Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 26 srpen 2015 22:50

Zdravím stejně postižené přátele...

Dlouho jsem tu nic neukazoval, tak to chci napravit - chystám se na celkem členitý model Lotusu 78 ze sezóny 1977.

nejprve náhled na vystřihovánku v placaté podobě:
Obrázek

A teď na první etapu: kokpit je z originálu, zbytek ze dvou čtvrtkových kopií... Vzhledem k členitosti modelu jsem slepil tyhle dílčí části, něco přetmelil a přebrousil:

Obrázek

A v další etapě přibyly blatníky a zrcátka - náhledů jsem udělal více, aby bylo vidět, jak jsou zmenšená zrcátka i jak je řešen podvozek:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 29 srpen 2015 21:53

Další etapa byla přetmelena, za dva dny přebroušena:

Obrázek Obrázek

Hned večer došlo na spojení přídě s hlavní částí vozu a taky na nasávací otvory za hlavou jezdce. Musím říci, že to byla docela piplačka. Otvory nechám otevřené, ještě před oblepením budou vnitřky vybarveny. Jenom se musím rozmyslet (podle fotek) zda černou, nebo červenou...
Všechny hranaté spoje jsou lepené na "tupo" pod úhlem 45°, zaoblené části "na citovku" zmenšeny, aby se posléze daly oblepit a model nebyl větší.

Obrázek Obrázek

A aby práce nestála tak hned následovalo přetmelení nově vytvořených dílů:

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1036
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Novis » 30 srpen 2015 10:54

Co mě u tohohle postupu "děsí" je finální polepování vytmeleného základu originální vystřihovánkou.
Při podlepování mám vždy strach, že se mi díl pomačká/shrne a tady se tak vlastně tvoří celej model.
Možná to nakonec není tak složité, ale netroufnul bych si na to.

Každopádně je to zajímavé, takže budu sledovat.
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, FW08C, MP4/4, MP4/7A, MP4/8
Lakovna:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, 312T
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 30 srpen 2015 20:19

Je fakt, že zatím je to víceméně "sranda nanečisto" - cokoliv udělám nakřivo se dá odtrhnout, nebo uříznout a nalepit zas a znovu.... dokonce i mnohokrát, dokud nejsem stoprocentně spokojený. stejně tak přetmelit a přebrousit mohu podruhé, potřetí a dále. Občas je to i o tom, že sice ještě nejsem spokojen stoprocentně, ale jenom na 80%, ovšem už jsem netrpělivý, tak na těmi dvaceti procenty mávnu rukou.

Oblepování je něco jiného, to už je opravdu fáze, kdy už každá chyba bude vidět...
Ale není to tak složité - mám za sebou třicet modelů touto metodou a proces oblepování považuji na celé tvorbě za ten nejhezčí. A ještě se mi nestalo, že by se mi lepený díl pomačkal. Je třeba lepit lehce ředěným Herkulesem a před tím model do hladka nalakovat, aby díl po povrchu trochu klouzal, to ano. A je potřeba, aby se nesklouzl poněkud vedle

Jenomže při klasickém lepení je to stejné, nebo dokonce horší - každá chyba je na výsledku vidět a často se stává, že i nenápadná nepřesnost na začátku má ve výsledku fatální následky v podobě vrtule, nebo nějakého nedorazu...

Při tomto systému ne... Pomačkaný díl je jenom jeden ne úplně dobře nalepený díl, ale tvar modelu už zůstává stejný. Něco mohou zakrýt barvy, něco třeba lepidlo nanesené ve větší vrstvě a přebarvené...

Prostě si myslím, že kdo dokáže lepit jako Novis, ten by si na tomhle systému lepení jenom smlsnul ;-)
Naposledy upravil(a) Ďourek dne 15 leden 2016 21:43, celkem upraveno 1 x.

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 30 srpen 2015 20:46

Včerejší tmelení zbroušeno:

Obrázek Obrázek

Teď už přijdou na své místo pontony a bude přetmeleno jejich připojení k hlavní části modelu.

Ještě horečnatě uvažuji, jestli v této fázi přilepím (a přetmelím přechod) i kryt motoru, nebo jej nechám bokem a na model přijde až po oblepení. Zatím to vypadá na variantu číslo 2...

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 30 srpen 2015 22:50

A takhle to vypadá pohromadě :-)

Obrázek Obrázek Obrázek

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 12 září 2015 08:19

Nalakováno a připraveno k oblepení...

Obrázek Obrázek

John
Příspěvky: 269
Registrován: 05 červen 2004 16:15
Bydliště: Praha

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod John » 16 září 2015 09:00

Smekám, především před těmi 30 kousky v tomhle stylu, kochal jsem se v galerii.

A k tomu jsem se chtěl zeptat na nějaké zkušenosti - jaký tmel se za tu dobu nejlépe osvědčil? Jinak kola předpokládám, že lepíš klasicky, alespoň to tak vypadá. Dík :-)

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 19 září 2015 08:53

Jojo - dobrý postřeh...Kola lepím klasicky a nejenom je - i motor, přední závěsy a křídla...

Přední kolečka dělám namotáváním, zadní metodou, kterou tu zpropagoval Teo.

Obrázek Obrázek

Tmel používám nějaký univerzální z OBI - jmenuje se UNIFLEX PES-TMEL.. hodím sem taky fotku :-)

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 24 říjen 2015 19:36

Po dokončení broušení přijde na řadu nalakování a retuše hran, nebo míst, kde předpokládám, že by to nemuselo při oblepování vyjít:

Obrázek Obrázek

A teď už přichází na řadu asi nejlepší část: oblepování..

Obrázek Obrázek

Není to přesně krok po kroku - ještě se průběžně retušuje, což je hodně vidět hlavně na té oddělené nasávací části..

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 24 prosinec 2015 10:50

Oblepeno:

Obrázek Obrázek Obrázek

A malý progres i s "bráškou"

Obrázek Obrázek

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod marec » 28 prosinec 2015 09:52

Ahoj na modely si nahodil skvely level, myslim ze vyrezane paprsky kolies by to mali dobehnut :)
M.

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 05 leden 2016 19:29

Tak na tuhle úpravu mě nikdy neužilo - asi jsem na to moc "pragmatický"... Podle mě je to spousta práce, která ve finále ani není pořádně vidět... :-)

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 05 leden 2016 19:35

Malý progres - motor je jenom přiložen, podobně i horní díl nasávání.

Obrázek Obrázek

Ďourek
Příspěvky: 754
Registrován: 24 září 2003 10:51
Bydliště: Praha 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska

Příspěvekod Ďourek » 15 leden 2016 21:46

Teoreticky hotovo... Po praktické stránce ještě bude následovat lakování a po něm fotky za denního světla - blesk přeci jenom moc vytahuje všechny chyby...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů