Článek hodný zamyšlení...

Pokecejme o modelech
Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Článek hodný zamyšlení...

Příspěvekod Gerry » 15 prosinec 2008 10:45


Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Článek hodný zamyšlení...

Příspěvekod 11111 » 15 prosinec 2008 11:30

Možná autor zapoměl, možná pro něj začala F1 až v létech 60th, ale u zrodu F1 byly právě automobilky.
A můj názor na jednotné motory? Klasické výběrové řízení při kterém se uplácí a výrobcem bude automoblika, kdo jiný?
Pokud zavedou jednotné šasí, atd... Vytratí se duch F1, dostaneme porci konzumní podívané, technicky neokořeněné.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 15 prosinec 2008 11:53

Já to taky beru jen jako píchnutí do vosího hnízda.... nemyslím , že se se vším v článku dá souhlasit, ale jako podnět k diskuzi to je dost dobré ....

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 15 prosinec 2008 11:54

Ještě bych si dovolil poznamenat, že mi přijde výběr Costworthu jako velmi prapodivný vzhledem k jeho nedávné minulosti, kdy si jej různí chlebodárci přehazovali jak horký brambor. Nejsem si tím zcela jistý, ale mám dojem, že jedním z vlastníků je stále nějaký Kevin Kalkhoven. Tento muž byl donedávna jakýmsi Berniem za mořem a kam dovedl Champ Car asi nemusím připomínat.

Standa
Příspěvky: 102
Registrován: 21 říjen 2003 19:24
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Standa » 15 prosinec 2008 14:07

Ono nic proti zlevnění nákladů ve formuli jedna, ale na druhou stranu aby zase byly všechny vozy rozdílný jen v barvě a reklamách ... to by jsme se pak mohli dočkat jiné nudy bo by sice špičkové týmy nenadělovali 3 sekundy na kolo těm nejhorším týmům jenže by všichni měli na chlup stejné vozy a časy si blízké - zkuste s tímto předjíždět ... některé z těch věcí co se navrhují jsou dobré - omezení testů, či sjednocení určitých prvků - a proč nezadat třeba díly které mají být stejné - vyráběla by je jedna firma - tím pádem ve větší sérii - nevím třeba zrcátka, převodovky, volanty, brzy, elektrotechniku, chladiče, palivové nádrže - a pak - ať si ten zbytek řeší týmy samy. S tím že by byly jisté regulace ale ne zase takové aby byly vozy jako v jiných sériích ...

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 15 prosinec 2008 14:25

To by pak skutečně nebyla F1 ale styl A1GP a jim podobné. Nechápu to, odjakživa byla Formule 1 královnou motorsportu, kde si automobilky a šikovní konstruktéři dokazovali svůj um a technologickou vyspělost v rámci specifikovaných mantinelů. To že se pravidla vyvíjí, to je přirozené, ale naordinovat všem stejnou stravu za stejné ceny, to je podle mě zabítí bezmála 60-ti leté historie. Ono když člověk porovná současných 9 týmů s 18-ti vozy a nekdější 70-tá léta, kdy bylo soukromých i továrních týmů tolik, že se jezdily předkvalifikace, tak je to nebe a dudy...
Rozpracováno:

BRM P 201
McLaren MP 4/4
Williams FW 30
Zakspeed 841 i s motorem

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 15 prosinec 2008 15:59

A můj názor na jednotné motory? Klasické výběrové řízení při kterém se uplácí a výrobcem bude automoblika, kdo jiný?


Jarku nemuselo by to tak být. Co třeba Prodrive? Já vím, že úpravy většinově pro rallye a úpravy pro F1 by byly úplně jiná písnička, nicméně aspoň by to "oficiálně" nebyla automobilka. Drobným vřídkem na kráse je to, že Prodrive odkoupila Aston Martin... Zbytek vozu by si ale dělaly týmy jak by chtěly. Tak to přeci bylo v sedmdesátých letech - osmdesát procent týmů v poli mělo motory Ford - Cosworth. Tovární týmy si do toho kecat nenechaly. :-)

Ještě bych si dovolil poznamenat, že mi přijde výběr Costworthu jako velmi prapodivný vzhledem k jeho nedávné minulosti, kdy si jej různí chlebodárci přehazovali jak horký brambor.


Tomáši, to je asi tesk po starých časech - dlouhou dobu Ford - Cosworth jako dodavatel motorů kraloval...

Nicméně mám pocit že některými návrhy mocipánů se současná F1 dostává do pořádného deliria... :roll:
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Michal Doskočil

Příspěvekod Michal Doskočil » 15 prosinec 2008 18:18

Podle mě je potřeba pročistit situaci a to hodně, to je jasné všem. Předpis, nebo dosažitelnost jednotného motoru je podle mě dobrý pokus, pole se vyrovná, bude hodně záležet na jezdci, možná to bude napínavější. Já bych to na rok zkusil ..... je otázka co s převodovkou ? No a pak je potřeba umožnit prodej šasi a vytvořit ostatní technologické mantinely tak, aby byly přístupnější pro více týmů . Vzhled vozů pro rok 2009 nekomentuju, mě se děsně nelíbí ....

Standa
Příspěvky: 102
Registrován: 21 říjen 2003 19:24
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Standa » 15 prosinec 2008 18:47

Vzhled se vrací o několik let zpátky s tím že jsou tam ale některé moderní prvky - no aspoň to zase už nebudou tak složité předlohy pro konstruktéry a patlaly.
Ono právě já bych to zavedl tak aby se co do dizajnu a zavěšení dělalo podle konstruktérů. Ale některý věci, bych prostě dělal sériověji. A taky by nebylo od věci pro ty nejmenší týmy aby se jim udělalo jedno auto které by se jim vyrábělo včetně náhradních dílů no a maximálně by si jej pak upravovali.

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 15 prosinec 2008 18:47

Tak mne polechtalo básnické střevo. 8)

Závody formulí vyžadují oživení,
vedení za stolem plánuje co nebude k dostižení.
Pár týmů chytrých přes zimní pauzu,
vyrazí na nákup do Bauhausu.
Nakoupí volanty, nakoupí kombinézy,
navrch si objedná čtyři sněžné frézy.
Pohánět auta budou letecké motory,
kontrakty s Rolls Royce jsou už prý hotový.
Za volant sedne si i Bernie sám,
z garáže vyveze starý Brabham.
Piquet si střihne duel se synem,
a my se u telky příští rok pominem.
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.

Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Standa
Příspěvky: 102
Registrován: 21 říjen 2003 19:24
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Standa » 15 prosinec 2008 18:48

Ono ostatně by to tuším nebylo poprvé - tuším že nějaké lotusy, mclareny apod. jezdili i mimo původní stáj.

Standa
Příspěvky: 102
Registrován: 21 říjen 2003 19:24
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Standa » 15 prosinec 2008 18:50

Vlcacka píše:Tak mne polechtalo básnické střevo. 8)

Závody formulí vyžadují oživení,
vedení za stolem plánuje co nebude k dostižení.
Pár týmů chytrých přes zimní pauzu,
vyrazí na nákup do Bauhausu.
Nakoupí volanty, nakoupí kombinézy,
navrch si objedná čtyři sněžné frézy.
Pohánět auta budou letecké motory,
kontrakty s Rolls Royce jsou už prý hotový.
Za volant sedne si i Bernie sám,
z garáže vyveze starý Brabham.
Piquet si střihne duel se synem,
a my se u telky příští rok pominem.



Pěkná rýmovačka :)

Jo a zase rolls royce není marný - jen aby to nebyl jet motor :lol:

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 15 prosinec 2008 18:58

Standa píše:Ono ostatně by to tuším nebylo poprvé - tuším že nějaké lotusy, mclareny apod. jezdili i mimo původní stáj.


To je hodně decentně řečeno :lol:
Podívej se na www.allf1.info .... u každé stáje pod továrními jezdci najdeš které privátní týmy či piloti na jejich vozech jezdily...asi tě překvapí jejich počet!

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 16 prosinec 2008 08:58

To Vlčačka: To co je nám dnes předkládáno jako obdoba let 70th, jednotné motory, je jemně řečeno neúplná informace, jinak řečeno lež. Cosworth vznikl a vydobyl si své postavení ve F1 přirozenou cestou a nikdo nezakazoval automobilkám vyrábět si své motory, nebo je vyrábět podle výkresu Cosworthu. Odběratelé Cosworthu měli možnost motory jakkoliv upravovat a ladit, čímž vznikaly rozdíly ve výkonu tuším až 25kW. Kdo měl více peněz, ten měnil motor každou GP, a kdo neměl míval poruchy zapříčiněné používáním motoru za hranicí jeho životnosti.
Stejně tak si myslím, že ekonomická krize přinutí automobilky šetřit bez direktivního zásahu FIA. Všichni budou šetřit, někdo méně, někdo více.
Honda a její opuštění F1 je dle mého názoru opravdu jen líbivou politikou japonského vedení. Očekávají příliv zákazníků od Toyoty? Všichni snižují ceny vozů a nevěřím že Honda sníži ceny pod cenovou hladinu Toyoty. A budou tak upozorňovat na vysokou cenu vozů Toyota, protože Toyota utrácí v F1? Již tento rok nemyslné rozhodnutí o modré planetě bez reklam bylo signálem, že Honda nemá koncepci pro další roky. Ke konci roku se prakticka zastavil vývoj vozu. Tak jako v létech 60th přišli, zvítězili a odešli pod záminkou.
Omlouvám se všem fandům Hondy, ale je tady jistá historická podoba.
V létech 50th startovní pole běžně čítalo méně než 20 vozů.
Křivka růstu a propadu je běžným jevem ve všech lidských odvětvích. Jenže tehdy to byla soutěž techniky a jezdeckého umění, dnes je to majiteli řízený výdělečný podnik a v zájmu zachování zisku je zapotřebí dělat opatření. Nikomu z vedení nejde o sport, už vůbec né o soutěž techniky, výzvu pro konstruktéry, jde jen o zisk. Myslím že Colin Chapman se v hrobě obrací.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 16 prosinec 2008 09:21

Krasne napsano!
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti