Williams FW30 / N. Rosberg / GP Singapuru 2008 / 1:24 / FT
Napsal: 04 červenec 2013 21:35
Po VC Itálie 2008 (navážu tak na své předchozí dva modely FW30 a F2008) se o dva týdny později konala premiéra prvního "nočního" závodu pod umělým osvětlením, a to VC Singapuru 2008.
Na Williams FW30 se vrátily aeroprvky v podobě křidélek na kapotáži, přemostění přes špici vozu a větší zadní křídlo kvůli generování většího přítlaku na městském okruhu Marina Bay (na utrarychlé Monze v Itálii byly vozy "očesány" o tyto prvky).
Nico Rosberg, který startoval z osmé pozice, nakonec závod dokončil i přes smolnou penalizaci 10 sekund STOP & GO kvůli tankování pod Safety Carem na pěkném druhém místě necelé 3 sekundy za vítězem závodu Fernandem Alonsem na Renaultu.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130704223202-211408-v.jpg)
Technické údaje:
Podvozek: uhlíkové vlákno
Zavěšení: uhlíkové vlákna, hliník, torzní pružiny, systém táhel (přední a zadní zavěšení)
Motor: Toyota RVX-08, 2.4 l, 90° V8, atmosférické sání, max. 19.000 ot/min
Převodovka: Williams F1, sedm rychlostí vpřed a zpátečka, polo-automatické řazení, sekvenční
Hmotnost: 605 kg včetně pilota a náplní
Palivo: Petrobras
Pneumatiky: Bridgestone
Začal jsem koly a disky, které jsem chtěl prořezat. Dlouho jsem přemýšlel, jak znázornit brzdy a namísto nějaké namalované imitace jsem použil fotku skutečných brzd z FW30, kterou jsem zmenšil a použil jako znázornění, které bude skrz disky vidět.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122132-211748-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122213-211749-v.jpg)
A kola jsou na světě...
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130709205410-211823-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130709205218-211821-n.jpg)
Difusor jsem zase upravil podle reálu. Všiml jsem si, že měl tři kanály (na první fotce vyznačeno žlutě), takže italskou FW30 mám z pohledu difusoru špatně. Tentokrát by už mělo být vše tak, jak má:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130713195938-212191-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130713200107-212193-v.jpg)
Přední zavěšení jsem vylepšil tak, že jsem u nich vytvořil kanálky brzd a na horních ramenech udělal ty modré aeroprvky ve tvaru kapky.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130717214450-212460-v.jpg)
Deflektory:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726095216-213130-v.jpg)
Postup lepení zadního křídla jsem malinko pozměnil, prostřední žebro (díl 126) jsem vyříznul o pár setinek milimetru větší a jednotlivé pláty (127 a 128) jsem rozpůlil a zkrátil o tu bílou linku, na kterou mělo být žebro původně nalepeno natupo. Takto rozdělené pláty jsem pak natupo přilepil k žebru 126. Žebro je nyní i na vnějšku - zezadu - jako tomu bylo ve skutečnosti (na první fotce vyznačeno žlutou šipkou).
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726114657-213138-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726115456-213140-v.jpg)
Ještě jsem si pohrál s prolisy u bočních ploch 122 a 123, ve skutečnosti jsou prohnuté dovnitř křídla a odvádějí část vzduchu na vnějšek. Proto jsem jednu vnější plochu prořezal a tu vnitřní prohnul, viz. první fotka.
A celé křídlo je pohromadě:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726120725-213143-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726121042-213145-v.jpg)
Trochu jsem si pohrál i s předním křídlem, jeho vnější bočnice jsem vytvaroval do obloučku, vnitřní ponechal rovné, takže tam vznikla mezírka, na kterou jsem následně natupo ze shora přilepil profilový dílek z černého karbonu. Bočnice teď mají ten správný tvar, jsem spokojen
.
Pak tam jsou další dílky, které už vznikly u mé předchozí verze.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729124624-213444-v.jpg)
Vylepším i kokpit; sedačku jsem si navrhnul sám podle fotek:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729144122-213446-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729144302-213448-v.jpg)
Pásy udělám z tkaniny a šmrnc tomu dodají leptané přezky. Dále pak vylepším kokpit o postranní panely s přepínači, vše se snažím dělat podle první fotky:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130801160819-213738-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130805215311-214027-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130805215441-214029-v.jpg)
Trochu jsem poupravil chlopně na dílech č. 4 (na první fotce jsou vlevo původní chlopně a napravo upravené), aby se lépe tento díl tvaroval při lepení na boční díly č. 1 a 3.
U dílu č. 1 na druhé fotce doporučuji udělat mezírku pro zpětné zrcátko.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130806184903-214062-v.jpg)
Hotová příď i s kokpitem:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130806185046-214064-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812200110-214559-v.jpg)
Drobný tuning jsem udělal v zadní části vozu, kde byly malé plošky na pouzdře převodovky (zakroužkováno červeně na horní fotce).
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812195346-214558-v.jpg)
Dále pak je patrný černý karbon na spodním aero-prvku (na fotce vyznačeno žlutě). Díly 74A a 75A jsem si tak udělal právě z z této černé karbonové struktury.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812200251-214561-v.jpg)
Doporučuji změnit postup oproti návodu, nejdříve si tyto drobné dílky 74, 74A, 75, 75 přilepte ke spodním bočnicím a teprve poté tyto bočnice přilepte k trupu vozu.
Dost si tím ulehčíte práci při titěrném lepení těch drobných křidélek.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812202738-214573-v.jpg)
Aerodynamických prvků na vozech bylo v roce 2008 opravdu požehnaně a tak s nimi svádím tuhý boj:
Při zkoušení co a jak natvarovat jsem narazil na menší problém s vnějšími dílky 68 a 69, které byly o něco delší (0,5 mm), a tak jsem je zkrátil tak, že jsem posunul celou spodní chlopeň výřezy o 0,5 mm výše, jak ukazují první dvě fotky.
Pak už to byl tvarovací masakr, který mě provází celou stavbou:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105352-215027-v.jpg)
A výsledek, tak nějak by to mělo být natvarované:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105551-215030-v.jpg)
O tomto víkendu se pojede již šestá VC Singapuru; toto je taková malá vzpomínka na její první ročník v roce 2008:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917094137-218184-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093958-218182-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093758-218180-v.jpg)
Trocha detailů:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917092932-218172-n.jpg)
Dezény kol jsem nejdříve přetřel černou tuší a po zaschnutí ještě Agamou 36 M.
Černé části podlahy, difusoru a převodovky jsou retušovány černou fixou.
Tmavě modré části vozu jsem retušoval pomocí vodovek. Je potřeba namíchat černou s modrou:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/uprava-dilu/20130917100947-218186-n.jpg)
Stavbu jsem se snažil co nejvíce přiblížit reálnému vozu pomocí fotek, odkazy níže:
http://www.f1technical.net/forum/viewto ... 9&start=15
http://www.motorsport.com/filter/f1/pho ... 9405456051
http://finemodelcars.com/hi-res/gallery ... s_fw30.php
z časopisů FORMULE a F1 RACING z roku 2008
Do budoucna u další recenze "moderny" F1 se těší
Lukáš
Na Williams FW30 se vrátily aeroprvky v podobě křidélek na kapotáži, přemostění přes špici vozu a větší zadní křídlo kvůli generování většího přítlaku na městském okruhu Marina Bay (na utrarychlé Monze v Itálii byly vozy "očesány" o tyto prvky).
Nico Rosberg, který startoval z osmé pozice, nakonec závod dokončil i přes smolnou penalizaci 10 sekund STOP & GO kvůli tankování pod Safety Carem na pěkném druhém místě necelé 3 sekundy za vítězem závodu Fernandem Alonsem na Renaultu.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130126122805-192253-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130704223202-211408-v.jpg)
Technické údaje:
Podvozek: uhlíkové vlákno
Zavěšení: uhlíkové vlákna, hliník, torzní pružiny, systém táhel (přední a zadní zavěšení)
Motor: Toyota RVX-08, 2.4 l, 90° V8, atmosférické sání, max. 19.000 ot/min
Převodovka: Williams F1, sedm rychlostí vpřed a zpátečka, polo-automatické řazení, sekvenční
Hmotnost: 605 kg včetně pilota a náplní
Palivo: Petrobras
Pneumatiky: Bridgestone
Začal jsem koly a disky, které jsem chtěl prořezat. Dlouho jsem přemýšlel, jak znázornit brzdy a namísto nějaké namalované imitace jsem použil fotku skutečných brzd z FW30, kterou jsem zmenšil a použil jako znázornění, které bude skrz disky vidět.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122240-211750-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122257-211751-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708121932-211745-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122010-211746-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122052-211747-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122132-211748-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130708122213-211749-v.jpg)
A kola jsou na světě...
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130709205410-211823-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130709210023-211825-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130709205501-211824-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130709205322-211822-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130709205218-211821-n.jpg)
Difusor jsem zase upravil podle reálu. Všiml jsem si, že měl tři kanály (na první fotce vyznačeno žlutě), takže italskou FW30 mám z pohledu difusoru špatně. Tentokrát by už mělo být vše tak, jak má:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130713195901-212190-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130713195938-212191-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130713200017-212192-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130713200107-212193-v.jpg)
Přední zavěšení jsem vylepšil tak, že jsem u nich vytvořil kanálky brzd a na horních ramenech udělal ty modré aeroprvky ve tvaru kapky.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130717212428-212458-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130717214450-212460-v.jpg)
Deflektory:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726095045-213129-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726095216-213130-v.jpg)
Postup lepení zadního křídla jsem malinko pozměnil, prostřední žebro (díl 126) jsem vyříznul o pár setinek milimetru větší a jednotlivé pláty (127 a 128) jsem rozpůlil a zkrátil o tu bílou linku, na kterou mělo být žebro původně nalepeno natupo. Takto rozdělené pláty jsem pak natupo přilepil k žebru 126. Žebro je nyní i na vnějšku - zezadu - jako tomu bylo ve skutečnosti (na první fotce vyznačeno žlutou šipkou).
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726114657-213138-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726115406-213139-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726115456-213140-v.jpg)
Ještě jsem si pohrál s prolisy u bočních ploch 122 a 123, ve skutečnosti jsou prohnuté dovnitř křídla a odvádějí část vzduchu na vnějšek. Proto jsem jednu vnější plochu prořezal a tu vnitřní prohnul, viz. první fotka.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726115538-213141-v.jpg)
A celé křídlo je pohromadě:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726115639-213142-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726120725-213143-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726120958-213144-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130726121042-213145-v.jpg)
Trochu jsem si pohrál i s předním křídlem, jeho vnější bočnice jsem vytvaroval do obloučku, vnitřní ponechal rovné, takže tam vznikla mezírka, na kterou jsem následně natupo ze shora přilepil profilový dílek z černého karbonu. Bočnice teď mají ten správný tvar, jsem spokojen
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pak tam jsou další dílky, které už vznikly u mé předchozí verze.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729070639-213421-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729124624-213444-v.jpg)
Vylepším i kokpit; sedačku jsem si navrhnul sám podle fotek:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729143914-213445-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729144122-213446-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729144207-213447-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130729144302-213448-v.jpg)
Pásy udělám z tkaniny a šmrnc tomu dodají leptané přezky. Dále pak vylepším kokpit o postranní panely s přepínači, vše se snažím dělat podle první fotky:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130801142120-213733-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130801160819-213738-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130805215208-214026-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130805215311-214027-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130805215404-214028-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130805215441-214029-v.jpg)
Trochu jsem poupravil chlopně na dílech č. 4 (na první fotce jsou vlevo původní chlopně a napravo upravené), aby se lépe tento díl tvaroval při lepení na boční díly č. 1 a 3.
U dílu č. 1 na druhé fotce doporučuji udělat mezírku pro zpětné zrcátko.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130806184823-214061-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130806184903-214062-v.jpg)
Hotová příď i s kokpitem:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130806185001-214063-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130806185046-214064-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812200110-214559-v.jpg)
Drobný tuning jsem udělal v zadní části vozu, kde byly malé plošky na pouzdře převodovky (zakroužkováno červeně na horní fotce).
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812195258-214557-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812195346-214558-v.jpg)
Dále pak je patrný černý karbon na spodním aero-prvku (na fotce vyznačeno žlutě). Díly 74A a 75A jsem si tak udělal právě z z této černé karbonové struktury.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812200212-214560-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812200251-214561-v.jpg)
Doporučuji změnit postup oproti návodu, nejdříve si tyto drobné dílky 74, 74A, 75, 75 přilepte ke spodním bočnicím a teprve poté tyto bočnice přilepte k trupu vozu.
Dost si tím ulehčíte práci při titěrném lepení těch drobných křidélek.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812202606-214572-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130812202738-214573-v.jpg)
Aerodynamických prvků na vozech bylo v roce 2008 opravdu požehnaně a tak s nimi svádím tuhý boj:
Při zkoušení co a jak natvarovat jsem narazil na menší problém s vnějšími dílky 68 a 69, které byly o něco delší (0,5 mm), a tak jsem je zkrátil tak, že jsem posunul celou spodní chlopeň výřezy o 0,5 mm výše, jak ukazují první dvě fotky.
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105147-215024-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105228-215025-v.jpg)
Pak už to byl tvarovací masakr, který mě provází celou stavbou:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105309-215026-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105352-215027-v.jpg)
A výsledek, tak nějak by to mělo být natvarované:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105434-215029-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130817105551-215030-v.jpg)
O tomto víkendu se pojede již šestá VC Singapuru; toto je taková malá vzpomínka na její první ročník v roce 2008:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917094217-218185-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917094137-218184-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917094041-218183-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093958-218182-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093838-218181-v.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093758-218180-v.jpg)
Trocha detailů:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093557-218179-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093514-218178-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093409-218177-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093326-218176-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093229-218175-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093132-218174-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917093039-218173-n.jpg)
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/williams-fw30-(gp-singapore-2008)/20130917092932-218172-n.jpg)
Dezény kol jsem nejdříve přetřel černou tuší a po zaschnutí ještě Agamou 36 M.
Černé části podlahy, difusoru a převodovky jsou retušovány černou fixou.
Tmavě modré části vozu jsem retušoval pomocí vodovek. Je potřeba namíchat černou s modrou:
![Obrázek](http://www.papirove-modely.cz/img/upload/modely/uprava-dilu/20130917100947-218186-n.jpg)
Stavbu jsem se snažil co nejvíce přiblížit reálnému vozu pomocí fotek, odkazy níže:
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Do budoucna u další recenze "moderny" F1 se těší
Lukáš