Stránka 1 z 2
Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 26 srpen 2015 22:50
od Ďourek
Zdravím stejně postižené přátele...
Dlouho jsem tu nic neukazoval, tak to chci napravit - chystám se na celkem členitý model Lotusu 78 ze sezóny 1977.
nejprve náhled na vystřihovánku v placaté podobě:
A teď na první etapu: kokpit je z originálu, zbytek ze dvou čtvrtkových kopií... Vzhledem k členitosti modelu jsem slepil tyhle dílčí části, něco přetmelil a přebrousil:
A v další etapě přibyly blatníky a zrcátka - náhledů jsem udělal více, aby bylo vidět, jak jsou zmenšená zrcátka i jak je řešen podvozek:
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 29 srpen 2015 21:53
od Ďourek
Další etapa byla přetmelena, za dva dny přebroušena:
Hned večer došlo na spojení přídě s hlavní částí vozu a taky na nasávací otvory za hlavou jezdce. Musím říci, že to byla docela piplačka. Otvory nechám otevřené, ještě před oblepením budou vnitřky vybarveny. Jenom se musím rozmyslet (podle fotek) zda černou, nebo červenou...
Všechny hranaté spoje jsou lepené na "tupo" pod úhlem 45°, zaoblené části "na citovku" zmenšeny, aby se posléze daly oblepit a model nebyl větší.
A aby práce nestála tak hned následovalo přetmelení nově vytvořených dílů:
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 30 srpen 2015 10:54
od Novis
Co mě u tohohle postupu "děsí" je finální polepování vytmeleného základu originální vystřihovánkou.
Při podlepování mám vždy strach, že se mi díl pomačká/shrne a tady se tak vlastně tvoří celej model.
Možná to nakonec není tak složité, ale netroufnul bych si na to.
Každopádně je to zajímavé, takže budu sledovat.
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 30 srpen 2015 20:19
od Ďourek
Je fakt, že zatím je to víceméně "sranda nanečisto" - cokoliv udělám nakřivo se dá odtrhnout, nebo uříznout a nalepit zas a znovu.... dokonce i mnohokrát, dokud nejsem stoprocentně spokojený. stejně tak přetmelit a přebrousit mohu podruhé, potřetí a dále. Občas je to i o tom, že sice ještě nejsem spokojen stoprocentně, ale jenom na 80%, ovšem už jsem netrpělivý, tak na těmi dvaceti procenty mávnu rukou.
Oblepování je něco jiného, to už je opravdu fáze, kdy už každá chyba bude vidět...
Ale není to tak složité - mám za sebou třicet modelů touto metodou a proces oblepování považuji na celé tvorbě za ten nejhezčí. A ještě se mi nestalo, že by se mi lepený díl pomačkal. Je třeba lepit lehce ředěným Herkulesem a před tím model do hladka nalakovat, aby díl po povrchu trochu klouzal, to ano. A je potřeba, aby se nesklouzl poněkud vedle
Jenomže při klasickém lepení je to stejné, nebo dokonce horší - každá chyba je na výsledku vidět a často se stává, že i nenápadná nepřesnost na začátku má ve výsledku fatální následky v podobě vrtule, nebo nějakého nedorazu...
Při tomto systému ne... Pomačkaný díl je jenom jeden ne úplně dobře nalepený díl, ale tvar modelu už zůstává stejný. Něco mohou zakrýt barvy, něco třeba lepidlo nanesené ve větší vrstvě a přebarvené...
Prostě si myslím, že kdo dokáže lepit jako Novis, ten by si na tomhle systému lepení jenom smlsnul ;-)
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 30 srpen 2015 20:46
od Ďourek
Včerejší tmelení zbroušeno:
Teď už přijdou na své místo pontony a bude přetmeleno jejich připojení k hlavní části modelu.
Ještě horečnatě uvažuji, jestli v této fázi přilepím (a přetmelím přechod) i kryt motoru, nebo jej nechám bokem a na model přijde až po oblepení. Zatím to vypadá na variantu číslo 2...
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 30 srpen 2015 22:50
od Ďourek
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 12 září 2015 08:19
od Ďourek
Nalakováno a připraveno k oblepení...
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 16 září 2015 09:00
od John
Smekám, především před těmi 30 kousky v tomhle stylu, kochal jsem se v galerii.
A k tomu jsem se chtěl zeptat na nějaké zkušenosti - jaký tmel se za tu dobu nejlépe osvědčil? Jinak kola předpokládám, že lepíš klasicky, alespoň to tak vypadá. Dík :-)
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 19 září 2015 08:53
od Ďourek
Jojo - dobrý postřeh...Kola lepím klasicky a nejenom je - i motor, přední závěsy a křídla...
Přední kolečka dělám namotáváním, zadní metodou, kterou tu zpropagoval Teo.
Tmel používám nějaký univerzální z OBI - jmenuje se UNIFLEX PES-TMEL.. hodím sem taky fotku :-)
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 24 říjen 2015 19:36
od Ďourek
Po dokončení broušení přijde na řadu nalakování a retuše hran, nebo míst, kde předpokládám, že by to nemuselo při oblepování vyjít:
A teď už přichází na řadu asi nejlepší část: oblepování..
Není to přesně krok po kroku - ještě se průběžně retušuje, což je hodně vidět hlavně na té oddělené nasávací části..
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 24 prosinec 2015 10:50
od Ďourek
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 28 prosinec 2015 09:52
od marec
Ahoj na modely si nahodil skvely level, myslim ze vyrezane paprsky kolies by to mali dobehnut
M.
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 05 leden 2016 19:29
od Ďourek
Tak na tuhle úpravu mě nikdy neužilo - asi jsem na to moc "pragmatický"... Podle mě je to spousta práce, která ve finále ani není pořádně vidět... :-)
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 05 leden 2016 19:35
od Ďourek
Malý progres - motor je jenom přiložen, podobně i horní díl nasávání.
Re: Lotus-Ford 78/1977/Petr Špinler/PKAA - VC Japonska
Napsal: 15 leden 2016 21:46
od Ďourek