Arrows A21, 2000 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Jak se to staví ...
(hotové modely bez komentáře ke stavbě dávejte, prosím, do Galerie)
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Arrows A21, 2000 / PKAA / P.Špinler / 1:24

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 05 srpen 2008 14:58

Nějaké povinnosti mám za sebou a opět jsem si mohl střihnout do něčeho svého pro radost. No a k tomu ještě vyzkouším, jak se v mých rukách bude chovat inkoustový tisk z mé nové multifunkční tiskárny EPSON.

Tímto Vás určitě napadne, že asi nejspíš tento model lepím z kopie. Ano je tomu tak, udělal jsem si kopii laserového tisku od PKAA. A proč?

Protože se mi poslední dobou příjemněji lepili ofsetové tisky a u laseru je pár nesnází při chytání správného odstínu retuše, také dochází k otěru laserové barvy těsně u střižených nebo řezaných hran a také v lomových místech se laserový tisk rád odrolí. Tímto ale nechci vůbec laserový tisk vůbec hanět a odsuzovat, má na druhou stranu dost kladů, jako např. dost velký lesk a tím nemusí být modely F1 lakovány a to je pro některé modeláře určitě plus. Dále se laserový tisk vyznačuje velice vysokou detailností tisku. Atd. atd.

No a nyní se pustíme tedy do stavby. Vystřihovánka tohoto modelu je rozložena jako téměř všechny od pana Špinlera na dvou listech A4.

Jak jsem popisoval u stavby jiného modelu, že některé díly podlepuju tzv. bez chlopní, tak jsem si k tomu připravil i ukázková dvě fota. Na první je horní díl čumíku tohoto modelu a na druhé je jeho rubová strana s už přilepeným dílem bez chlopní. Originál díl jsem si položil na podlepový papír a hodně špičatým a jemným hrotem jsem si jeho obrysy přenesl na kanclák. Poté jsem takto přenesený díl zmenšil zhruba tak o 2 - 3 desetinkymilimetru a vyříznul. Napatlal koresem a přilepil z rubu na origoš díl. Na fotce je jedna z lomových čar chlopní zvýrazněna tuškou a u druhé je na fotce vidět její narýhování. Tak tokovéto podlepování bez chlopní používám i u jiných vystřihovánek, jako jsou třeba i domečky. íl to zpevní, a při tom se chlopně dobře ohýbají.

ObrázekObrázek

Nechce se mi moc fotit postup prací díl po díle a tak jsem zvolil formu do celků. První takovej celek bych viděl prostřední trup vozidla. Dále pak bude následovat podlaha podvozku a bočnice.

ObrázekObrázekObrázek

Pro dnešek to asi ještě není všechno, ale pro tuto chvíli určitě ano.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 05 srpen 2008 16:27

Jejda ....musím se Vám omluvit. Hotová část střední části trupu je až po nalepení sacího komína.....a takto bych tedy už viděl celek trupu.

ObrázekObrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 05 srpen 2008 21:10

Krásné, čisté, precizní - holt budúcnosť je Orange... :-D
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 05 srpen 2008 22:09

Jo jo Vendy. Snažím se snažím, aby byla formulka i v reálu velice koukatelná. Dalším dílčím celkem bylo zpracování sedačky a její osazení do kokpitu. Samostatně jsem ji nefotil, je to stejné jako u jiných takto konstruovaných modelů F1 od pana Špinlera. Následoval důležitý nosný prvek modelu a to podlaha, na kterou jsem si připravil ze strojní lepenky 1 mm tlusté, konstrukční pomocné díly, na místo originálních chlopňových dílů 28a a 28b. Na jejich vnější hranu pak budu lepit boční pontony s chladiči. Ty ale přijdou na řadu až třeba zítra, dnes jsem byl už jen schopen dohotovit ramena zadní nápravy a osadit je na celek. Zatím jsem během stavby nenarazil na žádný závažnější nedostatek v konstrukci modelu a vše pasuje na svá místa, tak jako pr..l na prkýnko. Ale přeci jen malinkatá chybička - ramena zadní nápravy sestavená z dílů č. 29 a 30 (pravá strana podle návodní kresby) a z dílů č. 31 a 32 (podle návodní kresby levá strana) jsem musel jejich strany zaměnit. Takže pravé jsem byl schopen vlepit do prořezů na levé straně a levé opačně na pravou stranu. Nejspíš jen chybka v záměně očíslování. A že ten blesk na foťáku ukáže zaretušovaná místa jako bílá....hmmm tak to mě zase dostal.....pacholek. :wink:

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 05 srpen 2008 23:20

Pěkná prácička TEO, ostatně jako vždy :D

Když se tak dívám na tu oranžovou barvu, zdá se mi že je dost odlišná od originálu od PKAA a to od verze z laseru, tak i z ABC... To je jen taková malá kaňka na skvěle provedeném modýlku...
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 06 srpen 2008 01:19

Teo, co označuješ za strojní lepenku? Na obrázku to vypadá jako klasický karton. Ale ten není zrovna jednoduché takhle přesně kulatě vyřezat (proto ho lepím jen doprostřed), takže, co je to za materiál? :)

Díky.

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 06 srpen 2008 07:30

kvr píše:Teo, co označuješ za strojní lepenku? Na obrázku to vypadá jako klasický karton. Ale ten není zrovna jednoduché takhle přesně kulatě vyřezat (proto ho lepím jen doprostřed), takže, co je to za materiál? :)

Díky.


No ty můžeš říci že je to karton...i já to tak můžu nazvat, ale ofociální nazev tohoto papíru je právě že ta strojní lepenka. Pod tímto názvem je zakoupitelná v prodejně GRAND PAPIR v Praze. A také jsem byl upozorně že karton je prý úplně něco jiného, tak jsem začal používat originál název.

Na pomocné díly z této stavby jsem použil tu její oficiální nejměnší tlušťku, která je 1 mm, dále jsou v prodeji i větší tloušťky...1,5 mm 2 mm ale i 3 mm.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 06 srpen 2008 08:05

Zdeněk Krčmář píše:Pěkná prácička TEO, ostatně jako vždy :D

Když se tak dívám na tu oranžovou barvu, zdá se mi že je dost odlišná od originálu od PKAA a to od verze z laseru, tak i z ABC... To je jen taková malá kaňka na skvěle provedeném modýlku...


No a pro některé hodně všímavé lidičky jsem pořídil fotečku s porovnáním barevného provedení originálního laserového tisku od PKAA a inkoustového tisku u mě doma. Levá pozice je originál a pravá je ta má kopie.

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk Krčmář
Příspěvky: 138
Registrován: 14 březen 2007 23:18
Bydliště: Šakvice, jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk Krčmář » 06 srpen 2008 08:14

Aha, tak nyní vidím, že to není takový rozdíl. Podle slepeného trup se mi to zdálo odost horší... Chtěl jsem tím jen říct, že někdy je u nových tiskáren trošku problém s tím co nám tiskárna vlastně natiskne (jaké odstíny barev), já s tím měl také drobátko problémy...
Moje galerie
Rozestavěno: Lotus 49B MKII, Nurburgring 1968 /Forum Team / 1:24

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 06 srpen 2008 08:20

To nic Zdendo...dobrý. Tak nějak jsem věděl, že to nemyslíš špatně...Ale jinak ve zkutečnosti je mezi laserovým tiskem a tím mým trošku rozdíl. To jakoby jsi k sobě položil právě laserový a ofsetový tisk jednoho a toho samého modelu. Mohu porovnat, bo vlastním stejné modely z ofsetových sešitů od PKAA tak i jejich laserové tisky....

No a ještě uvidím, co s tímto modelem udělá nalakování....je to pro mě tzv prvotina. Zkouším, co to fakt v těch mejch rukách udělá....
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1146
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 06 srpen 2008 08:41

Stále je to o 100% lepšia tlač, ako tá čo vyšla v ABC...
Teo a budeš vyrezávať aj vzduch v kolesách?
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 06 srpen 2008 13:00

Hepyno.....samo že budu vyřezávat vzduch s disků kol. Ale před tím je potřeba taky slípnout i něco jiného. A dalším takovým celkem jsou boční pontony s chladiči a pár aerodynamickýma prvky.

Připravil jsem si boční pontony a chladiče. Při výrobě chladíčů jsem opět použil strojní lepenku na vymezení výšky jejich kanálů od spodní hrany podlahy. Změřil jsem si výšku dolního proužku bočnice ( 3,5 mm ), který vede pod kanálem chladiče směrem k trupu modelu a podle toho si zvolil tloušťku lepenky, kterou použít i s připočítáním tloušťky lepenky použité jako konstrukční díl na podlaze pro přilepení bočnice k podlaze. Tak mi teda vyšla tloušťka 2,5 mm pod chladič. Na detailnějších fotkách to bude vidět.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Chladiče jsou na svých místech a hurá na boční pontony.....zde jsem lepení provedl následovně. Horní díl přilepit ke konstrukčním proužkům, nalepených taktéž ze strojní lepenky tl.1mm na trup s kokpitem a po této operaci následné nalepení na tupo, dolní částí bočnice ke konstrukčnímu dílu z lepenka na podlaze a vytvořené pevné části pod chladičem. Pořízeno více foto, pro přiblížení tvaru bočních pontonů,trupu, ale i celku jako takového.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Fází dokončení základního trupu modelu bylo nalepení aerodynamických prvků. Aerodynamický přechod mezi bočníma pontony a sacím komínem nad střední částí trupu a zhotvení a osazení aerodynamických křidélek na bočnicích trupu.

ObrázekObrázekObrázek

A opět můžu dodat, že vše bez nesnází pasuje tak jak by nejspíš mělo.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 592
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 06 srpen 2008 15:09

hepyno píše:Stále je to o 100% lepšia tlač, ako tá čo vyšla v ABC...


Přesně tak...to nemá s oranžovou nic společného. Taky uvažuji o přebarvení ....

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 06 srpen 2008 18:24

Dalším kousek vhodným k reportáži jsou deflektory a ramena přední nápravy. Deflektory není potřeba podlepovat, jejich pevnost je dána dost dobře oběma díly ze kterých se skládá. U ramen přední nápravy podlepení je potřebnější, pro jejich zpevnění a lepší optický vzhled. A proto jsem jednu část ramen jsem podlepil papírem 120 gr a spojil z druhou částí.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 06 srpen 2008 18:43

Kluci, možná by stačilo počkat. Pan Krejčí se zmiňoval, že by koncem roku mohla být reedice laserového Arrowsu.
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.

Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů