Stránka 1 z 3

Benetton B194 GPTeam - recenze

Napsal: 02 prosinec 2011 10:17
od Honza
Takže po delší době prohlížení stavbiček jiných modelářů bych si v tomto vláknu dovolil napsat recenzi na vůz Benetton 194 z VC Monaka od GP Teamu.

Nebudu zde hodnotit slepitelnost modelu, jelikož výtisk nevlastním, ale měl jsem příležitost výtisk vidět a pokud se nepletu od prezentace v beta stavbách od Aldy se na Benettonu nic nezměnilo, tzn že vyšel v podobě uvedené v beta stavbách.

Nevím z čeho autor vystřihovánky při tvorbě vycházel, ale s největší pravděpodobností se jednalo o směsici fotografií z TGP (historický šampionát) a reálných historických fotek z různých závodů. Bohužel vzniklo zde něco co by se s nadsázkou dalo nazvat "levnou čínskou napodobeninou".

Dovolil jsem si použít výřezy ze zde již prezentovaných staveb a k nim srovnání z reálného vozu.
Shrnutí proběhne na konci obrazové recenze, popisy k daným obrázkům budou vždy u obrázku. Omluvte prosím to,že obrázky budou na přeskáčku, případně budou časem přibývat.

1.
Obrázek
Reklama LPR je příliš vysoko / reálná fotka MON

2.
Obrázek
Vaporetto má mít černý obrys
Kamera je umístěna jinde

3.
Obrázek
špatný font reklamy SARATOGA

4.
Obrázek
Na spodním prvku zezadu byla vždy reklama BENETTON POWER BY FORD
fotky jsou sice z PAC a SMR, ale vždy tam byla.

5.
Obrázek
se startovním číslem si evidentně někdo moc nevyhrál

6.
Obrázek
reklama OMGE je na modelu použita ve starém fontu, který byl použit naposledy pro VC SMR, pro Monako byl už nový v rámečku a se spojenými písmeny.


7.
Obrázek
boční deflektor má jiný tvar, hlavně na straně zavěšení chybí výřezy, je krátký.
Z těchto důvodů nesedí grafika a podle mě je špatně i bílé pole na boku kokpitu pokračující dole k bočnicím vozu.

8.
Obrázek
Reklama na boku bočnice je příliš slabá, takto je prezentována na některých fotkách v TGP

9.
Obrázek
rozvržení reklam na krytu je úplně mimo

10.
Obrázek
reklama enervit je v pořádku, ale šipka před ní (součást loga) nemá být v kruhu, jedná se o nové logo, současné.

11.
Obrázek
Takže kde bych začal.......
Je patrné kde končí výfuky.
Deska difuzoru byla v reálu podstatně delší, jelikož se jednalo o velký difuzor.
trojúhelníková ramena jsou v zadní části v převodovce nad sebou, na modelu jsou posunutá
chlazení zadních brzd je jiné, na fotkách z TGP bylo správné, zde foto z MON.

12.
Obrázek
Tak takto difuzor vozu rozhodně nevypadal.
Evidentně převzato z TGP (reálné foto) a ještě k tomu špatně.
Vyústění výfuků bylo do příruby a zezadu byla pouze prořízlá zárubeň okolo této příruby, spodní rozčlenění mělo příčky různě dlouhé ,ne stejné jak na modelu.
Tento typ difuzoru byl používán až od VC ESP.

13.
Obrázek
proporčně je špatně dělící čára sundavání krytu předního pérování.
Z toho plyne špatná velikost reklamy POLTI
Reklamy POLTI a TECHNOGYM jsou oproti reálu jinak velké a umístěné.
Vzpěrná tyč má být pod reklamou TECHNOGYM
Mezi zeleným a modrým polem má být čára

14.
Obrázek
nápisy MILD SEVEN nemají mezi sebou tak velkou mezeru

15.
Obrázek
proboha proč je sedačka světle modrá???? má být černá


Je pravděpodobné že je tam toho ještě více, případně bude doplněno.
Celkem mě štve že i přes ohlášení a vysokou rozpracovanost modelu B194 od Michala Antonického musel GP Team model za každou cenu vydat a to se na něm podle mého podepsalo.

