Závodní "obludy" roku 2009 odtajňovány

Vše, co se týká skutečné F1 - vozů i pilotů
Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Závodní "obludy" roku 2009 odtajňovány

Příspěvekod Gerry » 12 leden 2009 13:48

Ferrari jako první tým odtajnilo svůj monopost pro letošní sezónu. Typ F60 naleznete tady :
http://moto.sport.cz/clanek/143075-obra ... ezonu.html
Upřímně - nic moc. Tedy vzhledově ....

Uživatelský avatar
René
Příspěvky: 803
Registrován: 30 listopad 2003 23:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod René » 12 leden 2009 14:56

Mne sa naopak velmi páči - hlavne ten úzky kokpit (ten sa bude krútiť ak to budeme hádam niekedy lepiť...). Akosi si neviem zvyknúť na to úzke zadné krídlo a široké predné krídlo prípomínajúce sekačku na trávu. Ale myslím že to auto je hlavne omnoho krajšie bez všetkých tých aerodynamických doplnkov.

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 12 leden 2009 16:18

To ano, to souhlasím.... osobně si myslím, že je to jen o zvyk....že po pár týdnech už na tom najdeme leccos hezkého ;-)

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Příspěvekod marec » 12 leden 2009 17:35

Po tom co som videl som cakal nieco strasne ale som prijemne prekvapeny, po dlhych rokoch tu mame pomerne radikalnu zmenu vzhladu. To zadne uzke kridlo je mimo proporcii na ktore sme si zvykli ale zvykneme i si na to a bude to po case povazovat za proporcne. Som zvedavy ci sa bude predbiehat - pokial vsak nezmenia bodovaci system sa predbiehat nebudu. Bernieho medaily maju velky zmysel.

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1036
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Příspěvekod Novis » 12 leden 2009 19:11

...zvyknem si :wink:
Jsem zvědav, kdo z našim papírových autorů se jako první pokusí o model z roku 2009 :twisted:
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, FW08C, MP4/4, MP4/7A, MP4/8
Lakovna:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, 312T
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 13 leden 2009 09:26

Přijde mi takové ... anorektické.

Asi si nezvyknu, to bych si zvyknul i na vychrtlé modelky ;)

Ale nezbývá než doufat, že to přispěje k lepší zábavě, uvidíme, jak moc se FIA tentokrát sekla...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 13 leden 2009 10:03

Já mám štíhlé ženy rád tak mne štíhlost F60 nevadí :D Ale důležitější pro mne bude funkčnost vozu a to není o vzhledu, ten je druhořadý. :idea: Příjemně mne Ferrari překvapil KERSem, přes matoucí zprávy o opožděném vývoji jej nasadili do nového vozu, a to kdo ví zda jej už netestovali loni :D a hovořili jen o "maketě" :?: Mně se zatím práce techniků Ferrari líbí.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Jencek
Příspěvky: 31
Registrován: 25 listopad 2007 14:04

Příspěvekod Jencek » 13 leden 2009 16:41

Souhlasím že funkčnost je prvořadá,ale tato obluda je v prvé řadě zprzdněna předpisy FIA,nikoli nějakým nezvyklým řešením techniků a designérů Ferrari.Chápu to odstranění nejrůznějších aerodynamických prvků kolem celého monopostu,to je určitě plus,ale ta křídla.....ani se mi to nechce psát. :oops: Myslim,že na toto si opravdu nezvyknu.Neznám žadný monopost F1,snad kromě šestikolového Tyrellu,jehož vhled by se mi hnusil,ale o tomhle se to říct nebojím.Když se podívám na monoposty z různých období historie F1,tak byly vždy designově ucelené,vše souviselo ze vším,obtékající vzduch měl jasně vytyčenou cestu.Letošní
Ferrari mi přípomíná nějaký paskvil,nemůžu si pomoct.Ale je to jen můj názor....

Uživatelský avatar
Gerry
Příspěvky: 595
Registrován: 09 leden 2008 20:03
Bydliště: Česká Kubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Gerry » 13 leden 2009 18:42

Neřekl bych, že by Tyrrell P34 byl nějak designově zprzněný .... naopak, zvláště verze z počátku sezóny 77 s kompletní kapotáží motoru mi připadla dost elegantní...ale prostě proti gustu žádný dišputát... :wink:

Nekolný Rostislav
Příspěvky: 65
Registrován: 09 říjen 2008 20:35

Příspěvekod Nekolný Rostislav » 13 leden 2009 21:41

Na tom že se něco mění nevidím nic špatného. Když se podíváme zpátky-motory vpředu pak vzadu,doutníky pak křídla,zaoblené,zkosené,špičaté, úzké přídě,přední křídla,různé boční pontony,komíny,spousta přítlačných prvků a já nevím co ještě.Všechno stojí spoustu peněz a jednou to přiškrcení muselo přijít.Jak jsme si zvykli na to všechno předtím, zvyknem si i teď.A nové formule vypadají zajímavě/viděl jsem i BMW/.To, že někteří říkají, že se vrací f1 zpátky je jenom dobře z hlediska závodění. Tehdá se na závody dalo dívat narozdíl od většiny nudných v poslení době.
dali 1951

Jencek
Příspěvky: 31
Registrován: 25 listopad 2007 14:04

Příspěvekod Jencek » 14 leden 2009 15:03

Taky nevidím nic špatného na tom že se něco mění ale,když vemu zmíněné věci jako:motory vpředu pak vzadu,doutníky pak křídla,boční pontony,komíny,spousta přítlačných prvků,tak se jedné hlavně o změny se kterými přišli konstruktéři když vyvíjeli své monoposty a až následně se do toho vložila FIA,kdy některé prvky zakázala nebo upravila pro další sezonu a postupem let zpřísňovala bezpečnostní pravidla.Jenže letos to vidím tak,že do toho FIA zakročila až moc,a když se předtím snažila držet F1 v nějakých kolejích tak teď ji šoupla trochu jinam(jednotné motory mě v mém názoru ještě víc utvrzují).

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1165
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 15 leden 2009 12:43

Odtajnená je už aj druhá zbraň - Toyota. Na prvý pohľad majú odvážne riešený držiak predného krídla, som zvedavý, či sa to nebude lámať.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 leden 2009 14:11

Srovnání obou aut, zajímavý pohled. Pokud jsem se nesekl, vzal jsem šíři vozů jako základ z kterého jsem při úpravě obrázků vyšel, tak je diametrální rozdíl v délce vozů.
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Milanos
Příspěvky: 152
Registrován: 05 únor 2007 15:42
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Milanos » 15 leden 2009 16:03

No na první pohled ty auta vypadají jak z Metmanie, ale je fakt že Ferrari mě nijak nenadchlo, ale na voze Toyoty už dokážu najít i moc hezké věci - viz třeba přední spoiler. Já bych počkal na další přírustky 09, podle mě to nebude zas tak hrozné, uvidíte, čím víc na to budem čučet, tím víc nám to bude připadat normální.
Rozpracováno:

BRM P 201
McLaren MP 4/4
Williams FW 30
Zakspeed 841 i s motorem

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 leden 2009 16:41

Přiznám se že spojlerů si vůbec nevšímám. Na startu první GP tam budou úplně jiné. Je tradicí že hlavní zbraně se vytahují až tam.
Co mne překvapuje, že Ferrari KERS má a Toyota s ním vůbec nepočítá. Možná ale jde opět jen o matoucí zprávu.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

cron