Lotus 49 Jim Clark, Dutch GP 1967

Úpravy a doplňky k jednotlivým modelům. Ctěte zásadu, co nový model to nové téma.
marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Příspěvekod marec » 25 červenec 2011 06:03

Tuto sa uz dlho kope ina liga.
M. 8)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 28 červenec 2011 11:58

Pohonnou jednotku doplněnou o tlumiče, brzdy, různé trubičky, hadičky a kabeláž jsem jemně stříkl matným bezbarvým lakem a nasadil kola. To aby jsem vlastní nešikovností již neulomil žádné rameno nápravy :) Úmyslně zveřejňuji fotky cca 1/2h po nástřiku a ihned po osazení koly, aby bylo vidět jemný bílý prášek a nečistoty které druhý den odstraním hrubým štětečkem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 srpen 2011 13:44

Nastříkal jsem auta ze spodní části autolakem BODY. Díky základní vrstvě Balakrylu jsem mohl použít od počátku zředěný lak a nedocházelo k propíjení laku do papíru. Vrstev jsem dal jen pět.

Obrázek

Ke stříkání používám kompresor se zásobníkem vzduchu a dekorační pistoli s vrchním plněním.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 14 srpen 2011 19:45

Jarku zdravím,

...Váš poslední příspěvek mě jako "experimentátora" v oblasti lakování papírových modelů velmi zajímá.
Jakou trysku na pistoli používáte, popř. na jaký tlak pistole funguje? Při pohledu na robustní tělo se nemohu ubránit dojmu, že při prvním stříknutí odletí vše "co není přišroubované". Jaká je Vaše zkušenost konkrétně s tímto typem, popř. na co si dát pozor. Sám hledám konkrétní typ pistole, ale stále je to spíše bádání, proto tyto nezvyklé dotazy. Díky za čas.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 srpen 2011 20:31

Nemám dnes večer dekorační pistoli u sebe a tak dotaz na trysku a rozsah doporučeného tlaku zodpovím později. Nicméně jedná se o standardní trysku s pistolí zakoupenou. Jiná v balení nebyla.
Používám tlak 35 PSI a lineární rozprašování. Stříkám ze vzdálenosti 20-30cm. Modely otáčím ve směru hodinových ručiček a mezi jednotlivými nástřiky dělám pauzu ne delší než 15minut. Pět vrstev znamená 20 nástřiků jelikož model má čtyři strany.
Co se nesmí :!: Dát si pauzu na oběd a nechat pauzu mezi jednotlivými nástřiky déle než 2h (možná i 1h). Lak sice již zavadne, ale nevyzraje. Já i Jozef Hovančik jsme takto pokazili modely. Spodní vrstva vytvoří pochýřky a je na problém zaděláno.
Z vrchní strany stříkám modely nejdříve za jeden měsíc po spodní části.
Naposledy upravil(a) 11111 dne 16 srpen 2011 08:24, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 srpen 2011 19:13

Doplňující informace ke stříkací pistoli.

:arrow: Průměr trysky 0,5mm
:arrow: doporučený tlak 45-60 PSI
:arrow: maximální tlak 120 PSI
:arrow: objem nádobky 200cc
Naposledy upravil(a) 11111 dne 16 srpen 2011 08:24, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 15 srpen 2011 19:19

Jarku díky, že jste nezapomněl, víc hlav víc ví. Tak hurá do dalšího pokusu s lakováním. Je však otázkou zda existuje dokonalost či zda se jí dá dosáhnout. Nezbývá než to zkoušet. :D :wink:

Lotus je jedním ze tří týmů, na které slyším. Pozorovat tuto práci je radost, jen tak dál.
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 srpen 2011 19:21

Nic není Marku dokonalé, mám tam spousty chyb.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 15 srpen 2011 19:28

Stálá nespokojenost nad svým výtvorem, dělá velkého modeláře. Řekl bych, že už si s dokonalostí tykáte. Mimochodem, jsou Vaše výtvory někde k shlédnutí?
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 srpen 2011 19:30

U mne doma a nebo na výstavách :lol: Teď už jen asi v Brně :x Chce to Marku někdy mezi nás přijet a nesedět jen doma. :idea:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Marek » 15 srpen 2011 19:34

Tak to je přesný! Na to nemám jediný argument. :oops: :D
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 17 září 2011 14:24

Stejným způsobem jsem nastříkal i horní stranu modelu. Fotky jsou pořízené asi 2h po ukončení prací. Některé části vozu budu později přetírat matným lakem Rewell.

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 23 říjen 2011 10:13

Trochu závidím Milanovo a Petrovo závodní tempo, já se jen šourám pomalu k cíli (dochází mi asi palivo) a ten je ještě hodně daleko :roll:
Zatím jsem spojil trup s motorem a nasadil kola, nicméně spousta drobností a povrchových úprav je stále předemnou.

Obrázek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Jozef Hovancik
Příspěvky: 82
Registrován: 30 květen 2008 16:34
Bydliště: Stará Ľubovňa

Příspěvekod Jozef Hovancik » 24 říjen 2011 08:26

Jarku je to nádhera.Vďaka za tvoju prezentáciu tohto postupu stavby modelu.Je to fakt úchvatné.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 25 říjen 2011 09:59

Ahoj Josefe, nikdy jsem neměl problém odhalit způsob jakým stavím modely, ale tato čtverka je speciální, protože se jedná o modely s pořadovým číslem 97,98,99,100. Více si s nimi hraji, ale u dvou z této série je to již na hraně mé (ne)šikovnosti. Chvíli jsem zvažoval i výrobu nýtů, ale došly síly...
Budu jen rád pokud někomu z vás, některý z těchto postupů bude k něčemu dobrý.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů