LuCas ze dne 10.3.2013
LuCas píše:Poslušně hlásím dokončeno.
Co k tomu říct. Snad jen ve zkratce - model se lepil velmi dobře, nenašly se žádné záludnosti. Model můžu vřele doporučit těm, co si ho ještě neslepili. Výsledek je možno shlédnout níže.
j.brauner ze dne 15.3.2013
frýdek665 ze dne 18.3.2013
frydek665 píše:Rado, tam podle mě ten problém nenastal. To už je jen důsledek problému, který byl někde jinde.
Snažil jsem se to nějak opravit, jak to dopadlo, vidíte sami. Spokojen jsem , ale musím se dívat aspoň z pěti metrů a ještě k tomu levým okem. Celou dobu mě stavba bavila a měl jsem pocit, že všechno pěkně sedí. Bohužel kryty ukázaly, že se někde stala chyba. U dalších verzí to snad dopadne líp. .
frýdek665 ze dne 26.3.2013
míša kulička ze dne 19.3.2013
umberto ze dne 31.3.2013
Umberto píše:Dobré ráno v bílém pekle. Můžu říct HOTOVO. Model se lepil naprosto skvěle. Pro mě zatím nejlíp technicky zpracovaný model. Samozřejmě jsem se nevyvaroval pár chybám z mé strany, ale o to líp se bude lepit druhé startovní číslo
P.S. Sice píšu hotovo, ale ještě mě čeká předělání předních kol, u kterých mám špatně slepené disky což už bude prkotina
Umberto ze dne 3.3.2013
Umberto píše:Pěkné nedělní ráno. Jak jsem sliboval tak tady trochu podrobněji popíšu výrobu kol. Předem musím říct že laserované bočnice sedí perfektně. Trochu jsem je po obvodu zbrousil vodním smirkem a ještě srazil jednu hranu aby šly líp nasouvat na běhoun.
Připravil jsem jednotlivé díly před bombírováním. Běhouny jsou podlepené kanclákem a natřené černou tuší. A kartonové bočnice zaretušované u hrany s běhounem.
Na bombírování bočnic používám takové oko, které jsem koupil v OBI. Upnu ho do svěráku tak jak mi to vyhovuje.
samotný postup:
Bočnici si nasliním
Při první otočce tvarování pouze tlačím směrem k zemi abych vytvořil oblouk
Při druhé otočce už tlačím i po obvodu tak, aby se oba konce překrývaly
Takto oba konce slepím k sobě, ještě jednou navlhčím a dotvaruji ještě jednou na oku
bočnici dám pod plexi a krouživým pohybem vyrovnám do kulata a nechám zatížené
mezi tím si nanesu lepidlo na bok kola
dám bočnici na kolo a tvaruju prsty jak je na obrázku, snažím se tlakem vytlačit oblouk do kulata
Takto to potom vypadá před zaoblením hram a retuší
Na sražení a zaoblení hran používám zubařský háček. Celkem dost tlačím na hranu a snažím se pohybovat přes hranu nahoru dolů. Pevný je to dost takže ke zborcení nedojde.
Takto to vypadá po zaoblení hran
A takto ještě po retuši vodovkou
Lak to potom ještě krásně zalije a vytvoří jednotnou strukturu. Doufám že to někomu z vás pomůže, ale jak už jsem psal dřív tak tohle všechno je postu TEA a jemu za to ještě jednou děkuju.
První tvarování (ČERVENÁ ŠIPKA) se snažím tvarovat jen oblouk bočnice , takže konce bočnic se k sobě nedotíkají. při druhém tvarování (ZELENÁ ŠIPKA) k tvarování oblouku se ještě snažím tlačit konce k sobě aby se překryly a utvořily tak kruh. jedna otačka myslím tím 360stupňů. Takže první otočka tvarování oblouku, druhá otočka ještě tlačím konce bočnic k sobě a když je slepím tak třetí otočka ještě dotvaruju oblouk slepené bočnice. Ono se to blbě popisuje...nejlíp bych to ukázal na videu, ale nemám kameru
Alda ze dne 16.3.2013
Alda píše:Přerušení kvalifikace mne vyhnala k oknu. Tak jsem doblikal poslední fotky. Model je hotový.
Musím říct, že až na pár míst mne stavba dost bavila. Éra turba v době velkých zadních křídel měla hodně do sebe.
Partie nosu a předního křídla doladíme (po včerejší velké debatě víme kde je chyba). Tohle otestujeme na bílé stavbě přídě.
Jsem rád že bude pro modelářské fandy F1 další krásný vůz.
René ze dne 30.3.2013
René píše:Ľavý bok je tiež v kope, znovu je vnútri menšia úprava na chlopni. Celá bočnica sa lepila bez problémov, pri lepení k trupu mi rovnako ako pravá nedosadne ideálne vzadu k prevodovke a 1 mm od nej odstáva, kde je chyba netuším, škoda inak je to celé dobre a presne zlepitelné.
Horný hlavný diel trupu je prelepený novým dielom kvôli náväznosti grafiky.
Ďalej mám od Roberta k zlepeniu zadné krídlo, na model sa ale bude osadzovať neskôr aby neprekážalo v prácach na zadnom zavesení.
bernie ze dne 3.3.2013
Nakonec jsme se rozhodli dát na nejvyšší stupínek příspěvek Reného ze dne 30.3.2013, kdy dobře popisuje relativně záludnosti při stavbě McLarenu a zároveň ukazuje kvalitně zvládnuté fotky. Jen malinko předstihl prezentaci výroby kol umbertem ze dne 3.3.2013. Nutno vyzvednout Lucase s jeho fotkami McLarenu ze dne 10.3.2013, který obsadil bronzovou pozici.
Tímto bych za kolektiv adminů poděkoval všem, co mají snahu své příspěvky kvalitně prezentovat a tím přinášet všem nám ostatním rady, triky, tipy a postupy.