Z mého hlediska je jedná o paskvil opět z několika GP za použití fotek z TGP. Rozměrově a tvarově nekomentuji.
Graficky je úplně mimo, hlavně reklamy jsou velmi špatné, přitom stačí vygooglovat a obkreslit, případně lehce upravit.
Rozvržení reklam je kapitola sama o sobě, chápu že je vše dáno dispozičně vystřihovánkou, ale zde se projevilo " grafické prase" , kterému byl vzhled a rozvržení reklam asi jedno.

Podle mě se jedná o trend který GP Team nasadil vysokým tempem tvorby modelů na úkor kvality a autentičnosti. (např. i grafika reklam na Sauberu...)
Ztvárnění mi přijde jako krok zpět a to asi tak 20 let.

Vím že mě tu za kritiku rozcupujete, co se týká zaujatosti a tak, ale vše je napsáno z pohledu modeláře který tomu z historického hlediska alespoň trochu rozumí.

Autoři v GP Teamu by se měli nad svou tvorbou zamyslet, případně zauvažovat nad dostupností svých modelů zdarma, kde nějaká ta chyba může být tolerovaná :-D a modeláři kteří mají na tento model zálusk by si měli spíše počkat na model Michala Antonického kde bude již z prezentovaných fotek patrná autentičnost ztvárnění.


Honza

Napsal: 02 prosinec 2011 11:02
od Vlcacka
Honzo myslím že místo názvu recenze by asi byla na místě spíš kritická analýza. Nicméně jako vhled do problematiky grafického a konstrukčního zpracování modelu je to zajímavé i pro mne jako naprostého laika. Asi se tu kolem toho strhne zase slušný flame, ale já už od začátku byla rozhodnutá koupit si jak model GP Teamu tak Michalův model a stále se na tom nic nezmění, sic možná trochu divný názor, ale nechte mi ho :-) Nicméně chápu že pro člověka který do toho "vidí" je stavba modelu který není maximálně věrný předloze, ztracený čas. Sama doufám, že se Michal svého Benettonu nepustí a pojede dál až do zdárného konce, tedy vydání modelu.

Napsal: 02 prosinec 2011 11:13
od hepyno
Honzo, celkom pekná recenzia, ale potrebujem ešte vysvetliť obrázky 1 a 6. Pri obrázku 1 tvrdíš, že ide o reálne foto z Monaka, na druhej strane pri obrázku 6 tvrdíš, že font reklamy Omge ktorý je na modeli bol v skutočnosti použitý až od Španielska. Ale podľa Tvojho prvého obrázku je podľa mňa v poriadku a chyba 1 a 6 sa podľa tebou predložených dôkazov vzájomne vylučujú.

Napsal: 02 prosinec 2011 11:39
od frydek665
Honza: Je docela škoda, že jsi některé za svých postřehů nepopsal už při betastavbě. Před vydáním by se dalo leccos opravit.
Na druhou stranu, kdysi jsem při betastavbě Ferrari 640 upozornil na to, že sedačka byla ve skutečnosti světle hnědá, nikoliv černá a dodnes si někteří myslí, že ten model nakonec nevyšel kvůli mě :roll: .

Napsal: 02 prosinec 2011 11:43
od hepyno
Frýďo, áno, za tým si stojím a rád sa pod to znova podpíšem.
No na rozdiel od Teba to nevypisujem v každej diskusii, v ktorej vidím Tvoj príspevok. Tak sa uvedom a choď si svoje ego honiť inam.

Napsal: 02 prosinec 2011 11:55
od frydek665
Píšu to proto, aby si ti, kteří si přáli Ferrari 640, nespojovali jeho nevyjítí se mnou, protože to je naprostý nesmysl a ty to dobře víš a přesto si stále tvrdíš svoje. Tady to ale zatím neřešme, vyříkáme si to až se někde potkáme, třeba v Lužánkách (jestli budeš chtít).

Napsal: 02 prosinec 2011 11:56
od Honza
To hepyno:

1 a 6 je stejné, bohužel na obr 1 to není moc vidět, protože je to v malém rozlišení. Na obr 6 je to už vidět dobře. Staré logo OMGE nebylo v rámečku a mělo písmena nepospojovaná tak jak je to na modelu, naposledy bylo na voze při VC SMR. V Monaku bylo již nové logo v rámečku a s pospojovanými písmeny.



To frydek:

Nejsem povinen postřehy popisovat při betastavbách a z minulosti pokud jsem se snažil, se zlou jsem se potázal. Každý autor by si měl být jist tím co dělá a ne aby to za něj nakonec dodělal někdo jiný....
Nemáš podklady, nedělej model.... jednoduché

Ad ferrari....... myslím že kvůli tobě to nebylo :-)

Napsal: 02 prosinec 2011 12:08
od Zdeněk-TEO
frydek665 píše:Honza: Je docela škoda, že jsi některé za svých postřehů nepopsal už při betastavbě. Před vydáním by se dalo leccos opravit....


Petře....žádný beta test tohoto modelu zde neproběhl. Bylo to pouze promo předvedení modelu a jeho stavby až po té, kdy už bylo jasné, že bude vydán. Jestli byla celá várka k distribuci už vytištěna, to je otázkou na jiné osoby.

Napsal: 02 prosinec 2011 12:18
od frydek665
Zdenku, nevím, asi máš pravdu. GP Team tak ale své modely většinou dělá, že udělají veřejnou betu (narozdíl třeba od Rada) a na základě připomínek se pak chyby odstraňují.

Napsal: 02 prosinec 2011 12:22
od Zdeněk-TEO
Zde to neudělali. Tajili model do poslední možné chvíle.

Napsal: 02 prosinec 2011 13:08
od michal antonický
Vlcacka píše:Honzo myslím že místo názvu recenze by asi byla na místě spíš kritická analýza. Nicméně jako vhled do problematiky grafického a konstrukčního zpracování modelu je to zajímavé i pro mne jako naprostého laika. Asi se tu kolem toho strhne zase slušný flame, ale já už od začátku byla rozhodnutá koupit si jak model GP Teamu tak Michalův model a stále se na tom nic nezmění, sic možná trochu divný názor, ale nechte mi ho :-) Nicméně chápu že pro člověka který do toho "vidí" je stavba modelu který není maximálně věrný předloze, ztracený čas. Sama doufám, že se Michal svého Benettonu nepustí a pojede dál až do zdárného konce, tedy vydání modelu.


Vendy neboj, Benetton bude.....
Odmlčeli jsme se se Zdendou jen proto, že mám pár nových fotek rozbitého vozu z Brazílie (nehoda Verstapena) a na nich je vidět, jak přesně přechází kokpit do podvozku. Udělal jsem tudíž pár nutných oprav a proto to zdržení....
Nechci být také podroben Honzově kritice....

Napsal: 02 prosinec 2011 13:15
od Vlcacka
Michale, psala jsem, píši a vždycky budu psát to samé, ráda si počkám. Na ty své narvané šanony koukám denně a navíc času není moc, proto u Ligieru od tebe mám pořád hotové jen ty brzdy... Tento názor jsem spíš psala kvůli tomu, že někteří autoři, pokud by došlo k duplicitě výběru konstruovaného modelu by klidně mohli říct "jé, tak oni to udělali první, to se na to můžu vys...", což by byla prostě nehorázná škoda. :wink:

Napsal: 02 prosinec 2011 13:17
od Honza
Doplněny postřehy 13, 14 a 15.

Napsal: 02 prosinec 2011 13:43
od michal antonický
Vendy, nezahodím přece do koše model, na kterém dělám více než dva roky jen proto, že ho udělali kluci z GP teamu....

Napsal: 02 prosinec 2011 13:56
od Vlcacka
michal antonický píše:Vendy, nezahodím přece do koše model, na kterém dělám více než dva roky jen proto, že ho udělali kluci z GP teamu....


Tak to je dobře, mínila jsem to spíše hypoteticky, ale asi to bez znalosti bližších specifik zní neobratně.