Stránka 1 z 3

Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 04 duben 2012 20:18
od frydek665
Supervýkon S. Péreze na Sauberu v letošní GP Malejsie mě inspiroval k postavení modelu této stáje. Zvolil jsem Sauber C13 z roku 1994 a jako pilota jsem si vybral Karla Wendlingera. Ten měl sezónu slušně rozjetou, ale bohužel už ve 4. závodě v Monaku těžce havaroval a znamenalo to konec jeho kariéry pilota F1.

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 04 duben 2012 20:42
od Alda
Jsem rád Petře, že jsi to nevydržel a zase tě to chytilo. Ať se daří.

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 04 duben 2012 20:56
od frydek665
Díky! Což o to, bavit mě to bavilo pořád. Teď ale když můžu lepit venku, na terase, tak na to taky mnohem líp vidím.

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 04 duben 2012 21:07
od Alda
To je dobře. Hele já vidím stále dobře...nebo si to myslím a stává se mi, že mi ani 5 světel v kuchyni nestačí a jdu stříhat malý dílky pod lampičku. Hlavně, když to má odstín skoro co je barva papíru a nejsou u dílů obrysový čáry. (nebo hodně světlý). To je pak fakt hrana.

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 05 duben 2012 20:45
od frydek665
Dnes byl na řadě vnitřek kokpitu. Bohužel mi nějak prapodivně vyšla horní část sedačky. Boční díly opěradla mi vyšly kratší, než jeho středová část, proto jsem jev horní části ani nepřilepil k chlopním a v průběhu další stavby je dle potřeby upravím.

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 05 duben 2012 21:16
od Alda
Petře, nějak divně ti to sedí. Já, jestli si ještě vzpomenu, tak jsem slepil krabičku s pedály, pak lepil kartonové boky sedačky (od horní hrany) a nakonec jsem lepil boky vaničky k sedačce. Tam se nic neupravovalo. Možná si měl trošku jinej postup. Takto by to nemělo ničemu vadit. Akorát ti doporučím horní část zad sedačky začernit.

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 05 duben 2012 21:38
od frydek665
Ano, postupoval jsem maličko jinak, ale na výsledek by to nemělo mít vliv. Uvidíme, co to řekne při další stavbě, ten vršek sedačky, co vyčuhuje z kokpitu určitě upravím. Neměl by to být žádný horror.

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 06 duben 2012 10:46
od Tomas Vyslouzil
frydek665 píše:Supervýkon S. Péreze na Sauberu v letošní GP Malejsie mě inspiroval k postavení modelu této stáje. Zvolil jsem Sauber C13 z roku 1994 a jako pilota jsem si vybral Karla Wendlingera. Ten měl sezónu slušně rozjetou, ale bohužel už ve 4. závodě v Monaku těžce havaroval a znamenalo to konec jeho kariéry pilota F1.

Sergio Pérez mě zaujal svými výkony již loni a frydek mě svým příspěvkem osvěžil paměť. Sauber si z monacké šikany Nouvelle za tunelem udělal zřejmě místo pro své crashtesty. Stejně jako Karl Wendlinger, tak i loni Sergio Pérez bourali ve stejném místě a znamenalo to pro ně neúčast v nedělním závodě.

Pro Wendlingra to byl ovšem větší problém. Zůstal 19 dnů v bezvědomí. Ale tady bych si dovolil frydka poopravit. Neznamenalo to konec jeho kariéry ve formuli 1. V následujícím roce opět nastoupil jako pilot Sauberu, ovšem jeho výkony zvláště v porovnání s týmovým kolegou Frentzenem byly obrovským zklamáním. Od Monaka byl nahrazen Jeanem-Christophem Boullionem. Na konci sezony se ještě objevil v Japonsku a v Austrálii definitivně ukončil své účinkování ve F1, když musel po 8 kolech vzdát ze zdravotních problémů.

Doufejme tedy, že Sergio Pérez má před sebou lepší budoucnost, než tomu bylo v případě někdejšího supertalentu Wendlingera.

Obrázek Obrázek
Monako 1994 - Karl Wendlinger - Sauber C13-Mercedes

Obrázek Obrázek
Monako 2011 - Sergio Pérez - Sauber C30-Ferrari

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 06 duben 2012 17:05
od frydek665
Bez zajímavosti určitě není, že Wendlingerova nehoda v Monaku se udála pouhé dva týdny po tragické Imole, kde zahynuli Senna a Ratzenberger.
Ale zpět k modelu. Řeším další problém. Nevím, jestli mám správně přilepen díl 60 (díl vlepený mezi bočnice za zády pilota). Pokud je to takto správně, tak mi vychází kokpit příliš v předu. Nemá být náhodou ta černá část ohnutá? tím pádem by se kokpit posunul vzad, ale čára ohybu tam není.

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 06 duben 2012 18:22
od Alda
Ano černá část přijde kolmo ohnout dolů.

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 06 duben 2012 19:12
od frydek665
Díky Aldo, černou část jsem ohnul a vlepil kokpit. Snad je to tak OK.

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 07 duben 2012 09:12
od frydek665
Po ránu mírný posun:

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 08 duben 2012 07:35
od frydek665
Po ránu jsem namontoval chladíče a části předního a zadního zavěšení. Až na ten zádrhel s vlepováním kokpitu celkem pohodička.

Obrázek Obrázek

Vyzkoušel jsem i bočnice. Zatím jen nasucho:

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 08 duben 2012 10:58
od frydek665
Aldo, průšvih jak mraky. Ta černá část na dílu 60 asi neměla přijít ohnout. Teď mi tam nevejde komín, zhruba přesně o tu část, kterou jsem ohnul. Co fčíl ? :roll: .

Obrázek Obrázek

Re: Sauber C13, 1994, K. Wendlinger/FT/GP Team/1:18

Napsal: 08 duben 2012 11:59
od Alda
Petře, máš moc vytažený opěradlo sedačky. Koukni, že i spodek znaku Mercedes ti sedí. Já bych zastřihnul a dotvaroval záda i kartonový boky a komín už sedne.