Williams FW30
Napsal: 05 září 2009 15:24
Jak je nám již známo, tak ve spolupráci s FT bude na trh připraven model od Roberta Blaschkeho. Doufám, že se nespletu, když řeknu že FW30 je jeho prvotinou v oblasti modelů F1, a tu k nám dodá snad v nejbližší době vydavatelství PKAA.
Na základě přípravy modelu k vydání jsem byl požádán o výrobu a odzkoušení laserem vypálených doplňků. Hlavním úkolem bylo doladit díly určená k lepení kol - dezény, žebra boků kol a čela disků. Díly ze strojní lepenky jsou vyrobené hodně přesně, tak aby jejich sestavovení s díly šmikajdy bylo lehce proveditelné, a přitom aby díly nebyly mezi sebou volné.
Celkový náhled na díly určené pro zhotovení koleček k modelu.
Laserem vypálené dezény suchého obutí monopostu. Zde můžete vidět, že jedna z drážek je o nějakou tu setinku hlubší než opstatní.tato drážka je připravena pro vlepení proužku papíru, který je obsažen ve vystřihovánce a znázorňuje bílý pruh, kterým se označuje směs použitá na pneumatice.
Na dalších fotečkách jsem zobrazil schematicky postup lepení předního kola. Ale i tak Vám doporučím na disk kola přilepit bočnici z lepenky na vnější stranu u disku s paprsky - v následném lepení by se vám mohl disk při nasouvání dalšího čela pomačkat - když se Vám to náhodou stane na vnitřní straně kola u nápravy, tak to nebude tak viditelné.
Náhled na díly pro přední kola, sestavený disk kola a následně nasunutý na bočnici kola, stočený a spojený dezén - zde je vidět jak je pomocná chlopeň ušší než samotný běhoun - je to místo pro bočnice kola - nedělá se na obvodu kola hrbol od chlopně, disk kola s bočnicí zasunutý do pláště, pohled na druhou stranu bez bočnice - následuje její nasunutí - zde je potřeba dávat pozor na přesné napasování do díry v bočnici pro disk, nasunutý vnitřní disk kterým se bude kolo lepit k přední nápravě - tohle je zrovna kolo na pravou stranu modelu, no a nabombírované boky nalepené na vzniklou konstrukci kola. POZOR! při lepení je potřeba dávat pozor na umístění bílého pruhu - musí směřovat k vozu. A při lepení předních kol je potřeba s rozvahou umisťovat vnitřní čela disků - abychom si náhodou neprohodili pravou alevou stranu v závislosti na šipkách otáčení kol, které jsou na bocích pneumatik.
Tady představuji jaký je rozdíl mezi přední a zadním diskem kola.
Je zde i jedna věc o které je možno infomovat. Vystřihovánka tohoto vozu skýtá možnost slepit si verzi pilota Nico Rosberga (7) nebo Kazuki Nakajimu (8) . No a tato skutečnost je přenesena i na dvě verze lepení pneumatik pro daného pilota. Niko Rosberg má své iniciály na boku pneumatiky v provedení červeném NR a Kazuki Nakajima v barvě zelené KN. Bočnice kol s těmito nápisy musí být umístěny na vnější straně vozu, tzn. směrem od trupu ven.
Na základě přípravy modelu k vydání jsem byl požádán o výrobu a odzkoušení laserem vypálených doplňků. Hlavním úkolem bylo doladit díly určená k lepení kol - dezény, žebra boků kol a čela disků. Díly ze strojní lepenky jsou vyrobené hodně přesně, tak aby jejich sestavovení s díly šmikajdy bylo lehce proveditelné, a přitom aby díly nebyly mezi sebou volné.
Celkový náhled na díly určené pro zhotovení koleček k modelu.
Laserem vypálené dezény suchého obutí monopostu. Zde můžete vidět, že jedna z drážek je o nějakou tu setinku hlubší než opstatní.tato drážka je připravena pro vlepení proužku papíru, který je obsažen ve vystřihovánce a znázorňuje bílý pruh, kterým se označuje směs použitá na pneumatice.
Na dalších fotečkách jsem zobrazil schematicky postup lepení předního kola. Ale i tak Vám doporučím na disk kola přilepit bočnici z lepenky na vnější stranu u disku s paprsky - v následném lepení by se vám mohl disk při nasouvání dalšího čela pomačkat - když se Vám to náhodou stane na vnitřní straně kola u nápravy, tak to nebude tak viditelné.
Náhled na díly pro přední kola, sestavený disk kola a následně nasunutý na bočnici kola, stočený a spojený dezén - zde je vidět jak je pomocná chlopeň ušší než samotný běhoun - je to místo pro bočnice kola - nedělá se na obvodu kola hrbol od chlopně, disk kola s bočnicí zasunutý do pláště, pohled na druhou stranu bez bočnice - následuje její nasunutí - zde je potřeba dávat pozor na přesné napasování do díry v bočnici pro disk, nasunutý vnitřní disk kterým se bude kolo lepit k přední nápravě - tohle je zrovna kolo na pravou stranu modelu, no a nabombírované boky nalepené na vzniklou konstrukci kola. POZOR! při lepení je potřeba dávat pozor na umístění bílého pruhu - musí směřovat k vozu. A při lepení předních kol je potřeba s rozvahou umisťovat vnitřní čela disků - abychom si náhodou neprohodili pravou alevou stranu v závislosti na šipkách otáčení kol, které jsou na bocích pneumatik.
Tady představuji jaký je rozdíl mezi přední a zadním diskem kola.
Je zde i jedna věc o které je možno infomovat. Vystřihovánka tohoto vozu skýtá možnost slepit si verzi pilota Nico Rosberga (7) nebo Kazuki Nakajimu (8) . No a tato skutečnost je přenesena i na dvě verze lepení pneumatik pro daného pilota. Niko Rosberg má své iniciály na boku pneumatiky v provedení červeném NR a Kazuki Nakajima v barvě zelené KN. Bočnice kol s těmito nápisy musí být umístěny na vnější straně vozu, tzn. směrem od trupu ven.