Bílé čárky na pneumatikách

Vše, co se týká skutečné F1 - vozů i pilotů
Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Bílé čárky na pneumatikách

Příspěvekod kvr » 15 listopad 2007 16:14

Ahoj,
nevím, že mě to nenapadlo nikdy dřív (asi víc koukám na fotky) - vrátil jsem se do 70. let a u modelů Petra Špinlera marně zkoumám původ (3x) tří bílých čárek na pneumatikách.

Ať hledám jak hledám, nikde nic podobného nedokážu najít. Byly to jen nějaké značky od výroby, které se okamžitě sjely?

Díky za radu...

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3134
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 15 listopad 2007 16:45

Ono na některých fotkách by si tyto čárky určitrě našel - anebo také jen důlky o průměru tak max. do 2cm a hloubky max do 1cm. I tzv sliků to byly snad optické značky opotřebování. Něco podobného je u pneumatik používaných na letadlech - bud se pozorovalo opotřebení při brždění pomocí těchto důlků a když došlo k jejich sjetí tak následovala tzv plátna. Takže když se bude hledat na fotkách pneumatik formulí určitě se nějaké najdou. A určitě to nemá nic společnného s typem pneu na mokrý povrch. A´T mne někdo opraví, jestli nemám pravdu.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1153
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 15 listopad 2007 16:56

Ja tie biele čiarky vyrezávam a potom zaretušujem a vyzerá to o dosť krajšie.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 16 listopad 2007 07:30

Hm, důlky znám (spíš jako 5x5x5mm) a podobnost mě vůbec nenapadla. Přijdou mi ale dost velké, že by už mohly mít vliv na jízdní vlastnosti...

Asi použiju podobný postup, co Hepyno.

Díky.

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 16 listopad 2007 09:18

Pro doplnění jsem jsem našel při větší snaze pár relevantních fotek Tyrrellu 003:

http://www.evil-photographer.com/cars/tyrrell/003/coy2k004.jpg
1
2

Jsou častější než u modelů (šestkrát na kole?) a nejspíš výrazně menší (odhadem to tady vypadá na 5x10x5mm).

igor
Příspěvky: 23
Registrován: 31 říjen 2003 07:41
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

pneu

Příspěvekod igor » 16 listopad 2007 12:18

Michelinky boli posiate drobnými dierkami po celom obvode plášťa. Obúvali ich najmä ferrari 312 T3,T4 a myslím aj T5. Noozaj to boli mierky znázorňujúce opotrebenie. Vtedy gumy vydržali celý pretek a aj nasledujúci prvý tréning, ak nepraskli, samozrejme

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 16 listopad 2007 19:32

Pánové z čiste praktického hlediska se zřejmě bude jednat o ukazatele opotřebení pneumatik, tak jak je to dnes. Např u motorek jsou takové malé dírky, kde je možno vidět jak moc masa na slicku ještě zbývá, zároveň to slouží jako referenční bod pro nastavení výšky prořezávačky slicků. A ještě mě napadá jedna věc, co když v těchto otvorech měřili teplotu gumy???
Rozpracováno:

BRM P 201
McLaren MP 4/4
Williams FW 30
Zakspeed 841 i s motorem

Pavel Krejčí
Příspěvky: 140
Registrován: 03 únor 2006 12:52

Příspěvekod Pavel Krejčí » 15 prosinec 2007 15:27

To kvr: na Vašich fotkách se ale jedná o závodní vůz ze seriálu historických vozů F1. Ty mají pneu AVON....., takže pozor, tvar a rozměr drážek může a je jiný než na originálních gumách od Good Yearu nebo Michelinu........

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3134
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 28 červenec 2008 10:22

No našel jsem pár fotek kde jsou kontrolní důlky na pneumatikách krásně vidět. Mají tvar, podle kterého byly i nakresleny do vystřihovánek modelů F1. Fotky jsou vygooglené s rokem 1975.

ObrázekObrázekObrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Honza
Příspěvky: 449
Registrován: 29 září 2003 07:50
Bydliště: Kolínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Honza » 29 červenec 2008 05:36

Fotky jsou vygooglené s rokem 1975.


TEO TEO, asi dostaneš za uši jako minule Ďourek, ta první fotka je March 761 z roku 1976, nevíš z jakého je to závodu, když jsi to stahoval??

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3134
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 29 červenec 2008 07:06

Tááááák když je to takto, tak si zatahání za uši zasloužím. No ale na googlu jsem zadal: Good Year F1 1975 a tohle všechno ba i více mi toho tam našlo. No a hleděl jsem po pneumatikách s kontrolníma důlky a ne po tom jaký to byl zrovna závod a jaké vozidlo a jaký pilot. :oops: :oops: :oops:

Chtěl jsem jen přiblížit originál pneumatiky, že se na modelu jejich imitace bílima čárkami nijak neliší od reálu.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 29 červenec 2008 08:29

A na té druhé jasně David Purley a na 99% jeho LEC CRP1 Ford, což by znamenalo pro změnu rok 1977 :D :D


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti