Matra MS80 / 1969 / 1:24

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1146
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 04 prosinec 2009 13:35

To nehovor ani zo srandy. Si prišiel o všetko? :cry:
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Příspěvekod frydek665 » 04 prosinec 2009 16:55

Sestavení nového PC je blesková záležitost. Ovšem pokud jsou "kačáky".

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 04 prosinec 2009 18:00

Sestavení není časově náročné, za jistých okolností můžu fungovat na PC u přítelkyně (vše trvá asi 3x déle), ale ztráta dat je několik hodin, dnů života. Naštěstí jsem dostal zprávu že jestli o něco přijdu, tak jen o málo. O financích raději nemluvím, protože "zisk" na modelech F1 to nezaplatí...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Tomáš B.
Příspěvky: 225
Registrován: 17 březen 2007 19:53
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tomáš B. » 05 prosinec 2009 11:19

Držím palce, ať se podaří pokud možno, co nejvíce dat zachránit.
Kvalitní doutníky nevyrábí v Havaně, ani v Maranellu, ale u Forum Teamu

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 07 prosinec 2009 22:12

Dobrá zpráva, MS80 mám již u přítelkyně ve 100%. Zbývající data prohlédnu později až budu mít sestavené PC.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 09 prosinec 2009 10:56

11111 píše:Dobrá zpráva, MS80 mám již u přítelkyně ve 100%.


Ti odľahlo, čo? :lol:

.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 10 prosinec 2009 06:20

Copak? Byla ta rána slyšet až v Bratislavě? :D

Zdenek by dnes měl dostat aspoň model vozu na kontrolní stavbu. Motor je tak z 80% hotový a než Zdenek dostaví vůz bude jej mít také.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Ed
Příspěvky: 110
Registrován: 30 duben 2004 16:01
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Ed » 21 prosinec 2009 20:02

Vo vlákne z beta stavby Matry MS80 sa objavili príspevky ohladne jednotlivých verzií, ale myslím, že to patrí skôr sem.
Autá sa líšili závod od závodu, alebo aj vyhotovenia z tréningu a samotného preteku. Zjednodušene, bez uvažovania menších zmien, možno uviesť nasledovné verzie Matry MS80, ktoré sa objavili v r. 1969.
Začiatok sezóny vysoké zadné krídlo uchytené na zavesení nápravy.
Obrázek
Špeciálne vyhotovenie z Monaca - skrátený predok a iba predné krídla bez zadného.
Obrázek
Od Holandska sa objavilo zadné krídlo integrované s krytom motora.
Obrázek
V Nemecku a Taliansku išiel Beltoise s nízkym zadným krídlom uchyteným na odpérovanú hmotu.
Obrázek
Stewart trénoval v Taliansku s verziou ako vidno na obr. z Holandska, ale do pretekov nastúpil bez krídiel.
Obrázek
V Kanade sa objavilo potom nízke zadné dvojité krídlo
Obrázek
V závere sezóny sa jazdilo potom zas s jednoduchým nízkym zadným krídlom.
Popri Teom momentálne stavanou bete verziou Stewarta z Talianska sa chystajú aj ďalšie verzie, ktoré dúfam, že sa podaria v budúcnosti zrealizovať.

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 16 červenec 2011 15:50

Na vystrihovačke karosérie matry sú dve hlavné problémové oblasti, čo sa tvarovania týka - sedačka a výstup vzduchu z chladiča. Urobil som zopár fotiek postupu tej druhej zostavy, ktorý sa mi osvedčil.

Základom je lepenie po kúskoch - a samozrejme, prvotné správne natvarovanie

Tuná sú ukázané základné smery zaguľatenia predného dielu (49).
Prilepenie k hornému dielu (48 ) je najskôr len v strede a na jednu-dve chlopne z každej strany:
Obrázek Obrázek

Keď toto spolu drží, zalepíme ostatné chlopne, najskôr na jednej a keď to uschne, tak na druhej strane - dôležité je iba, aby línie spoja sadli k sebe.
Bohužiaľ túto fázu som zabudol vyfotiť. :( :(

Keď tieto dva dielce držia spolu, tvarujeme ich ako jeden diel - aby sadli do zostavy s chladičom (50). Tento diel chladiča zlepíme zatiaľ iba z jednej strany. Do nej potom prilepíme najskôr iba bok dielov 48+49.
Obrázek

Keď nám to drží na mieste, zalepíme polovicu spodku - pričom si kontrolujeme polohu.
Obrázek

Až keď nám prvá polovica drží, natrieme lepidlom druhú polovicu spodného spoja a zalepíme:
Obrázek

No a potom prilepíme druhý bok, zatiaľ iba k dielcom 48+49.
Obrázek

A keď to už drží na mieste, kde to má byť a kde sme to chceli mať, vložíme a zalepíme rebro 6 a zalepíme chlopne bočnej časti ku chladiču.
Obrázek Obrázek

A je to :)
Naposledy upravil(a) Robert Blaschke dne 30 červenec 2011 21:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Robert Blaschke » 16 červenec 2011 21:56

Chcel by som ešte upozorniť všetkých lepičov tohto modelu, teda hlavne budúcich, že rebro R3 (a naň naväzujúce R4) má byť správne umiestnené plochšou stranou hore a oblejšou dolu - viz foto:

Obrázek


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů

cron