Stránka 1 z 1

Diskuze o specifikaci McLaren MP4/10 a Shadow DN3

Napsal: 08 únor 2011 11:43
od kvr
Cashpick: Zbylo z vlákna s nabídkou modelů, která už byla jako neaktuální smazána.

Pěkné! Koukám, že válku s autory, zda stíhám lepit, co oni vydají, asi opět budu prohrávat :-)

Mám otázku - u modelu McLaren MP 4/10 z říjnové nabídky nemám písmeno B a mám tam na výběr San Marino či Brazílii. Starou nabídku nedokážu najít. San Marino už tak jela verze B, takže už tohle mi nesedí (viz wiki). Takže vlastně dvě otázky :-) - a) jak je to s říjnovým modelem, co se týče verze a závodu, b) jde v nové nabídce o předělávku nebo o původní model? (opět mi ale nesedí to B u GP Brazílie)

Díky.

Napsal: 08 únor 2011 12:24
od Gerry
Tenhle problém s MP4/10 se táhne už od beta stavby a dokud se nevyprodá, tak bude stále ještě strašit :-D Navíc vyřešit odlišnosti mezi 4/10 a 4/10B je nadlidský úkol, protože většina zdrojů verze tohoto auta zahrnuje pod jedno. Tak snad to dáme teď dohromady.
1) a nejdůležitější věc - nová nabídka je doprodej té říjnové. Nic nového.
2) správné označení je MP4/10 - viz model, štítek i návod. Z tohoto hlediska je jednoznačný Blundellův model
3) s modelem Häkkinena může být trochu problém. V Imole opravdu jel Mansell údajně s verzí B. Někde se ale uvádí u Häkkinena MP4/10. Což je teoreticky možné, že jel ještě se starší verzí. Na fotkách z Imoly nejsou auta nijak vzhledově odlišná od starších závodů, pokud tam byly změny, tak byly pouze vnitřní. Tady je to tedy sázka do loterie. Podle fotek se dá verze B jednoznačně identifikovat až později, co bylo odstraněno přídavné křidélko a snížen komín (tuším že od GP Francie).
Takže suma sumárum, vzhledově model sedí oběma pilotům, jen u Mikky je tam to písmeno B 50:50. Osobně se přikláním k verzi co je na modelu.

Napsal: 08 únor 2011 13:32
od kvr
Hm, možná se zaměřujete na špatnou stopu. Problém původního MP 4/10 byl, že se tam nevlezl Mansell (wiki). Takže předpokládám, že ta hlavní změna na B byla asi v rozměru kokpitu (rozšíření či prodloužení přídě nebo posun/zkosení komínu apod. - nezkoumal jsem). Což by i vysvětlovalo, že Häkkinen tím netrpěl a mohl jet teoreticky s původní verzí. V každém případě bych se ale přikláněl k tomu, že pomocné křidélko a snížení komínu byly "běžné" aerodynamické úpravy, které neměnily označení verze. Otázka je, co pak skutečně jezdilo po odchodu Mansella...

Napsal: 08 únor 2011 14:03
od Gerry
kvr píše:V každém případě bych se ale přikláněl k tomu, že pomocné křidélko a snížení komínu byly "běžné" aerodynamické úpravy, které neměnily označení verze.

Souhlasím, spíše jsem tím myslel, že je to nejsnažší prvek rychlé identifikace, protože jiná verze než B v této konfiguraci nejela. Pak jde ještě dobře poznat C, protože jela jen ve dvou závodech, měla horní křidélko a navíc zadní křídlo s přidanou plochou. Ale to už je OT.

Napsal: 14 únor 2011 12:19
od 11111
U Shadow DN3 došlo bohužel při přípravě na tisk k "zmizení" dílu 129 a 130 (části nápravy).
Pokud chcete model stavět v nejbilžší době, najde te je volně ke stažení zde: http://www.f1modely.jakommo.sk/download/
V následné kolekci modelů budeme díly přikládat ke všem objednávkám.

Omlouváme se za tento nedostatek.

Napsal: 14 únor 2011 12:44
od Tomas Vyslouzil
Jedná se o Shadow DN3, ale vlákně betastavby i v tom opravném PDF je uvedeno chybně Shadow DN3A :!: Všechny zdroje udávají typ vozu bez toho A.

Napsal: 14 únor 2011 12:51
od 11111
Opravuji Tomáši, převzal jsem název z beta stavby, snad nikdo nenajde materiál kde A bude :D Protože právě motorracingretro uvádí A :?:

Napsal: 14 únor 2011 13:41
od Tomas Vyslouzil
11111 píše:Protože právě motorracingretro uvádí A :?:


Nemáš k tomu nějaký přímý odkaz? Nemohu tam nic takového najít :wink:

Napsal: 14 únor 2011 13:50
od Nekolný Rostislav
Tak jsem vyhrabal moje kroniky z r.1974 a Jarier v této sezoně jezdil s označením vozu DN3/2A

Napsal: 14 únor 2011 14:20
od Tomas Vyslouzil
To označení za lomítkem je číslo podvozku. Jestli ho udávat na model, či nikoliv nechám na autorovi :wink:

Greetings, I am developing a detailed history of the Shadow DN-3 formula one cars, and would appreciate this forums' input to confirm the details of each number plates.

Conventional wisdom for this series of Shadows suggests that there were five chassis made in total.

DN-3/1A: was destroyed in P. Revson's accident at Kylami. Though, there are rumors the tub was retrieved, re-built and used in S. Africa locally.

DN-3/2A: used during the '74 seson by JP Jarier, then re-numbered DN-3/2AB for the early part of the '75 season, then destroyed by M. Wilds in the ShellSport series in '76. This car is currently with D. Nichols in Salinas, CA ready for refurbishment.

DN-3/3A: used during the '74 season by B. Redman, B. Roos and T. Pryce. Damaged by T. Pryce, sent to the shop, acquiring plate /5A and used as the spare the remainder of the season. Currently in FL with plate /5AB.

DN-3/4A: used as the teams (short wheel-base) spare by JP Jarier and T. Pryce. Currently in Italy.

DN-3/5A: used to rebuild /3A, driven by T. Pryce the remainder of the '74 season, used as a spare in the ShellSport series, then sold to collectors in England, Canada and the US.

There are very distinct mechanical differences between these cars that allows there history to be understood. For example, the first four chassis had the medical oxygen bottle mounted on the top of the monocoque, directly behind the driver. The last chassis had the bottle mounted inside the monocoque center section.