LIFE F190

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

LIFE F190

Příspěvekod 11111 » 08 červen 2007 08:00

Stavěli jste někdo tento model? Rád bych se podělil o zkušenosti ze stavby. Mám hotovou hrubou stavbu a připravenou k oblepení.

Obrázek
Naposledy upravil(a) 11111 dne 15 leden 2010 10:32, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

T.O.M.

Re: LIFE F190

Příspěvekod T.O.M. » 08 červen 2007 09:33

Rád bych se zeptal na tu techologii tmelení modelu, shlédl jsem vaši fotodokumentaci doutníkových modelů a nadchlo mě to.

Tmel jak jsem pochopil používáte karosářský finální dvousložkový.

A jak děláte hrany které se brousí do vnitř - tím myslím hrany které jsou na modelu řešeny třeba jako pravý úhel a vy máte tru ostrou hranu zaoblenou - nanášíte tmel i zevnitř a brousíte i tzv do papíru a nebo nanesete tmel jen z venku a nejdete do papíru ale jen na hranu toho původního papíru.[quote][/quote]

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LIFE F190

Příspěvekod 11111 » 08 červen 2007 14:23

Tady si všichni tykáme T.O.M.e . Ne není tomu tak, hrany vytvářím tak, že lepím základ modelu z kopie podlepené čtvrtkou na tupo a síla papíru mi potom povolí hranu zaoblit smirkem. Pokud probrousím, zaleji hranu sekundovým lepidlem. Před tmelením model stříkám olejovým lakem a v průběhu ještě jednou. Nakonec závěrečný nástrik před obroušením papírem 400-500.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

T.O.M.

Re: LIFE F190

Příspěvekod T.O.M. » 29 červen 2007 07:06

11111 píše:Tady si všichni tykáme T.O.M.e . Ne není tomu tak, hrany vytvářím tak, že lepím základ modelu z kopie podlepené čtvrtkou na tupo a síla papíru mi potom povolí hranu zaoblit smirkem. Pokud probrousím, zaleji hranu sekundovým lepidlem. Před tmelením model stříkám olejovým lakem a v průběhu ještě jednou. Nakonec závěrečný nástrik před obroušením papírem 400-500.


Díky za informaci, vyberu nějakej model a také to zkusím, a případně se pak ina něco znovu zeptám, zatím dík.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LIFE F190

Příspěvekod 11111 » 16 červenec 2007 11:48

Opravdu jste nikdo tento model nestavěl? Tedy krom tvůrce...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Re: LIFE F190

Příspěvekod kvr » 17 červenec 2007 09:57

11111 píše:Opravdu jste nikdo tento model nestavěl? Tedy krom tvůrce...


Zatím ne, ale počítám, že se k němu tak během měsíce až dvou dostanu...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LIFE F190

Příspěvekod 11111 » 17 červenec 2007 10:06

Až jej začneš stavět, obrať pozornost na délku bočnic. Mne nevycházely dle bílé plochy na základním díle, podlaze vozu. Nevím proč, ale byly delší. Dále pásky před vstupem k sání motoru po stranách hlavy pilota byly také delší, ale to je maličkost u které je lepší delší než kratší. Model už mám polepený, ale bez retuše jej nenafotím :oops:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 19 červenec 2007 10:43

Ok, díky za radu. I když, při mém prasečím stylu si toho možná ani nevšimnu ;)

Jinak, ty fotky z mezistavu mezi oblepením a retuší u Tvého postupu by mě docela zajímaly...?

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 19 červenec 2007 11:47

Můžu jej dnes nafotit, jde spíše o to, že to tady bude zabírat hodně místa a zkomplikuje to otevírání stránek. Navíc mi model spadl a mám odřený oblouk a ten budu muset tedyhodně retušovat (červená). Toho si určitě všimneš, protože já je zkracoval na černobílém modelu.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 19 červenec 2007 16:23

No já nechcu zkoumat a posuzovat detaily, spíš mě tak zajímalo, jak model vypadá po samotném oblepení - jestli je sem tam místo na retuš nebo je na tom ještě hodně práce.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 20 červenec 2007 08:46

Jak je vidět je spoustu práce po oblepení. Retuš musí skrýt zesílené hrany.
Jen černá je zaretušovaná.

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 24 červenec 2007 09:43

Díky za fotku. Čekal jsem, že té práce na tom bude víc, ale o to líp :)

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 08 srpen 2007 19:13

Tak jsem se do toho včera pustil, po prostudování návodu nemám úplně jasno v tom, jakým způsobem je řešeno uchycení kol?

Je to tak, že
1) ty osy jsou tam zbytečně a kola jsou stejně zalepena napevno
2) nebo se kola otáčí na pevné ose zalepené do zavěšení
3) nebo ala novější modely Antonického, tedy kolo se otáčí s osou, která je zarážkou uchycená v zavěšení?

Asi se to netýká jenom Life, ale obecně modelů Honzy Poláka, zatím mi přišlo, že to je (1), ale upgrade na (3) nebude příliš složitý...

Díky za případné vyjasnění ;),
Z.

PS: Když si uvědomím, že jsem tyhle brzdy s kolama dělal u Antonického Porsche 962 C ještě obyčejnýma nůžkama... :roll:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 12:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 09 srpen 2007 08:39

Já návody nečtu, jen když mám svízel... a tak Ti neporadím. Já ovšem zadní nápravu udělám na ose a přední :?: Jestli bude problém, tak ji přilepím na pevno. Uvidím, tak daleko ještě nejsem. Nápravy jsou zatím pod knihami v rozpadu :D Snad Ti pomůže Honza s vyjasněním.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 08:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 09 srpen 2007 14:33

Ahoj,

myslíš osy ze špejlí??
Já je radši po nastavení správné polohy kola, aby auto stálo rovně lepím napevno, ale není to nutné , kola stačí navléknout. To mám spíš když modely převážím po výstavách a tak, tak abych je nepostrácel.
Co se týká otáčení kol (řízení) tak to mám napevno, asi by to nebyl problém předělat na řiditelnou nápravu, ale nikdy mě nebavilo hrát si stěma špendlíčkama a pořád se to rozsejpalo, takže ode mně je to napevno.

doufám že jsem pomohl.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů