Stránka 1 z 2
Lotus 81 / 1:24 / Rado Radevicz / PKAA
Napsal: 27 prosinec 2008 18:47
od René
Začínam so stavbou tohto Lotusu.

Napsal: 28 prosinec 2008 21:35
od René
Napsal: 28 prosinec 2008 21:39
od Zdeněk-TEO
Ono to chce podlepit těsně až k lomové čáře, pak je to snad lepší a pevnější. Ale nesmí to do lomu zasahovat, to pak nejde pro změnu dobře ohnout a dělá to pasuku při lepení dalších dílů. No a pravdu říct, docela to potěší, když někdo použije něco co jsem zde prezentoval a když to ještě pomůže, tak tím víc to udělá radost.
Napsal: 28 prosinec 2008 22:36
od René
No mohol som byť presnejší

, hádam ten nepodlepený kúsok k lomovej čiare vadiť nebude - uvidím zajtra pri lepení.
Napsal: 28 prosinec 2008 22:41
od Milanos
Koukám, ze sis naznacoval odpichovatkem, neni lepsi vystrihovanku ofotit cernobile a podlepovat vystrihanymi dily bez chlopni s nepatrnou upravou velikosti???
Napsal: 28 prosinec 2008 22:54
od René
Toto bol len taký pokus - vždy som podlepoval celý diel komplet, inak Milanos vďaka za radu.
Napsal: 29 prosinec 2008 14:50
od hepyno
Ja som to skúsil ako Milanos, ale ani 100 percent nie je na každej kopírke 100 percent.... O zmenšovaní ani nehovoriac.
Napsal: 29 prosinec 2008 18:34
od Milanos
Ja to delam tak ze vystrihnu okopirovany dil bez obrysovach car a vetsinou kdyz naohybam chlopne originalu, tak mi akorat pekne dosedaji na podlozni dil. Pravda kopirky dost de-formatuji, ale uz jsem si tu svou odladil a vim co a jak a v nouzi kdyztak neco pririznu nebo udelam znovu, geometrie vozu je pro me dulezita a tak se oplati si s velkymi nosnymi dily pohrat. No a abych nezapomnel, dost se da zpracovat i mojim oblibenym nastrojem - pilnikem na nehty.

Napsal: 30 prosinec 2008 18:10
od miro
Zrovna ho mám taky rozdělaný na stole.
Abych se přiznal, tak jsem musel oproti návodu pozměnit postup sestavení (páč jsem se v první verzi hrubě nesešel

- vrtule).
Nejprve vrchní zadní část na kapotu, boky na kapotu, přední část na kapotu, vložení kokpitu a až nakonec osazení na podvozek. Sedí to jak sprosté slovo na hrnec.
Jinak k podlepování. Já nejčastěji používám tento postup:
- díly slepím nepodlepené (např. boky ke kokpitu)
- z tvrdého papíru (nelepší jsou krabičky od čajů) vyříznu díly k podlepení (pravítko a tužka jsou nezbytností - přesnější jak kopírka

)
- vlepím dovnitř a přitlačím
- až nyní celek uzavřu
Někdy přidám dovnitř i žebro. Model je pak velice tvrdý a nehrozí jeho promáčknutí nebo zkroucení.
Napsal: 10 leden 2009 13:21
od René
Dnes by som rád pokročil s bočnicami a kapotou Lotusu.
Predné kolesá sú hotové, zadné tesne pred dokončením a retušovaním.
Retušoval som iba plášť kolesa čiernou temperou.


Napsal: 09 únor 2009 23:40
od René
Po nejakej dobe som sa dostal k pokračovniu v lepení.
Hotové sú kolesá s maticami.
Pokračujem bočnicami, horná kapota je zatial osadená na sucho, zatial všetko dobre sedí.


Napsal: 19 únor 2009 20:54
od René
Zlepil som kapotu vozidla - asi najťažšia fáza stavby, dopadlo to k mojej spokojnosti aj keď predná časť mala snahu ísť do vrtule.
Tak a teraz sa už pustím do mojich oblúbených častí - motoru (aj keď tu toho moc nie je), spojlerov a závesom kolies.


Napsal: 24 únor 2009 00:20
od René
Zase trošku ďalej - sedačka, ochranný oblúk a volant.


Napsal: 24 únor 2009 09:04
od hepyno
Nezvratne sa blížiš k finišu, ešte jedno sedenie a máš to hotové

Napsal: 24 únor 2009 10:27
od René
No, asi to nebude na jedno sedenie a ešte o dosť času ma oberá aj to nekonečné odhadzovanie snehu...
