Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 07 srpen 2014 06:58

Takto to všechno skončilo :cry:
Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 07 srpen 2014 13:23

Tomas Vyslouzil píše:Taky se kloním k názoru, že se jedná jen o technologické otvory, možná určené jen pro nastavení předního zavěšení.

Já si naopak myslím že se jednalo o otvory určené k chlazení kokpitu. Absenci navazujících trubek bych dokázal pochopit z důvodu časté změny pozice lapacích košů pro chlazení kokpitu a vedení vzduchu mohlo být řešeno pomocí plastových flexitrubek snímatelných s nosem vozu.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2340
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 07 srpen 2014 14:14

Já si naopak myslím že se jednalo o otvory určené k chlazení kokpitu. Absenci navazujících trubek bych dokázal pochopit z důvodu časté změny pozice lapacích košů pro chlazení kokpitu a vedení vzduchu mohlo být řešeno pomocí plastových flexitrubek snímatelných s nosem vozu.


To sa mi moc nevidí.
Na tej fotke, čo vložil Tomáš, je za autom opretý onen predný kryt a otvory vidno zospodu. Nie je na nich nič.
Na aute zase nevidno vôbec žiaden otvor, kade by nejaké vedenie do cockpitu išlo.
Obrázek

Ja si myslím, že na chladenie cockpitu bol určený lapač vpravo dolu v mieste pravého predného zavesenia.
Obrázek
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1356
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Henrich Sobotka » 07 srpen 2014 15:41

Hľadal som nejaké fotky k téme, ale nič nové pod slnkom tak aspoň pripojím zopár momentiek.

Moment nárazu: Obrázek

Kotrmelce a Graham Hill: Obrázek

Po uhasení ohňa: Obrázek

R.I.P. Lorenzo: Obrázek

Tak som našiel jednu poznámku v texte kde sa píše v poslednom odstavci: "Mali by sme si všimnúť na fotografiách, že ventilačné otvory pre nasávanie vzduchu sa nachádzajú ako pred brzdami tak aj za nimi." Tie otvory asi boli na chladenie bŕzd!? Obrázek
druhá strana: Obrázek
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2340
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 07 srpen 2014 18:30

Vnútri trupu neboli žiadne brzdy a do kolies nejde žiadne chladiace potrubie. Teória sa zamieta :)
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 07 srpen 2014 18:48

To Robert: Pokud se nejednalo o přívod vzduchu pro chlazení kokpitu, mohlo se jednat jedině o technologické otvory pro seřízení tuhosti přední nápravy. Otvory vedou do míst spojení vahadla s tlumičem a pružinou. Nevím, jak se náprava seřizovala, jediné co mě napadá je, že byl na vidlici do které je uchycen tlumič s pružinou excentr a jeho pootočením se seřizovala tuhost. To by odpovídalo horizontálnímu umístění otvoru. Podle mého názoru jsou ovšem otvory umístěny mnohem výše, než je spojení vidlice vahadla s tlumičem a pružinou a proto si myslím, že to byly otvory pro přívod vzduchu k kokpitu, které z nějakých důvodů nebyly nakonec využity a použili řešení na fotce mezi horním a spodním vahadlem přední nápravy. Později vyrobili novou lisovací stolici pro lisování kapotáže chladiče a nápravy bez otvorů. (možná zapomněli na horký vzduch od chladiče ohřívající vnitřní prostor a otvory?)

To Henrich: Kotouče brzd byly určitě v předních kolech a tak diskutované otvory nemohly sloužit k účelu chlazení brzd. Jedině, že by zvažovali pří vývoji vozu brzdy v trupu vozu a potom řešení zavrhli. Toto se mi ovšem zdá hodně nepravděpodobné.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1356
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Henrich Sobotka » 07 srpen 2014 20:53

Robert Blaschke píše:Vnútri trupu neboli žiadne brzdy a do kolies nejde žiadne chladiace potrubie. Teória sa zamieta :)

:oops: Tak, tak, mladícka nerozvážnosť...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Turco
Příspěvky: 811
Registrován: 06 červenec 2009 13:54
Bydliště: Humenné

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Turco » 08 srpen 2014 07:22

Chlapi, to auto malo pôvodne hrať v novom Bondovi 007 a v tých otvoroch mali byť zabudované guľomety :lol:

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 08 srpen 2014 07:42

Nebo Ferrari předběhlo konkurenci o 40 let a nasadilo F-potrubí již tehdy :lol:

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 08 srpen 2014 08:15

Tady ještě nějaké předstartovní. Ta díra opravdu nevypadá jako větrací.
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 08 srpen 2014 08:42

Pro model to není moc důležité :idea: , ale v knize Ferrari 1948-2002 z které máš Roberte fotky, jsou fotky rané verze vozu 312 1966 z roku 1967 a chybí tam lapací koše vzduchu, pro chlazení kokpitu, mezi rameny předních náprav. Nebo byl llapací koš jen vpravo jako v Monaku dle Tomášových fotek :idea: Verze 312 1966 z roku 1966 měla v tomto místě výduchy od chladiče přes žebrování se třemi otvory a pro chlazení kokpitu bylo převzato podobné řešení jako u 158/1512, ale lapací škvíry/koše byly posunuty před chladič do lemu okolo vstupu vzduchu k chladiči.

Podle mě byly otvory v Monaku 1967 buď nefunkční, nebo pro seřízení tuhosti nápravy. Díky Tomáši za foto z čela vozu. Otvor se zužuje a z tohoto pohledu vypadá, že opravdu míří k místu spojení tlumiče s pružinou a vidlice vahadla nápravy. U ostatních fotek se mi zdál otvor výše umístěn.
Naposledy upravil(a) 11111 dne 08 srpen 2014 08:44, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 08 srpen 2014 08:44

Ještě jeden japonský "cover" z DVD
Obrázek

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2340
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 08 srpen 2014 10:16

11111 píše:
Podle mě byly otvory v Monaku 1967 buď nefunkční,

Tie otvory, o ktorých hovoríme, boli na autách celú sezónu 1967 aj na počiatku 1968.
Nemyslím, si, že chlapci od Ferrari by boli takí neschopní, aby nechali nefunkčný prvok na vozidle po celý rok, navyše prvok, ovplyvňujúci aerodynamiku - keď podľa toho článku, čo vložil Henkie vraj ladili tvary aj v tuneli.

... nebo pro seřízení tuhosti nápravy.

Opäť - nemyslím si, že chlapci z Ferrati boli takí neschopní, že by robili kvôli nastavovaniu až takéto tvarové zásahy do obtekania vozidla vzduchom. Vymyslieť systém šikovného nastavovania bez nutnosti skladania krytu nie je predsa pre technika vôbec problém, keď má po bokoch aj zospodu diery veľké jak svet.

Pre mňa to už vlastne ani nie je podstatné, na čo tie diery tam sú, došiel som k záveru, že na ne nič pod nimi na aute nenadväzuje a som s tým zmierený :)
Sú nasmerované viac menej na oblasť tlmičov, možno majú ofukovať tlmiče, aby sa príliš nezohriali od horúceho vzduchu z chladiča - čo by mi celkom aj dávalo logiku.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2340
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 08 srpen 2014 23:07

Dorobil som klietku na elektrovybavenie v zadnej časti. Lepil som kompletne vyrezané dve časti na seba, čo asi nie je najrozumnejšia varianta :D. Lepšie bude dať farebnú rubovú plochu bez obrysov a vyrezávať to spolu až po zlepení a vyschnutí.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2340
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 09 srpen 2014 13:42

A dnes som pridal aj všetky detaily s klietkou spojené - nádržku, cievky, baterku a nejaký telefónny ciferník :D

Obrázek

Ešte navrhnúť brzdové strmene a kardany a táto zadná partia bude komplet
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

cron