Ferrari 312/67 - Chris Amon - GP V.Británie 1967 - Robert Blaschke - FT - 1/24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1009
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Re: Ferrari 312/67 - Chris Amon - GP V.Británie 1967 - Robert Blaschke - FT - 1/24

Příspěvekod Novis » 02 únor 2021 08:37

Díky Roberte za odkaz a Honzovi za potvrzení průměrů.
Ta poslední fotka "trojčat" je super :!:
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, FW08C, FW11B, MP4/4, MP4/7A, 312T
Lakovna:
Tyrr 006, 008, 018, 126CK, F2000, F2002
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 1703
Registrován: 24 květen 2009 12:28
Bydliště: Lysice

Re: Ferrari 312/67 - Chris Amon - GP V.Británie 1967 - Robert Blaschke - FT - 1/24

Příspěvekod Ali » 02 únor 2021 15:12

Luxusní trojička :!:
Velice obdivuji ochotu investovat volný čas do tří (nebo i klidně více) "téměř stejných" modelů. Ve vitrínce to vypadá fantasticky- navíc pro autora je tohle asi hodně uspokojivý pohled ;)

Nafe_CZ
Příspěvky: 545
Registrován: 27 únor 2014 15:00

Re: Ferrari 312/67 - Chris Amon - GP V.Británie 1967 - Robert Blaschke - FT - 1/24

Příspěvekod Nafe_CZ » 02 únor 2021 16:07

Moc pěkné, snad jednou taky ... dorostu a povede se mi doutníček .

karel1699
Příspěvky: 1
Registrován: 23 březen 2022 11:54

Re: Ferrari 312/67 - Chris Amon - GP V.Británie 1967 - Robert Blaschke - FT - 1/24

Příspěvekod karel1699 » 17 duben 2023 12:07

Prosím pěkně, smím se i s časovým odstupem zeptat, jak jste při tvarování paroží výfuků z tyčinek evergreen postupovali? Jde o jeden kus tyčinky, který je nějak naohýbán do požadovaného tvaru? Pokud ano, jak dokážete docílit toho, aby bylo možné tyčinku takto tvarovat?
Nebo je tyčinka postupně rozřezaná a výfuk následně poslepován postupně z mnoha malých kousků?
Nějak pořád nemůžu přijít na vhodný způsob tvarování paroží. Zkoušel jsem cínovou pájku i drát na bonsaie, ale nedaří se mi. Drát je na malé poloměry na krátké délce dost tvrdý a nepoddajný a při tvarování všemožnými malými kleštěmi včetně kulatých elektrikářských v tom pokaždé nadělám nevzhledné vrypy, které pak už moc nejdou ani tmelit, ani brousit.
Kapitola sama pro sebe je lepení jednotlivých nakroucených dílů - vteřiňák nedrží vůbec a moc se mi nedaří ani s 5minutovým epoxidem. Většinou to při kompletacích a dotvarováních vždy zase povolí, je to dost peklo.
Neměli byste někdo radu, jak na to?
Viděl jsem i fotky výfukových paroží natvarovaných z nějaké modelovací hmoty ála modurit, to zní dobře, ale jak vyválet dost dlouhé roury, aby měly skutečně přesně stejný a neměnný průřez?
Děkuji předem za každou radu.

Uživatelský avatar
j.brauner
Příspěvky: 2487
Registrován: 23 březen 2005 12:50
Bydliště: Kounice

Re: Ferrari 312/67 - Chris Amon - GP V.Británie 1967 - Robert Blaschke - FT - 1/24

Příspěvekod j.brauner » 20 duben 2023 14:34

Tady je to popsáno dost podrobně - viewtopic.php?f=2&t=3362&start=15
Ty tyčky jsem tvaroval jen prsty a postupně vlepoval na svá místa. Lepil jsem obyčejným vteřiňákem.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti