Článek hodný zamyšlení...

Pokecejme o modelech
Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 16 prosinec 2008 10:21

to 11111: V zásadě s tebou souhlasím, ovšem vycouvání Hondy rozhodně nepovažuji za líbivou politiku. Nebo už jsi snad někde viděl, že by nad tím někdo jásal? Snad jen ti zaměstnanci Hondy, kteří nebudou díky těmto ušetřeným penězům propuštěni. Jen přibližným výpočtem zjistíte, že prachy které ušetří Honda za rok bez F1 by uživily zaměstnance Škodovky zhruba na dva roky :idea: Ono to takto vypadá mnohem hrozivěji, než když se někde napíše, že provoz týmu stojí 500 milionů dolarů ročně, nemyslíte :?: Propad prodejů Hondy činil za poslední čtvrtletí 40%, což je s prominutím mnohem větší průser, než nějaký neúspěch ve F1. Uvědomme si, že Honda je největším výrobcem spalovacích motorů na světě a 5. největší producent aut a to ještě k tomu jako poslední samostatná automobilka. Krachují celé koncerny, takže já v tom vidím spíš krok správným směrem. Japonská mentalita je prostě jiná než ta naše a proto taky nebudou používat podpásovky směrem k Toyotě. Vživotě jsem neviděl reklamu jakékoliv japonské automobilky, která by se otírala o konkurenci. Upozorňuju některé méně znalé, že být šikmooký neznamená být Japonec. To jen tak na okraj, protože jsou tu i jiní asiaté, kteří to s tou čestností až tak drsně neberou :lol:

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 16 prosinec 2008 10:48

to Tomas Vyslouzil: Samozřejmě že mé věty ukončené otazníkem jsou věty jen pro zamyšlení a nemyšleny že to tak bude.
Peníze které Honda za F1 ušetří, a tady nevím kde jsi vzal částku 500 miliónů dolarů, by možná stačila na platy zaměstnanců Škodovky, ale platy zaměstnanců v celkových nákladech nejsou majoritním, spiše minoritním podílem veškerých nákladů. Jedná so o líbivou argumentaci, protože na toto lidé slyší.
V F1 Racing tuším byla statistika kolik které stáje platí, utrácí. Nikdo nedosáhl ani poloviny toho co uvádíš. Opět z hlavy se jednalo o částky 100-150 MD. Jedna věc je kolik F1 stojí, ale od této částky musíš odečíst příjmy a potom se dostaneš na částku kolik automobilka investuje do F1.
Samostatnou automobilkou je také BMW (neodchází z F1), Honda vyrábí motory do sekaček a jiné malinké motůrky, které ve statistice slovem motor figurují, ale já to považuji za absurdní. Více vypovídající by byla statistika výroby motorů pro osobní auta, motorky, atd. Četl jsem také názor že Honda má největší zkušenosti s výrobou motorů, protože vyrábí od motorů do sekaček motory pro F1, absurdní... Největší záběr, ano, ale to automaticky neznamená zkušenost.
Za ekonomickým problémem a propadem prodeje Hondy bude pravděpodobně něco jiného, hlubšího...
V éře "pětihvězdičkových" aut nelze očekávat vysokou prodejnost nové Hondy Civic se čtyřmi hvězdičkami a vyšší cenou než pětihvězdičkoví konkurenti. Lidé více a více přemýšlí o bezpečnosti.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 16 prosinec 2008 11:26

Hoši hezká diskuse, já považuji krok Hondy za správný, i když nerad, ale momentální krize ekonomiky jak se o ni hovoří není tím největším argumentem Hondy proč odešla z kolotoče. Znám Japonce a vím jací to jsou alibisti. Prodej aut je sice směrodatná statistika, ale takoví giganti jako Honda nebo Toyota se toho nemusí ani příliš bát. To co my nazýváme krizí je spíše řečeno utažením opasků a odříkání zisku. Toyota má prodej v Evropě ponížený o celých 23%, což ve spojení s neúspěchem Aurise a posunutím výroby nového Avensise to mohla čekat. To že se teď auta neprodávají ztrátu zisku ještě prohlubuje, ale není to nic horentního, protože třeba Toyota valí dál své vozy na sklad i když na ně není odbyt, protože ví, že když je neprodá ale vyrobí, bude tratit méně, než když zastaví výrobu, propustí lidi a pak je bude zase nabírat a zaučovat. Když si vezmete cenu nového modelu uvedeného na trh - dám příklad Auris, který stál v základu cca 399 tisíc, tak po roce už je k mání za 320 nový a to je stále ještě dvojnásobek toho za co to fabrika v Anglii nebo Turecku vyrobí, takže skutečný dopad "krize" je jen jediný - menší zisk z prodeje. Honda na tom bude hodně podobně, takže si myslím, že důvod opustit kolotoč měla již v plánu dříve a s tou krizí to má pramálo společného, jen se to jaksi hodilo do krámu.
Rozpracováno:

BRM P 201
McLaren MP 4/4
Williams FW 30
Zakspeed 841 i s motorem

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 16 prosinec 2008 11:33

to 11111: Ty částky se liší podle zdroje, každopádně náklady jdou do stovek mil.dolarů. To že náklady na zaměstnance jsou minoritní, je vcelku jasné, nicméně propouštění desetitisíců lidí asi není zrovna moc příjemné....
Co se týká sekaček, tak jsou různých velikostí - pro neznalé zde vkládám fotografii jedné z těch větších :lol:
Obrázek
BMW tak zcela samostatné není - má pod sebou jakési Mini a Rolls-Royce :twisted: a jeho propad prodejů činí dokonce 60%.
S těma hvězdičkama jsi mě docela pobavil. Neznám jediného člověka, který si vybíral auto podle tohoto. Někdo dává přednost designu, někdo motoru, jiný třeba velikosti kufru. Ovšem rozhoduje cena. U nás však ne cena za určitou hodnotu, ale ta absolutní. Když dovybavíš 90% evropských aut na výbavu Hondy, zjistíš, že je Honda vlastně levnější. A že Honda nabízí jen 3 stupně výbavy? Proč by měla nabízet tak malému trhu něco víc? Základem jsou přeci jen USA a tam je právě ten zakopaný pes. A jestli někoho zajímá jak jsou zákazníci spokojeni nejen s Hondami, koukněte na JD Power.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 16 prosinec 2008 12:09

Znáš tedy prvního, :D pět hvězdiček byl jeden z důvodů proč jsem si zvolil typ auta který jsem si zvolil. Nekecám, myslím to vážně a Honda byl jeden z vozů po kterém jsem koukal a čtyři hvězdičky byl jeden z důvodů proč jej nevolil. Bezpečnost u mne hraje důležitou roli.

Spalovací motory ano, ale turbínový motor je opravdu jiná kategorie, jiná konstrukce, jiné požadavky na použité materiály... Nicméně uznávám že omezení produkce pro letecké společnosti má dopad na Hondu také, ale to nemá nic s F1 společného.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Vlcacka
Příspěvky: 1012
Registrován: 25 prosinec 2006 22:52
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Vlcacka » 16 prosinec 2008 13:24

11111: Jarku, chtěla jsem ti moc poděkovat za osvětlení rozdílu mezi minulostí a budoucností. Nepatřím mezi ty, kteří by se v tom stoprocentně vyznali, takže jsem ráda za rozšiřující informace. :wink:

Ale žasnu, kam jste se v této debatě dostali. Nepovažuji to za zlé, člověk se dozví, co ani netušil... :shock:
Někteří lidé nosí pyžamo se Supermanem. Superman nosí pyžamo s Chuckem Norrisem.
Vtipy s Chuckem Norrisem nejsou vůbec vtipné, protože tam, kde je Chuck Norris, přestává veškerá legrace.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 16 prosinec 2008 13:32

to Vlčačka: já se v tom vyznám jen tak na 10%, nula mi ještě ke stu chybí :D Dopručuji přečíst v časopise Formule1, krátké ohlédnutí za historií a najdeš tam v technických údajích rozdíly ve výkonu motorů Cosworth v závislosti od značky vozu která jej používala. Myslím že problematika je hlubší, byly tam i smlouvy které svazovaly Cosworth a ten nemohl nejnovější model dodávat všem.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 16 prosinec 2008 13:44

Jen pro zajímavost, Japonci opouští motoristický sport a to nejen F1 :!:

Zo scény motoristického športu sa sťahuje ďalšia japonská automobilka, značka Subaru v roku 2009 nebude figurovať v klasifikácii jazdcov a tímov seriálu majstrovstiev sveta v rely.

Iba krátko pred Subaru obetovalo úspechy na športovom poli pripravenosti čeliť následkom hospodárskej krízy aj Suzuki, z okruhov F1 sa navyše nedávno porúčal tradičný účastník či dodávateľ motorov Honda.

"Naše podnikateľské prostredie sa s prehlbujúcou sa krízou rapídne zmenilo," vysvetlila svoj krok materská spoločnosť Fuji Heavy Industries. "V snahe optimalizovať zdroje a posilniť značku Subaru sa FHI rozhodlo čo najskôr zastaviť svoje aktivity vo WRC."

Subaru bolo súčasťou MS v rely uplynulých 19 rokov, trikrát slávilo úspech medzi konštruktérmi a rovnaký počet titulov získali jeho jazdci.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 16 prosinec 2008 14:56

to 11111: a to jsem ti chtěl zrovna doporučit, že sis měl zvolit Subaru, bo to má těch hvězdiček ještě víc :lol:

Obrázek

Ale vážně, posuzování Euro NCAP hvězdičkama mi přijde stejně uhozené, jako Bernieho medaile.
Pro srovnání:
Ochrana dospělých pasažérů:
Fiat Bravo 33 bodů
Honda Civic 32 bodů
Ochrana dětských pasažérů:
Honda Civic 39 bodů
Fiat Bravo 36 bodů
Ochrana chodců:
Honda Civic 24 bodů
Fiat Bravo 16 bodů

A teď babo raď. Je bezpečnější Fiat s hvězdičkou navíc u ochrany dospěláků nebo Honda s celkem 10 body navíc :?:

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 16 prosinec 2008 15:05

Tomáši, když dovybavíš Hondu na úroveň Lancie, tak zjistíš, jak moc předražená bude právě Honda. S těmi evropskými vozítky opatrně! Co se týče koncernu BMW - tak Rolls nebude pro BMW příliš zisková věc ať už díky kusové výrobě nebo zbytečně předražené ceně, kterou s sebou nese název R&R. Co se týče Mini, to je lidové vozítko, ale ruku na srdce, kdo si koupí takovýho pidižvíka za takovou raketu, když to relativně nic neumí? Taktéž si nemyslím, že by Mini byl strategický koncernový partner pro BMW. A co se týče Hondy a jejich cen a výbavy, dám ti další příklad. Asi se budeš divit, ale CRV má spoustu dílů velice podobných či dokonce shodných třeba s Jaguárem XF!, toyotou Yaris a dalšími vozy s mnohem nižší pořizovačkou. 99% Japonských vozů jsou navrhovány s díly a výbavou od subdodavatelů a ti dělají věci co nejjednodušeji pro udržení nákladů, takže zvenku jiný, vevnitř jsou auta skoro stejný. Rozdíl určitě najdeš třeba mezi koncernem VW, koncernem Fiat a Japoncema nebo třeba GM v americe, ale taktéž nejsou nijak velké. Proto bavit se o cenách vozů v závislosti na výbavě není příliš relevantní, cena je jen a jen pozlátko a jde o to jak moc se bližští a jak moc se nechají konkrétním pozlátkem zlákat, aby se podívali i pod obal...
Rozpracováno:



BRM P 201

McLaren MP 4/4

Williams FW 30

Zakspeed 841 i s motorem

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 16 prosinec 2008 22:08

Ano Tomáši, přesně jsi uhodil hřebíček na hlavičku. V autě jezdím v 90% sám a nebo mívám obsazenou jen sedačku spolujezdce dospělou osobou a proto jsem vybíral podle skutečnosti kterou jsi uvedl v prvním srovnání. Mé vlastní bezpečí mne zajímá nejvíce. A byla to jedna z pěti věcí na které jsem kladl důraz.

Mimochodem medailový systém považuji za menší zlo než současný bodový systém. Chceme předjíždění a nebo vytrvalé kroužení a sbírání bodů?
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 17 prosinec 2008 08:26

Trochu se nám ta diskuse stáčí ná jinou kolej. Sice je Honda gigant, ovšem produkuje pouhých 40% toho co Toyota. Vyvářet z krize jen utahování opasků mi přijde v době, kdy je GM, Ford a Chrysler na pokraji úpadku poněkud za vlasy přitažené. Některé automobilky vytahují miliardy dolarů ze státní kasy, jiné to řeší snížením nákladů na reklamu (což s přimhouřením oka F1 pro automobilky je). Honda je prozatím prosperující automobilka a odříkávat si zisk znamená prakticky totéž, jako nemít na další vývoj.
Jestli jsou Japonci alibisti nemohu soudit, ovšem dělat si alibi angažováním Rosse Browna, vývojem nového auta podle nových předpisů, plánováním spojenectví s Petrobrasem s vědomím, že chci odejít - tak to by snad nenapadlo ani Mr.E :lol:
Když tak nad tím přemýšlím - nebyl právě Petrobras tím posledním hřebíčkem? O omylu Hondy se zelenými formulemi asi nemá smysl polemizovat. Pravděpodobně došli k závěru, že bez sponzora to nepůjde, ale bohužel vzhledem na období si vybrali špatného partnera. Další věcí, která mohla uspíšit rozhodnutí Hondy byl výmysl "jednotných" motorů. Na těch si Honda obzvlášť zakládá a vyrábět "podle výkresů" někoho jiného asi není příliš lákavé.
Závěrem bych použil slova jednoho člověka z vedení českého HondaClubu:
"Na světě jsou dva typy lidí, jedni jdou za svým cílem, ať to stojí co to stojí, druzí si uvědomují finanční rizika a brzdí typ první , jeden bez druhého by nic nedokázal ... Soichiro Honda byl z první skupiny, Takeo Fujisawa z druhé ... "

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 17 prosinec 2008 10:42

Tomáši, věř mi že Japonci alibisti jsou, dělám s nimi dost let na to abych mohl soudit o to víc když dělám v automobilovém průmyslu a téma krize se týká i naší fabriky. To co udělala Honda, je přesně jejich styl práce. Top management má informace, které si suší a nechává lidi pod sebou rozvíjet projekt a pak jak rána z čistého nebe padne rozhodnutí všecko zaříznout a tohle když se ti stane tak by ses s odpuštěním pos..l vzteky. S tím já žiju denně, oni jsou strašně nerozhodní, nepředávají si informace, protože nikomu nevěří a když už se rozhodnou, tak to vždycky stojí za to.

Co se týče GM, Chrysleru a Fordu za oceánem, to jsou snad jediné koncerny kterým jsem se nedostal pod kůži a nemohu soudit, protože neznám jejich procesy, jejich myšlení a styl jakým ty auta tvoří, ale co se týče Evropy a Japanu, vím že se o krizi mluví a všichni ponižují výrobu, ale vážně to není tak zlé jak to prezentují média. Toyota přišla s ukrutným cost savingem na každé frontě s vědomím, že když se prostě bude šetřit na určitých věcech, které nemají nic společného s výslednou kvalitou produktů tak se jim z části vykompenzuje ztráta a myslím že tohle zavedli veškeré fabriky a jestliže se má ve druhém kvartálu 2009 všecko znovu nastartovat, tak nám zbývá maximálně půl roku a to je doba, kterou snad přetrpí všicky

BTW: Náš současný prezident fabriky byl v mládí soused a dobrý přítel pana Soichira Hondy, jak je svět malej co?
Rozpracováno:



BRM P 201

McLaren MP 4/4

Williams FW 30

Zakspeed 841 i s motorem

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 17 prosinec 2008 10:55

Milanos, já se přeci nehádám, mám jen svůj názor, protože dělám rovněž v automobilovém průmyslu. A to ještě navíc v prototypech a vidím to dnes a denně, jak automobilky koncem prázdnin zastavily spousta projektů a teď nás zahrnují týmiž projekty ovšem s nejrůznějšími změnami odrážejícími se především v tom, zda to či ono bude správně pracovat, když se to vyrobí levněji. Kde jsou ty časy, kdy jsme pracovali na Rolls Royces, Lambech, Bugatti, Jaguarech(potažmo Land Roverech) atd. Tyto luxusní malovýroby na tom teď budou hodně zle! Momentálně makám na Bentleyi, ale ten dnes defacto patří pod Porsche, tudíž by na tom nemusel být tak zle.

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 17 prosinec 2008 20:18

Tomáši dík za zprávu a jsem rád, že tu je další postiženej človíček z automotive. Máš prsty i v Jaguáru XF?
Rozpracováno:



BRM P 201

McLaren MP 4/4

Williams FW 30

Zakspeed 841 i s motorem


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů

cron