Okrem pár formúl (Copersucar FD 03, Ferrari 312T5),ktoré by som si prial, čo v mojom prípade znamená, že si ich pravdepodobne vytvorím sám, napíšem o inom voze.
Ford GT40. Podľa mňa najkrajšie pretekárske auto. Auto, ktoré bolo v 60-tich rokoch, kladivom na dovtedy suverénne autá Ferrari, v závodoch 24h Le Mans. V mladosti ma fascinoval aj príbeh ako vznikli tieto autá. Nie každý z Vás asi vie, že v roku 1963, Enzo Ferrari sa s Henrym Fordom dohodli o predaji fabriky Ferrari Fordu. Zamestnanci Fordu už v Maranelle spisovali inventár, keď si to commendatore E.Ferrari v poslednej chvíli rozmyslel. H.Ford sa vtedy veľmi urazil a rozhodol sa, že Ferrari v pretekoch 24h Le Mans porazí. A tým autom, ktoré to malo dokázať, bol práve Ford GT. V roku 1964 a 1965 sa to ešte nepodarilo, ale o rok na to už vozy Ford GT, zoradené za sebou podľa štartovných čísel, (1,2,3,) víťazia v slávnom závode. Z vozov Ferrari došiel do ciela len jeden voz na 8. mieste. Víťazstvo si Ford z Le Mans odniesol aj v rokoch 1967, 1968 a 1969.
Ford GT40 sa preháňa po závodných tratiach aj dnes, 47 rokov od svojho prvého víťazstva a vlani v pretekoch FIA GT1, si zaknihoval aj zatiaľ posledné víťazstvo. Samozrejme, dnešný Ford GT už je iný, ako ten zo 60-tich rokov, ale jeho základ vznikol vtedy.
Prial by som si, aby som k tomuto modelu dostal čo najskôr, snáď na budúci rok by to mohlo vyjsť...