Novinky v F1

Vše, co se týká skutečné F1 - vozů i pilotů
marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 27 listopad 2017 16:55

Heno myslim ze za dominantne auta, citlivu aerodynamiku su zodpovedne najbohatsie stajne ktore si s Berniem dohadovali take pravidla, ze iba ti s najvyssimi rozpoctami mozu vyhravat. Mozno som naivny ale je mozne ze americania pole vyrovnaju, ktovie. Bernie pri vsetkej ucte narobil mnozstvo zla, okrem toho co som pisal su to priserne okruhy s vybehovymi zonami bez strku. 20 rokov citame ze za druhe auto sa nemozu zavesit lebo sa to neda. Okrem nezmyslu DRS nespravili s tym nic ...

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Robert Blaschke » 27 listopad 2017 19:31

Kašpi píše:Kimi má jeden titul poprávu. Ovšem měl to být titul 2004.


2005?
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

anonym01

Re: Novinky v F1

Příspěvekod anonym01 » 27 listopad 2017 21:04

Je zajímavé že Toyota, která měla ve své době nejvyšší rozpočet nevyhrála šampionát. Ferrari je v současné době stáj s nejbohatším rozpočtem a taktéž už dlouhou dobu nevyhrála titul. O penězích to není. Dobrou ukázkou je Brawn GP.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 687
Registrován: 07 říjen 2003 16:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Jirka » 28 listopad 2017 20:40

Myslím, že zrovna Borwn GP není moc dobrý příklad.

Vůz byl vyvíjen ještě za peníze Hondy v sezóně 2008, Brawn ho jen upravil aby do něj šel zamontoval motor Mercedes. Svůj náskok začátkem sezóny 2009 získali díky difuzoru, který byl opravdu hodně na hraně pravidel (spíš bych řekl za hranou). Koncepci difuzoru jim ale posvětila FIA, takže i ostatní tými jej začaly používat. V duhé polovině sezóny Brown již ztrácel, protože nebyly peníze na vývoj vozu, kdežto ostatním týmům (a hlavně Red Bullu) se podařilo vozy podstatně zlepšit.

Pokud by Brawn GP začínal z nuly, tak by se mistrem světa týmů a ani v jezdcích v roce 2009 určitě nestal ;).

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 303
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Kašpi » 28 listopad 2017 22:11

Pro mne je tím příkladem, kdy David porazil Goliáše Brabham. Tedy roky 66 a 67. Já nevím,jak byl Jack ve vatě ale asi to nebylažádná sláva.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

anonym01

Re: Novinky v F1

Příspěvekod anonym01 » 29 listopad 2017 15:43

Jirko byl to jen příklad, Brawn koupil dobré šasi, nevim jak v tu dobu na tom byla Honda s rozpočtem, ale vyvyjeno bylo pro motor Honda. Tudiž museli inplementovat motor Mercedes. Jak slyšíš teď, není to jednoduchý proces, viz McLaren a Toro Rosso.
Z minima vytežil maximum.
Ale když to vezmu podle Kašpiho, Ferrari mělo vždy ultra výhody a stáje Tyrrell, Brabham, Lotus, McLaren, Williams vždy mašli recept jak ho porazit. Tak co si budem nalhávat Ford V8 byl velmi kvalitni motor a divim se že Ford nenasadil svůj tovarni team.

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 687
Registrován: 07 říjen 2003 16:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Jirka » 29 listopad 2017 21:02

Možná to bylo tím, že motor Ford Cosworth DFV byl mnohem více Cosworth než Ford :) . Ford myslím pomohl finančně při vývoji motoru, ale motor zkonstruovala a vyráběla firma Cosworth.
Kromě toho se Ford v 60. letech zaměřil s vozem Ford GT40 na souboj s Ferrari ve vytrvalostních závodech typu LeMans, které byly ve své době minimálně stejně sledované jako závody F1. Potřebu založit vlastní tým F1 kvůli propagaci Ford asi nikdy neměl. Proč by to taky dělal a utrácel peníze, když dobrých 15 let skoro každou GP vyhrál vůz s motorem Ford Cosworth - to byla propagace jako hrom a pro Ford prakticky zadarmo :D

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 303
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Kašpi » 29 listopad 2017 21:26

Ford? Ten má zasluhy pouze na zafinancování. To jak se dá v F1 ztratit založením vlastního týmu reputace už dokázali mnozí. BMW, HONDA a za mne nejvíce Toyota.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

anonym01

Re: Novinky v F1

Příspěvekod anonym01 » 30 listopad 2017 03:03

Toyota, je asi automobilka s nejvetším smolíkem F1 a v Le Mans.

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Novinky v F1

Příspěvekod frydek665 » 01 prosinec 2017 19:36

JoseFxx píše:Jirko byl to jen příklad, Brawn koupil dobré šasi, nevim jak v tu dobu na tom byla Honda s rozpočtem, ale vyvyjeno bylo pro motor Honda. Tudiž museli inplementovat motor Mercedes. Jak slyšíš teď, není to jednoduchý proces, viz McLaren a Toro Rosso.
Z minima vytežil maximum.
Ale když to vezmu podle Kašpiho, Ferrari mělo vždy ultra výhody a stáje Tyrrell, Brabham, Lotus, McLaren, Williams vždy mašli recept jak ho porazit. Tak co si budem nalhávat Ford V8 byl velmi kvalitni motor a divim se že Ford nenasadil svůj tovarni team.

Josefe a víš o tom, že Brawn nezískal titul díky motoru, ale díky tomu, že našel mezeru v pravidlech ohledně difuzoru a než se ostatní vzpamatovali resp. přizpůsobili, tak měl titul v kapse?

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Robert Blaschke » 01 prosinec 2017 20:22

Aby sme boli féroví, dvojitý difúzor nemali iba Brawni, ale aj Williamsovci a ešte Toyota. Ale Brawn to mal najlepšie vymyslené a vyladené.

A v tom celom je ešte zapletená aj FIA. Pretože tímy, keď pracujú na nejakých veciach, ktoré by boli sporné, tak to zväčša diskutujú s FIA, či je to v súlade s pravidlami, alebo nie. Pokiaľ sa dobre pamätám na tie reči okolo, tak niekto z RedBullu sa sťažoval, že nad niečím takým aj oni rozmýšľali, ale vraj im FIA povedala, že to nie je v poriadku. Ale asi iní chlapíci Brawnom povedali, že to v poriadku je... ale ktovie, ako to vlastne bolo s konkrétnymi návrhmi a posúdeniami.
Pokiaľ som dobre čítal predpisy na rok 2009, tak dvojitý difúzor, taký, ako mal Brown či Williams, bol v súlade s napísanými pravidlami. Možno nebol v súlade s tým, čo FIA sledovala novými predpismi, ale na to sa nehráme; ide o to, čo je na papieri.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 01 prosinec 2017 20:48

.
Naposledy upravil(a) marec dne 09 duben 2020 08:53, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky v F1

Příspěvekod Robert Blaschke » 01 prosinec 2017 21:23

marec, akonáhle sa začali diskusie o legálnosti difúzora, Williamsu, tak som si to čítal :-))

Už od roku 2008 vždy si sťahujem najnovšie "Technical regulations", veď podľa nich korigujem výkresy modelov, ktoré robím :D
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: Novinky v F1

Příspěvekod marec » 02 prosinec 2017 17:28

.
Naposledy upravil(a) marec dne 11 říjen 2019 14:54, celkem upraveno 1 x.

anonym01

Re: Novinky v F1

Příspěvekod anonym01 » 05 prosinec 2017 10:08

frydek665 píše:Josefe a víš o tom, že Brawn nezískal titul díky motoru, ale díky tomu, že našel mezeru v pravidlech ohledně difuzoru a než se ostatní vzpamatovali resp. přizpůsobili, tak měl titul v kapse?

Brawn nevymyslel difuzorze dne na den, tento dvojitý difuzor kopčila Honda od Toyoty. Šasi navrhoval podobný team, který navrhoval Toyotu. Musíme uznat Brawnuv um, to co semu povedlo byl malý zázrak. Ano na začátku sezony udělal náskok a pak ho udržel. S malým rozpočtem a možná s tichou podporou Mercedesu. Ale když si vezmete následující sezonu Mercedes se svým šasi tak úspěšný nebyl.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti