Nějaké povinnosti mám za sebou a opět jsem si mohl střihnout do něčeho svého pro radost. No a k tomu ještě vyzkouším, jak se v mých rukách bude chovat inkoustový tisk z mé nové multifunkční tiskárny EPSON.
Tímto Vás určitě napadne, že asi nejspíš tento model lepím z kopie. Ano je tomu tak, udělal jsem si kopii laserového tisku od PKAA. A proč?
Protože se mi poslední dobou příjemněji lepili ofsetové tisky a u laseru je pár nesnází při chytání správného odstínu retuše, také dochází k otěru laserové barvy těsně u střižených nebo řezaných hran a také v lomových místech se laserový tisk rád odrolí. Tímto ale nechci vůbec laserový tisk vůbec hanět a odsuzovat, má na druhou stranu dost kladů, jako např. dost velký lesk a tím nemusí být modely F1 lakovány a to je pro některé modeláře určitě plus. Dále se laserový tisk vyznačuje velice vysokou detailností tisku. Atd. atd.
No a nyní se pustíme tedy do stavby. Vystřihovánka tohoto modelu je rozložena jako téměř všechny od pana Špinlera na dvou listech A4.
Jak jsem popisoval u stavby jiného modelu, že některé díly podlepuju tzv. bez chlopní, tak jsem si k tomu připravil i ukázková dvě fota. Na první je horní díl čumíku tohoto modelu a na druhé je jeho rubová strana s už přilepeným dílem bez chlopní. Originál díl jsem si položil na podlepový papír a hodně špičatým a jemným hrotem jsem si jeho obrysy přenesl na kanclák. Poté jsem takto přenesený díl zmenšil zhruba tak o 2 - 3 desetinkymilimetru a vyříznul. Napatlal koresem a přilepil z rubu na origoš díl. Na fotce je jedna z lomových čar chlopní zvýrazněna tuškou a u druhé je na fotce vidět její narýhování. Tak tokovéto podlepování bez chlopní používám i u jiných vystřihovánek, jako jsou třeba i domečky. íl to zpevní, a při tom se chlopně dobře ohýbají.
Nechce se mi moc fotit postup prací díl po díle a tak jsem zvolil formu do celků. První takovej celek bych viděl prostřední trup vozidla. Dále pak bude následovat podlaha podvozku a bočnice.
Pro dnešek to asi ještě není všechno, ale pro tuto chvíli určitě ano.