Zdravím,
Dostal jsem chuť postavit si formuli svého oblíbeného pilota,
ale který z úspěšných pilotů F1 by mě zaujal na tolik, abych přijal jeho specifický projev, jeho nedostatky
a celkově mu přál nabyté úspěchy? Nakonec se na jezdecký piedestal postavil Nigel Mansell.
Teď už zbývalo vybrat si jen některý z vozů, které řídil.
Volba nakonec padla na Lotus 95T a s radostí jsem se do něj pustil.
Z verzí, které vystřihovánka nabízí, jsem postavil tu z Monaca. Ač nekuřák, tak tabáková reklama prostě na formuli v F1 patří
a dezén pneumatik do mokra přeci jenom posune výsledek o notný kus dál. Během stavby jsem se uchýlil k několika úpravám oproti originálu,
buď z dlouhodobých zvyklostí nebo proto, že mi přišly v daný moment vhodnější k vytvoření celkového výsledku.
K tradičním úpravám patří vytvoření chromovaných disků kol. Tentokrát vašak s drobnou úpravou.
Prstenec s maticemi jsem použil původní z vystřihovánky a to z toho důvodu, že disk celkově působí subtilněji (reálněji)
než s chromovaným prstencem jako u mého Ferrari 186.
Specifickou úpravou pro tento model bylo provedení dílu 104b. Ten jsem vytvořil z několika vrstev kapek Herkulesu
a následně přetřel polomatnou syntetickou Revellkou.
Bohužel došlo i k místům, kde na sebe jednotlivé díly nenavazují. Jedním problematickým dílem je ten s číslem 115.
Obecně další byly díly podlahy nejvíce však difuzoru. Pro všechna místa naštěstí existuje elegantní řešení.
Použil jsem zbylé běhouny slicků a vyřezal z nich potřebné chybějící plochy.
Týmovým kolegou Nigela Mansella byl po celou dobu jeho půpsobení u Lotusu Elio de Angelis.
Pilot, který podával stabilní a kvalitní výkony několk sezon. Mansella bodobě pravidelně porážel a v sezóně,
ze které pochází výše popisovaný model, skončil na 3. místě mezi jezdci za Laudou a Prostem na McLarenech.
Přesto jsem se neubránil dojmu, že jeho jméno se s F1 80. let moc neobjevuje.
Po prostudování jeho kariéry jsem pravděpodobně narazil na celý kámen mlčení v podobě tragické nehody v roce 1986.
V budoucnu postavím jeden z Lotusů s jeho jménem, ale o tom někdy příště ...
P.S.: Pokud by někteří z konstruktérů vystřihovánek hledali inspiraci k tvorbě dalšího modelu,
níže uvedené Ferrari by bylo pěkným parťákem Lotusu.