Stránka 1 z 2

Sklo pro Ferrari 312B

Napsal: 25 srpen 2009 11:18
od 11111
S Robertem jsem diskutoval na téma čelního skla a Robert navrhl možnost vákuového tvarování fólie. Budu ještě zjišťovat v čem by muselo být uložené aby se při distribuci nepoškodilo, nejdříve se ale ptám zda budete ochotni akceptovat navýšení ceny modelu o tento prvek.

O jaký tvar skla jde?

ObrázekObrázek

Napsal: 25 srpen 2009 12:30
od hepyno
Aké veľké by bolo to cenové zvýšenie? V určitých medziach je prijateľné vždy.

Napsal: 25 srpen 2009 12:33
od 11111
Zjistím přibližnou cenu u výrobce

Napsal: 25 srpen 2009 15:17
od hepyno
A ešte jedna poznámka. Takýto prieskum nie je vôbec reprezentatívny. Na pm.sk som dal anketu, či by bol záujem o Ford Focus, ktorým som sa snažol zistiť, čo má zmysel Focus na Slovensku vôbec predávať.
V priebehu dvoch týždňov 5ti hlasovali, že o model majú záujem, 2 by nad tým modelom uvažovali a zvyšok záujem nemal.
Na základe tejto ankety som Focusy pre slovenských záujemcov objednal avšak po mesiaci a pol od ohlásenia začiatku predaja sa neozval ani jeden záujemca a ja tak mám zbytočne utopené peniaze v modeli, o ktorý nik nemá záujem, aj napriek tomu, že to viacerí pôvodne deklarovali inak. :cry:

PS: Zatiaľ sem hlasovalo 13 ľudí za, ale ešte nevedia cenu. A myslím, že toľko ľudí sem pravidelne ani neprispieva, takže sa aj znižuje šanca, že Ferrari budú lepiť.

Napsal: 25 srpen 2009 15:44
od Novis
...asi by se to muselo provést nějakou "závaznou objednávkou", aby do toho FT zbytečně neinvestoval peníze a pak to neprodal.
Jenže se závaznou objednávkou je to těžký.
Co si budem nalhávat, souhlas po netu má do závaznosti hodně daleko.

Na druhou stranu si neumim představit, jak by se tento díl dělal z papíru, aby to aspoň trochu vypadalo.

Napsal: 25 srpen 2009 19:18
od Tomáš B.
Já mám od FT všechny modely a tento si nenechám ujít. S vakuovaným sklem bude ještě lepší, takže jsem jednoznačně pro.

Napsal: 25 srpen 2009 22:30
od Bambulo
.. ja si myslim , ze by bolo dobre zobrat do uvahy to , ako sa predaval Lotus s vypalenymi dezenmi a plochym vyrezanym sklom a na zaklade toho by sa dal urcit predpoklad zaujmu u "priplatkove" sklo na toto Ferrari
... osobne som presvedceny , ze sa to predavat bude rovnako ako vsetky modely od Forum Teamu - mate uz solidnu zakladnu stalej klientely
... kazdopadne drzim palce
... yo a jeden vytlacok aj so sklom zaparkuje aj u mna


... co sa tyka baleni aa prepravy ... kabinky na lietadla sa u Poliakov veselo predavaju zalepene v plastovom sacku a je to v pohode

Napsal: 25 srpen 2009 22:57
od Tomáš B.
No při osobním předání na akci by to problém nebyl. Ale představ si, jak by to dopadlo, kdyby to šlo Českou poštou. Nevím jak funguje vaše, ale ta naše, to je hrůza.

Napsal: 26 srpen 2009 06:39
od 11111
Zatím jsem s Pavlem Krejčím probíral možnosti a způsoby balení. Závěr z tohoto telefonátu je balit do kartónové krabice A4 výšky 30mm, ale dostupnost této krabice se bude prověřovat. Bude nutná polyesterová výplň v podobě granulí. Model by se takto balil i s jinými modely ale zvýšená cena balného, cca. do 20kč, by musela být zahrnuta v ceně modelu F312B, protože bez něj by byly modely baleny do obálek jako doposavaď.
Hepyno: Jsem si vědom "nezávaznosti", ale přesto považuji za čestné se zeptat zda je navýšení ceny je akceptovatelné.
Bambulo: Lotus 49 se prodává lépe s vypálenými desénami, žebry a řezanými skly než předchozí modely FT, což může být dáno nemožností prodeje kópií modelů a šizení vás poctivých modelářů. A vzhledem k tomu, že jde o prodej v období světové ekonomické krize, a spodstatně vyšší cenou, si nedovedu ani představit rozdíl pokud by krize nebyla. Ano kdo chce si kópii udělat může, ale již ji bez pálených prvků neprodá... Toto mimochodem považuji za dílčí úspěch v boji s nepoctivými lidmi.

To jsem ale od tématu odbočil...

Až se dovím přibližnou cenu skla, dám vědět.

hmmmm

Napsal: 26 srpen 2009 21:21
od Bugatti
Napíšem to čisto za seba. Lotus je pre mňa velmi drahý, no kúpil som si jeden výtlačok a ešte rozmýšlam nad druhým. 312B si kúpim, pretože už niekoľko rokov rozmýšlam nad tým že si ho nakreslím sám. Keďže sa už na ňom robí tak som len rád. Ja osobne si na pálených dieloch nepotrpím, podla mňa predražujú model, no predpokladám že väčšina modelárov to takto chce, tak to už nejako prežijem. Čo sa týka ceny, ako som už napísal Lotus je pre mňa drahý. Ja by som bol, za to aby sa to sklo predávalo ako volitelné. Kúpi si ho len ten kto chce. To je môj pohľad. A ešte k tomu sklu. Ja by som si ho hádam aj kúpil. Ale pokial vysolím 9€ za model tak s tým sklom by to nebola zlá cena. Nechám to na Vás. Ja ten model chcem, so sklom, alebo bez skla.

Napsal: 26 srpen 2009 21:50
od Tomáš B.
11111 píše:...zvýšená cena balného, cca. do 20kč, by musela být zahrnuta v ceně modelu F312B, protože bez něj by byly modely baleny do obálek jako doposavaď...

Dvacet korun není moc, ale přidávat to do ceny modelů mi nepřipadá správné vůči těm, kteří si model převezmou osobně na nějaké akci. Chápu, že by se to težko prodávalo přes e-shop s dvojí cenou. Ale pak je zde řešení přidat to do ceny modelu a na akcích poskytnout slevu.

Napsal: 27 srpen 2009 05:34
od 11111
Tomáš: Jak vyřešit cenu balného a nákup v Brně-Lužánkách (což je jediná akce kde PKAA prodává) nechám na PKAA. Tohle bohužel neovlivním, ale logické to Tomáši určitě je.

Bugatti: Chápu možnost volitelného prvku z pohledu zákazníka, ale jsem zásadně proti co by dodavatel a mám k tomu tyto důvody.
:arrow: Jak Heppyno uvedl, nelze zjistit reálný počet zákazníků.
:arrow: Zvýšené riziko utopených pěněz
:arrow: Menší objednávka = vyšší cena za 1ks skla.
:arrow: Nejasné objednávky a z toho vyplývající nedorozumění s následnými reklamacemi - já sklo chtěl, já zase ne.
Takže buď budeme dodávat do všech modelů, nebo vůbec a budu mít o starost méně.

K L49: Ano podražují model, ale snižují časovou náročnost stavby. A čas jsou peníze. Stavím 2x Lotus 49, 2x Ferrari 158, 1512. Žebra na jedno Ferrari jsem hodinu připravoval a vykrouhával, přitom tvar nic moc... a to u Ferrari jsou žebra 4, u Lotusu je žeber 8 ... Čistě teoreticky když půjdeš do kauflandu přerovnávat krabice, dostaneš 50,- Kč za hodinu a máme cenu modelu s pálenými běhouny 170,- Kč a to počítám 1h na 4 žebrech Ferrari, né 8 žeber L49, zlomenou čepel za 5,- Kč, rozřezanou podložku atd...
Tohle téma mi hodně připomíná kalkulaci ceny nákladů na přepravu začínající otázkou a kolik ti to žere na 100km? Já ti tedy zaplatím benzín... Jsou to veškeré náklady na provoz auta? Lidé žel často zapomínají na skryté náklady.

Nicméně můžu již zhruba nastínit cenu modelu se sklem. Obdržel jsem cenovou nabídku na množství které se reálně od modelu prodává. Cena není nijak drastická a činí do 15,- Kč, pokud dodáme master. Master budeme muset vyrobit vlastními silami, tzn. Robert.

V případě vystřihovánky o rozsahu 2x A4 + žebra + běhouny + vákuované sklo se dá předpokládat cena 220+15+20 (cena L49+vákuované sklo+balné a poštovné) = 255,- Kč , s DPH pravděpodobně 260,- Kč ale to už je věcí PKAA
Pokud se Robert s Jirkou (konstrukce motoru) nevejdou na 2xA4 a vejdou se do rozsahu 3xA4 lze očekávat cenu 300,- Kč s DPH pravděpodobně 310,- Kč.

Rád bych upozornil, že ceny jsou orientační, jen pro představu.

Hmmm

Napsal: 27 srpen 2009 07:14
od Bugatti
To 11111: Beriem tvoje pripomienky, ako autora, výrobcu ... napísal som len svoj pohlad, zákazníka. Čo sa týka pálených dielov, máme odlišný názor, no pokial budú modely predávané tak ako Lotus, nič s tým nenarobím a budem sa musieť prispôsobiť väčšine. Aj keď ako píšeš, vypálené diely šetria čas, čo je určite plus. Ja si Ferrari kúpim, pokial bude vo viacerých verziách možno len raz, no tento model chcem mať. Som pre to ochotný akceptovať zvýšenú cenu.

Takže aby som to uzavrel, hlasoval som za, to znamená, že cena zvýšená môže byť.

Re: Hmmm

Napsal: 27 srpen 2009 08:01
od 11111
To Bugatti: Nemyslím to zle, snažím se jen vysvětlit proč něco nelze či je příliš riskantní. Pálené běhouny dodával TEO již dříve a byly žádané, žebra jsme vymysleli kvůli prodeji kópií, řezané skla jsem dodal jako bonus - cenu nezvedly. Počítám s nimi jako standardem v počtu 2ks (neplatí pro L49) do budoucna a možná i vypuštěním papírového skla z vystřihovánky. Tento prvek se bude ještě hůře kopírovat.
Na jednom webu se skeny modelů Víťa objevil L49 ve všech prozatím vydaných verzích. protože mi nešel stáhnout, stáhl mi jej Víťa a nechápali jsme... Jednalo se o BT26, jenž vyšlo v ABC, v barvách Sifferta... Lotus s motorem Repco... Hned jsem si vzpoměl na diskuzi na http://www.papirove-modely.cz/ a příspěvky od kimi a juro11. F2003GA v mnoha recolorech do verzí F2007 a F2008. Tvarově naprosto neodpovídající. Kimi mne nazval joudou a jure11 napsal že přece každý modelář pozná co model znázorňuje :D
Je opravdu veselé pozorovat co vedlo autora k recoloru BT26 do barev L49 bez respektování odlišností tvaru trupu, náprav, kol, dísků a pohoné jednotky komplet. Líto je mi ovšem modelářů, kteří investují hodiny práce a třeba ani neví že to co staví vlastně ničemu neodpovídá...

K verzím: Pravděpodobně jen dvě, z roku 1970 a 1971, jestli více to ukáže čas a poptávka.

Napsal: 27 srpen 2009 13:07
od Lukáš Votický
11111 napsal:
Kimi mne nazval joudou a jure11 napsal že přece každý modelář pozná co model znázorňuje

Tak proto ty nesympatie k finskému jezdci :D

Co se týká těch doplňků k modelům, já je jako konzervativní modelář neuplatním. Pálené běhouny například vůbec nepotřebuji a raději si je okopíruji z jiných modelů-doutníků s chlopněmi, které mi nevadí. A se sklem jsem si vždy také dokázal poradit.
Takže jsem pro nízkou cenu, bez těch doplňků.
Ale asi budu v menšině, bohužel :(