Lotus 49 John Love, South African GP 1969

Úpravy a doplňky k jednotlivým modelům. Ctěte zásadu, co nový model to nové téma.
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 01 květen 2011 19:13

Pro výrobu tlumičů používám:
:arrow: Ocelovou kulatinu používanou pro táhla na serva RC modelů o průměru 0,8mm
:arrow: Plastovou trubičku požívanou pro vedení táhel RC modelů o vnějším průměru 1,8mm
:arrow: mosazný, zinkovaný drát 0,5mm, který používám rovněž na pružiny.
:arrow: Vrut na navinutí pružiny
:arrow: kleštičky na nehty pro ustřižení drátu pro pružinu
:arrow: Podložky vnějšího průměru 4mm
:arrow: Jehlový pilník pro úpravu otvoru v podložkách

Obrázek

Z kulatinky a trubičky jsem sestavil tlumič a natřel jej černou barvou.

Upravil jsem otvor v podložce

Obrázek

Přilepil na sestavený tlumič

Obrázek

Navinul jsem na vrut pružinu a po "odšroubování" z vrutu upravil délkově

Obrázek

Z vystřihovánky jsem použil horní krytku pružiny natřenou nejdříve Herkulesem a ocelovou barvou Revell

Obrázek

A složil v celek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 01 květen 2011 19:23

Pár fotografií motoru s nápravami a výfukovým potrubím... Bohužel jsem se musel vzdát myšlenky na nápis FORD na krytech vačkových hřídelí. Nemám žádnou dostupnou technologii pro vyřezání písma.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 08 květen 2011 15:55

Pro "vysekávání" otvorů používám Kornováky.

Obrázek

Kornovák o průměru 2,2mm jsem použil pro vytvoření vnějších rádiusů na křížích kloubů.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zbytek standardně nůžkama :D , použité díly kloubové hřídele z Matry MS80.

Obrázek
Naposledy upravil(a) 11111 dne 23 červenec 2011 18:01, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 23 červenec 2011 17:54

Trup vozu a zadní křídlo jsem nastříkal bezbarvým lakem , BALAKRYL - SPOTAKRYL lesklý, až do získání plastového efektu. Tento lak používám jako základní před nástřikem autolakem BODY. Po dokonalém zaschnutí laku jsem jej jemně přebrousil a pracoval na drobnostech.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 28 červenec 2011 11:52

Pohonnou jednotku doplněnou o tlumiče, brzdy, různé trubičky, hadičky a kabeláž jsem jemně stříkl matným bezbarvým lakem a nasadil kola. To aby jsem vlastní nešikovností již neulomil žádné rameno nápravy :) Úmyslně zveřejňuji fotky cca 1/2h po nástřiku a ihned po osazení koly, aby bylo vidět jemný bílý prášek a nečistoty které druhý den odstraním hrubým štětečkem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 srpen 2011 13:43

Nastříkal jsem auta ze spodní části autolakem BODY. Díky základní vrstvě Balakrylu jsem mohl použít od počátku zředěný lak a nedocházelo k propíjení laku do papíru. Vrstev jsem dal jen pět.

Obrázek

Ke stříkání používám kompresor se zásobníkem vzduchu a dekorační pistoli s vrchním plněním.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 17 září 2011 14:26

Stejným způsobem jsem nastříkal i horní stranu modelu. Fotky jsou pořízené asi 2h po ukončení prací. Některé části vozu budu později přetírat matným lakem Rewell.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 23 říjen 2011 10:16

Trochu závidím Milanovo a Petrovo závodní tempo, já se jen šourám pomalu k cíli (dochází mi asi palivo) a ten je ještě hodně daleko :roll:
Zatím jsem spojil trup s motorem a nasadil kola, nicméně spousta drobností a povrchových úprav je stále předemnou.

Obrázek
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Příspěvekod marec » 23 říjen 2011 13:45

Tak toto je prva liga, myslim ze Jarek sa uz stihol aj kvalifikovat na Olympijske hry buduci rok v Londyne v svojej specialnej, samostatnej kategorii.
M.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod 11111 » 14 leden 2012 13:14

Ufff. To nejhorší mám konečně za sebou. Moc se mi nedařilo a podle toho to bohužel vypadá. I když ve skutečnosti to tak hrozné není, tak fotoaparát je neúprosný.

Skla jsem lepil gelovým sekundovým lepidlem...

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tvar jsem ladil pomocí fénu od přítelkyně, která mi i pomáhala...

Obrázek

Nastavený na třetí stupeň teploty a první stupeň toku vzduchu...

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:

Příspěvekod 11111 » 16 leden 2012 23:15

Síta hrdel sání jsem vysekal pomocí děrovače na kůži o průměru 4mm. Jako podložka mi posloužil starý koženkový obal posuvného měřítka a staré dřevěné prkénko.

Obrázek

Síto jsem vysekl včetně koženky...

Obrázek

díky tomu dostalo síto okamžitě náznak bombírovaného tvaru.

Obrázek
Obrázek

Otřepy jsem odstřihl nůžkami pod lupou s kruhovou zářivkou...

Obrázek

do staré gumy jsem vpíchl krejčovský špendlík...

Obrázek

na který jsem umístil síto...

Obrázek

a pomocí silikonové podložky jsem síto dotvaroval.

Obrázek

Okraj hrdla sání jsem potřel gelovým sekundovým lepidlem...

Obrázek

a síto přilepil na hrdlo.

Obrázek

Zvětšený detail v závislosti na velikosti monitoru může vypadat hrozně :lol:
Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:

Příspěvekod 11111 » 29 leden 2012 16:54

Přidal jsem trubku chlazení, vyrobenou z duralového svařovacího drátu. Místa ohybů jsem nahříval nad plynovým hořákem, jinak vznikaly příčné trhliny v místě ohybu. Ještě nátěr o možná budu mít vozy sebou v Brně :?:

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Lotus 49 John Love, South African GP 1969

Příspěvekod frydek665 » 29 leden 2012 17:01

Tak to je super, určitě bysme je rádi viděli na živo.

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 John Love, South African GP 1969

Příspěvekod milan paulus » 30 leden 2012 16:43

Přesně tak. Hrozně rád bych tvý kouzla viděl naživo...

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lotus 49 John Love, South African GP 1969

Příspěvekod 11111 » 22 únor 2012 19:23

Dokonáno, v pořadí můj 98. model a o jeho pořadí rozhodla vaše sledovanost jednotlivých vláken. Pokud to stihnu, nafotím lepší fotky do galerie.
Popravdě moc spokojený s vlastní prací nejsem. :oops:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů