexu Příbram a vytvarovat ji. Jak? To budu dříve řešit na Ferrari 158 a 1512 než na Lotusu a budu to teprve zkoušet.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 10 leden 2007 16:28

Hm, ako to čítam, tak to urobím asi takto: samostatne zlepím motor, rozvodovku a olejovú nádrž. Z trupu odrežem tak ako som pôvodne plánoval (t.j. 4 mm) a zlepím karosériu. Potom si podľa otvorov nasávania zistím, ako na tom som a ak mi niečo bude chýbať medzi trupom a motorom doplním to rozvodmi, ak medzi motorom a rozvodovkou, upravím podľa toho nádrž.
Čo sa nasávania týka, myslel som, samotný otvor - ty si ho vystrihol celý, ja plánujem iba oválne otvory, na ktoré chcem spraviť sieťku z toboliek z liekov a čiernych pančušiek (aspoň dúfam, že to pôjde ako zamýšľam)...
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Pavel Kaderka
Příspěvky: 33
Registrován: 24 srpen 2005 11:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvekod Pavel Kaderka » 10 leden 2007 18:34

Tak to tedy koukám co jsem se tady všechno nedozvěděl.Budu asi muset přehodnotit plánovanou stavbu Williamsu FW 07B.S tím motorem od R.R.to není vůbec špatný nápad.Díky :idea:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 11 leden 2007 09:23

To hepyno: Ano vystřihl jsem jej celý, protože takto to také bylo. Síta byla umístěná na hrdlech sání a ne na kapotáži vozu. Tvorbu sít za pomocí tobolek a punčošky jsem zkoušel a zavrhl. Půjdu svou vlastní cestou.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 11 leden 2007 14:03

Hm, takže by som mal skúsiť spraviť sitá na nasávanie, ale medzi nimi nechať otvor?
Toto je môj dnešný stav, zajtra sa už hádam dostanem aj Lotusu...

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Jednotlivé časti sú zlepené a priložené k sebe nasucho, finálna úprava bude, keď ich vyskúšam priložiť ku karosérii. Ešte dobre že ich robím všetky tri, pustím sa do Martini, tam si to premeriam a podľa toho upravím trup JPS.
Naposledy upravil(a) hepyno dne 22 leden 2007 16:05, celkem upraveno 1 x.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 11 leden 2007 14:20

Hele nechceš vzít motor a jednotlivé díly do Brna a tam to vyzkoušíme zasunout do mé L 79. Já už ji mám sice škarede oplácanou tmelem, ale vnitřní tvar je čistý :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 11 leden 2007 14:24

Ono je to dobrý nápad, avšak pri mojom tempe budú Lotusy hotové kým sa vrátiš zo služobky :D (plánoval som ten Lotus doniesť do Brna hotový)... Ale za pokus to stojí, má to zmysel ako pre Teba, tak aj pre mňa... Aspoň by som vedel, ako upraviť trup.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 11 leden 2007 14:35

Tak šmikni do něčeho jiného, máš připravený model z dílny FT do soutěže o GP Brno, Lužánky ? :D :D :D Čím model složitější a lépe propracovaný, tím větší šance na výhru. Řekl bych, že BT 26 Mexico - ostrá závodní verze, či F 1512 Monaco jsou asi nejsložitější. F158 určitě také, ale to je jedno, protože se bude hodnotit systémem líbí, nelíbí ve složení FT + Víťa Novák. Bude chybět jen Honza Kašpar.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 11 leden 2007 14:42

Neboj, veď okrem JPS robím aj obe Martini, tie však bez úprav :D
Do súťaže však nič neberiem, idem skôr okukovať :twisted:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 12 leden 2007 11:04

Hepyno, tuším malej problém v použití motoru autora Antonického v L79. Dle mne má větší rozteč mezi hrdly sání v kolmici na směr jízdy. Výřez v L79 může být úzký. Bylo by lepší použít motor Špinlera a úhlem ohybu imitace desek pro hrdla sání upravit rozteč na požadovaný rozměr.

PS: Dokud nemám zkompletovaný ATSD4, tak můžu sám vyzkoučet jak sedí, ale bohužel až dnes odpoledne a do 25. ledna se asi na net nedostanu.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 12 leden 2007 12:01

Ja som akékoľvek úpravy na JPS odložil až po Brne. Do Brna donesiem hotový motor z ATS a môžem spraviť aj Špinlerov motor a potom si to porovnáme a nasucho vyskúšame.
Zatiaľ budem robiť na zvyšných dvoch, ale to asi až v utorok, nakoľko ma dobehli pracovné povinnosti :( :cry:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1172
Registrován: 24 říjen 2003 13:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 16 leden 2007 10:48

Po víkende, kedy ma zastihli školské povinnosti mierny progres.

ObrázekObrázekObrázek

Dnes by som chcel karosériu Martini & Rossi uzavrieť a pustiť sa do Martini.

A ešte pár poznámok k modelu. Návod je evidentne písaný vo všetkých prípadoch pre verziu JPS, preto zlaté linky na vozoch Martini ani nehľadajte. A vyzerá to tak, že budem mať problém vlepiť kokpit do auta, pretože v orednej časti auta som podľa návodu nalepil predok 20. Takže v tomto prípade sa mi javí rozumnejšie postupovať podľa číselnej postupnosti a teda trup 16 nalepiť na podvozok 19, vlepiť kokpit 17, 18 a až potom zakryť predok dvoma dielmi 20 (návod uvádza zlepiť 16 a 19 a nalepiť 20, kokpit sa má lepiť až po nalepení zhotovenej karosérie). Tak mi držte palce, nech sa mi podarí tam ten kokpit nejako vtesnať...
Naposledy upravil(a) hepyno dne 22 leden 2007 16:08, celkem upraveno 1 x.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Pavel Kaderka
Příspěvky: 33
Registrován: 24 srpen 2005 11:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvekod Pavel Kaderka » 16 leden 2007 19:58

To se mi ty Lotusy začínají líbit,asi se do nějakého budu muset pustit také :)


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů