Stránka 1 z 1

March 761B / A. Ribeiro, USA GP 1977 / J. Polák

Napsal: 18 srpen 2009 09:15
od hepyno
Raz k tomu k tomu prísť a teraz nastal ten čas.
Tento týždeň sa plánujem pustiť do modelu, ktorý bude stým obohatením mojej zbierky modelov F1. Takéto číslo si zaslúži zaslúži niečo extra,

Obrázek

torta to však nebude. Rozhodol som sa to osláviť modelom, ktorý bude pre mňa niečim zvláštny. Voľba z viacerých dôvodov preto padla tento model - ide o autora, ktorého model som ešte nikdy pred tým nelepil, predloha ma reklamu, ktorá ma veľmi zaujala a tento voz bude úpravou modelu, ktorý vyšiel dávnejšie u PKAA a teda bude originálom, jediným svojho druhu.

V tomto príspevku by som chcel ešte vysloviť vďaku Honzovi, ktorý mi tento model poskytol na úpravu a Slížovi, ktorý mi s úpravou modelu v Coreli pomohol.

A čo to vlastne bude?

March 761B jazdca Alex Ribeiro, z GP USA vo Watkins Glen 1977.

Obrázek

Voz by som chcel oživiť aj niektorými u mňa dosiaľ nepoužitými úpravami, ktoré ste tu už videli, tak dúfam, že to vyjde tak ako si to predstavujem. :)

Napsal: 18 srpen 2009 10:38
od kvr
Stovka, tak to gratuluju :)

S upgrady náročná volba, tak držím palce, ať to dobře dopadne.

Napsal: 06 únor 2010 15:16
od hepyno
Po takmer pol roku som oprášil stôl a náradie (doslovne) a pustil som sa do pokračovania môjho Marchu. :D
Keďže minule som nebol spokojný s tlačou na domácej, aj keď 1000 eurovej laserovke, ktorá sa na hranách olamovala, vytlačil som ho nanovo.

Foto je trochu poslabšie, keďže som dlho nefotil a obe sady bateriek z foťáku mám vybité, s večernými foto to už bude lepšie.

Obrázek Obrázek

Napsal: 06 únor 2010 21:02
od hepyno
Keďže som nelepil dlhú dobu, začal som netradične motorom - je však malý a nepresnosti sa stratia :)

Obrázek

Motoru mám však na dnešok už dosť, idem sa pohrať s kokpitom.

Napsal: 07 únor 2010 18:46
od hepyno
Keby som dnes toľko nechatoval, mohlo to byť lepšie - dnes som popracoval opäť na motore s rozvodovkou, spravil základ karosérie a mám v 2D forme pred zlepením chladiče s použitím sieťoviny.

Kokpit som pretrel striebornou revelkou, pôvodne som uvažoval nad samolepiacou hliníkovou fóliou, ale nakoniec som to zavrhol.

Obrázek Obrázek

Tou som však neopovrhol pri karosérii. Keďže je mäkká, dobre sa v nej naznačujú nity, na druhej strane chybu už človek nenapraví a to aj keď urobí ryhu nechtom :(

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Palivová nádrž si tiež užila revelky. Ak sa pretrie diel pred vystrihnutím a zľahka, je vidno aj pôvodnú textúru.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A všetko dokopy priložené nasucho

Obrázek

Napsal: 07 únor 2010 19:16
od Tomáš B.
Ta revelka vypadá parádně, škoda té rýhy, ale už se stalo. Čím si vyznačoval ty nýty?

Napsal: 07 únor 2010 21:17
od hepyno
Keďže fólia je mäkká, stačilo drobné ďobnutie špendlíkom :)

Napsal: 07 únor 2010 21:51
od René
Vyzerá to velmi dobre, tú ryhu hádam ani nebude vidieť kedže je dosť ďaleko v kokpite.

Napsal: 14 září 2010 17:25
od hepyno
Konečne. To sú slová, ktoré mi napadajú, keď sem dávam tento model. Začal som ho rozpracovávať minuloročný august, poriadne som sa k lepeniu dostal vo februári a máji a až teraz sa mi ho podarilo dokončiť. Teda skoro dokončiť, treba ho ešte nalakovať a natrieť kolesá, to je už však asi len maličkosť.

Ale pekne po poriadku.

Posledné foto , ktoré tu bolo bolo z februára, keďže som chcel model ozvláštniť a zatraktívniť, okrem iného rozmiestnenia reklám som sa nechal inšpirovať dávnejšou tunajšou diskusiou a urobiť model papierový a rozkladací (takže tú ryhu vidieť). Aby to nebolo málo, tak s využitím princípu magnetizmu odnímateľné diely na aute bez problémov držia (s výnimkou krytu motora, kde sa mi to neosvedčilo). Preto mi to trvalo dlhšie (viaceré veci som lepil naviackrát - skúšobne aj naostro ) a taktiež som sa odmlčal aj s príspevkami, nech to nepraskne :D

Takže tu je môj postup z mája:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Prístrojová doska je vytvorená z oloveného drôtu, a použil som aj vylepšenú prístrojovku, ktorú Honzo použil na March 761 Ovoro.
Predné krídlo krídlo, samozrejme po prefarbení, pochádza z March 2-4-0 Rothmans, kryt kokpitu je pôvodný.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ochranný oblúk je taktiež olovený drôtik, jeho podpery je pôvodná vystrihovačka natretá striebornou farbou.

Kým motor som prevzal z verzie "Kozarowitzky", predné a zadné závesy prepožičal posledne vydaný March - "Ovoro"

Výsledok je potom nasledovný:

Obrázek Obrázek

Viac foto:


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ešte dodám, že s výnimkou prístrojovky sa nepoužil navyše žiaden diel, ktorý vo vystrihovačke nebol, takže podobnú úpravu si na svojom modeli môžete urobiť aj vy.

Keďže ma ešte čaká spomínané lakovanie, mám na Vás otázku. Odporúčate model lakovať vcelku alebo po častiach? Aké máte skúsenosti so striekaním chladičov vytvorených zo sieťoviny?

PS: Ak niekomu vŕta v hlave, že som medzitým robil betu Ferrari, tak vedzte, že keďže som chcel mať za svoju stovku práve tento March, Ferrari som daroval.

Napsal: 16 září 2010 14:04
od 11111
Ahoj Viktore,

s lakováním je potíž. Určitě bych jej částěčně lakoval pohromadě ale některé prvky jako motor a kola zvlášť. Se síťovinou bude problém, ta asi měla přijít později, nebo ji budeš miset překrýt. snad až před poslední či předposlení vrstvou odkrýt.

Proč model lakovat pohromadě? Protože jinak ti na hranách dílů které máš řešeny jako odjímatelné vznikne rádius. S tím jsem měl problém. Řešení je nalakovat a potom skalpelem díly opět rozříznout. Zkušenosti s tím má Bambulo.