Stavba tak trochu jinak.

Úpravy a doplňky k jednotlivým modelům. Ctěte zásadu, co nový model to nové téma.
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Stavba tak trochu jinak.

Příspěvekod 11111 » 14 listopad 2006 13:45

Již delší dobu odolávám prosbám o zveřejnění fotografií z průběhu stavby poněkud netradičním způsobem. Tento týden mne ale novakv udolal. Upozorňuji předem že fotografie mnou zbídačených :shock: modelů doporučuji shlédnout pouze těm více otrlým :D .

Krok číslo 1: stavba modelu z černobílé kopie 99,9% vůz a 103% kola.
Ve voze je kokpit krom sedačky slepen z originálu. Použil jsem papír 80gr. podlepený papírem 100gr určeným pro tisk na laserové tiskárně.
Kola: disky podlepené jako vůz, paprsky disků podlepeny papírem 200gr určeným pro laserové tiskárny, boky pneumatik podlepeny papírem z něhož jsou vyrobeny krabičky na čaje, běhoun podlepen kartonem ze stolního kalendáře a zkrácen na délku 100%. Běhoun lepen natupo. Pro lepení kol použit kanagom, jelikož při uzavírání kola je každá bočnice vylitá herkulesem.
Vše stříknuto syntetickým bezbarvým lakem a připraveno k další úpravě.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) 11111 dne 14 leden 2010 08:12, celkem upraveno 3 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 14 listopad 2006 13:51

No snad to nebylo tak tvrde :oops: :D

Prosim Te, ten karton ze ktereho delas behoun normalne stocis? Nelame se to? Jakym zpusobem zarucis opravdu kulaty tvar?
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 14 listopad 2006 14:29

novakv píše:Prosim Te, ten karton ze ktereho delas behoun normalne stocis? Nelame se to? Jakym zpusobem zarucis opravdu kulaty tvar?


Kola dělám na služebních sestách po večerech. Tvaruji je na stehně přikrytém peřinou v sedoleže pomocí centrofixu, nebo pisovače CD. A válečkuji a válečkuji :D Funguje to jako ohýbačka plechů :D Někdy se láme někdy ne, záleží na zrovna rozebraném kalendáři. Nicméně v následujících krocích stavby bude vidět že to tak důležité není.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 167
Registrován: 26 červenec 2004 17:47
Bydliště: Praha 4,Braník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomys » 14 listopad 2006 16:36

tavr dohoní šmirglpapírem chichi ... :D
This is Sparta !!!!!!!!!!!!!!

Uživatelský avatar
novakv
Site Admin
Příspěvky: 482
Registrován: 05 prosinec 2003 15:28
Bydliště: Kobylnice

Příspěvekod novakv » 14 listopad 2006 18:24

jojo, to uz je pak jasne :D me spis zajimalo jestli je takovy zpusob vyroby behounu pouzitelny i pro nas obycejne smrtelniky, kteri netmeli a nebrousi :D
Dokončeno: Williams FW07, 1980, G. Lees
Obrázek

fefee

Příspěvekod fefee » 14 listopad 2006 19:29

Mňa by zaujímalo ako maľuješ potom farebne tie malé reklamy... :)

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 15 listopad 2006 08:19

Neda mi abych se nepridal...Jelikoz jsem vzdy nervil u strihani zuobku u kolecek,tak jsem vynalezl jiny zpusob.Nechal jsem si vyfrezovat do hlinikove desky 16 valcu o prumerech 22 az 29,5 mm (vzdy po 0.5 mm).
Doprostred kazdeho z nich diru ř2 a pak dalsi 2 dirky pro "vyhazovace".
Kdo nekdy pricichl ke strojarine,urcite pochopi.
Samotny vnejsi plast ted jen vystrihnu (bez chlopni),podlepim beznym mekym papirem (obdelnik asi o milimetr kratsi nez plast). Nalepim ho asi 1cm bokem aby se mi vytvorila chlopen a pak ho proste slepim a vlozim do valecku v hlinikove desce. Pekne tam vyschne a je perfektne kulaty.
Potom si vystrihnu asi 20 cm dlouhy pasek z kladivkove ctvrtky a vlepim ho dovnitr behounu tak, aby mel dostatecnou silu pro lepeni natupo.
Krome tehle vyhody ma deska s valecky i dalsi, kterou jsem puvodne ani nemel v planu. Diky tycince uprostred kazdeho valce mi uz kola "nehazou". A jeste jedna vec. Kdyz slepim bok pneumatiky, pustim ho na dno valce a pohodlne na nej nalepim behoun. Pomoci paratka pak skrz diry pro vyhazovace behoun s nalepenym bokem vytahnu a jen otru pripadne pretoky lepidla. Prace je to rychla a hlavne presna.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 listopad 2006 08:27

fefee píše:Mňa by zaujímalo ako maľuješ potom farebne tie malé reklamy... :)


Nemaluji, celou pneumatiku oblepím původní vystřihovánkou.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 listopad 2006 08:35

Tomas Vyslouzil píše:Neda mi abych se nepridal...Jelikoz jsem vzdy nervil u strihani zuobku u kolecek,tak jsem vynalezl jiny zpusob.Nechal jsem si vyfrezovat do hlinikove desky 16 valcu o prumerech 22 az 29,5 mm (vzdy po 0.5 mm).
Doprostred kazdeho z nich diru ř2 a pak dalsi 2 dirky pro "vyhazovace".
Kdo nekdy pricichl ke strojarine,urcite pochopi.
Samotny vnejsi plast ted jen vystrihnu (bez chlopni),podlepim beznym mekym papirem (obdelnik asi o milimetr kratsi nez plast). Nalepim ho asi 1cm bokem aby se mi vytvorila chlopen a pak ho proste slepim a vlozim do valecku v hlinikove desce. Pekne tam vyschne a je perfektne kulaty.
Potom si vystrihnu asi 20 cm dlouhy pasek z kladivkove ctvrtky a vlepim ho dovnitr behounu tak, aby mel dostatecnou silu pro lepeni natupo.
Krome tehle vyhody ma deska s valecky i dalsi, kterou jsem puvodne ani nemel v planu. Diky tycince uprostred kazdeho valce mi uz kola "nehazou". A jeste jedna vec. Kdyz slepim bok pneumatiky, pustim ho na dno valce a pohodlne na nej nalepim behoun. Pomoci paratka pak skrz diry pro vyhazovace behoun s nalepenym bokem vytahnu a jen otru pripadne pretoky lepidla. Prace je to rychla a hlavne presna.


Zajímavý postup, určitě by jsem jej mohl využít protože problémy s kruhovitostí a házivostí mám. Proto by mne zajímaly bližší informace. I přesto, že jsem strojař a pracuji ve firmě vyrábějící nástroje na obrábění kovů, není mi zcela jasné z tvého popisu:
1.Jaká je síla plechu?
2.Jedná se o neprůchozí válcové otvory? (přepokládám ano, když máš potom vrtané otvory pro osu kola a tzv. vyhazovače)
3.Jaká je hloubka těchto neprůchozích válcových otvorů?
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 15 listopad 2006 09:21

Taky pracuji ve strojarine, ale trosku jiny obor. Prototypove a maloseriove vstrikovaci formy. Jedeme to ve velkem a v Evrope prakticky nemame zadnou konkurenci.
ad 1 - Mluvil jsem o hliniku,ale ne o plechu. Ono to vubec nemusi byt hlinik. Staci zlelzo, ale u nej je problem s rezivenim (a predevsim korozi:-)). Ale myslimm, ze by to fungovalo i z nejakeho tvrdsiho dreva, pripadne umeleho dreva (Cibatool).
ad 2 - Ano, otvory jsou nepruchozi.
ad 3 - Hloubka "by eye" 10 - 20 mm, podle prumeru (zda se jedna o predni nebo zadni kola, pripadne prumery kol pasujici na tensi kola novejsich typu formuli)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 listopad 2006 09:44

Tomas Vyslouzil píše:Taky pracuji ve strojarine, ale trosku jiny obor. Prototypove a maloseriove vstrikovaci formy. Jedeme to ve velkem a v Evrope prakticky nemame zadnou konkurenci.
ad 1 - Mluvil jsem o hliniku,ale ne o plechu. Ono to vubec nemusi byt hlinik. Staci zlelzo, ale u nej je problem s rezivenim (a predevsim korozi:-)). Ale myslimm, ze by to fungovalo i z nejakeho tvrdsiho dreva, pripadne umeleho dreva (Cibatool).
ad 2 - Ano, otvory jsou nepruchozi.
ad 3 - Hloubka "by eye" 10 - 20 mm, podle prumeru (zda se jedna o predni nebo zadni kola, pripadne prumery kol pasujici na tensi kola novejsich typu formuli)


Díky, hliník vyhovuje. Deska - plech mezi těmito dvěma pojmy je jen úzká hranice :D Na služební cesty používám většinou leteckou dopravu a omezení hmotnosti zavazadla je 20kg :? No a protože nepůsobím v zemích českých nemám v současné době blízký kontakt s nástrojárnou která by mi takovouto "formu" vyrobila nepomohl by jsi? Naopak nástroj viz http://www.abarth.cz/novypramet/downloa ... 006com.pdf na str 50. s VBD pro frézování hliníku jako vzorek poskytnout můžu. :D
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 15 listopad 2006 10:11

S tou "formou" je problem. Sam jsem cekal na mezru v case nektereho z frezaru asi pul roku. Jinak pracuji zde http://www.mtt.cz/ jako konsrukter a programator CNC programu. Ale frezam rozumim jen co se tyka prumeru, delky ci radiusu britu:-)) Pres frezy je tu p.macecek@mtt.cz ,
tak kdyztak se muzes obratit s nabidkou na nej. Ale to uz jsme hodne daleko od formulek:-))

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 listopad 2006 10:16

Ještě doplním, pokud bych byl detailista, a to jsem :D Na dně "formy" každého kola za pomocí monol.itních fréz po obvodě lze vyfrézovat profil bočnice s rádiusem za pomocí monolitní frézy "Ball Nose" viz: http://www.abarth.cz/novypramet/downloa ... /scc06.pdf str. 13
Já ale nechci a ani nemůžu posílat nabídku. Pro tuzemsko máme své zastupce v regionech. Nástroje mohu poslat jako vzorek, pracuji jako technik prodeje bývalý technolog programátor CNC soustruhů. Prodej a nákup už necháme na jiných... Vraťme se k modelařině. Klidně si na formu počkám.
Naposledy upravil(a) 11111 dne 15 listopad 2006 10:29, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 15 listopad 2006 10:19

No, ono by nebyl zas takovy problem cele kolo vytvorit jako 3D model a pak ho pekne vyfrezovat:-)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 listopad 2006 10:36

Stačí jen válcový neprůchozí otvor s profilovaným dnem a "hříbkem" pro ustavení disku. Já osobně bych kolo z papíru vyrobil stejně jako doposavaď, ale ustavení disku na bočnici bych dělal ve "formě" a přilepení běhounu s následným vylitím herkulesem také.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů

cron