Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 03 březen 2014 12:33

Je síce ešte zavčasu, ale ľudia sa ma pýtali, čo budem tvoriť ďalej.
Nebude to žiaden z majstrovských vozov, dal som sa ukecať na ďalšie Ferrari :)

Obrázek

Chvíľu to bude trvať, kým sa do toho naozaj pustím, ale tému založiť už môžem.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod frydek665 » 03 březen 2014 18:22

Tak to je dobrá zpráva. Nádherné auto. Jsem docela zvědavý, jak se popasuješ s výfuky...

Obrázek

Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1004
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Novis » 04 březen 2014 08:11

Dobrá volba, která skýtá možnosti rozšíření i na roky 1968 a 1969.
Každopádně výfuky budou na očích a papír v tomhle případě asi nedokáže nahradit případné "home-made" z plastu nebo kovu. Třeba nám k tomu Jarek připraví nějaké plastové potrubí (jako u 312B tvarované sklo) ;)
Robert je hlava, takže se nechám překvapit a budu sledovat, jak se s výfuky popasuje.
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, FW08C, FW11B, MP4/4, MP4/7A, 312T
Lakovna:
Tyrr 006, 008, 018, 126CK, F2000, F2002
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 04 březen 2014 13:33

Nerátam s ničím zvláštnym na tie výfuky. Plochý papier, následne nejaký kuželový medzikus, kde sa vetvy spájajú a na konci trubka z papiera, viz 312B.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Alda » 04 březen 2014 14:01

Robert Blaschke píše:Nerátam s ničím zvláštnym na tie výfuky. Plochý papier, následne nejaký kuželový medzikus, kde sa vetvy spájajú a na konci trubka z papiera, viz 312B.


...A kdo bude chtít víc...."Lidové tvořivosti dveře otevřeny" ;)

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod bernie » 05 březen 2014 07:15

Chystá se model poslední jízdy Lorenza Bandiniho? No, Roberte, co dodat, držím palce a těším se na výsledek.

Když vidím to smetí kolem převodovky, tak jdu prsty přihlásit na jógu :D

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 05 březen 2014 09:17

bernie píše:Když vidím to smetí kolem převodovky, tak jdu prsty přihlásit na jógu :D


Bude to nejako tak, ako v plasťáku od MFH, žiadna veda:

Obrázek
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 05 březen 2014 12:58

Novis píše:Dobrá volba, která skýtá možnosti rozšíření i na roky 1968 a 1969.

Ne jen na modely mladší, ale i na rok 1966.

Novis píše:Třeba nám k tomu Jarek připraví nějaké plastové potrubí (jako u 312B tvarované sklo) ;)

Nevím, pokusím se na to zeptat, otázkou je zda navýšení ceny bude Vámi akceptovatelné.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 05 březen 2014 14:47

11111 píše:
Novis píše:Třeba nám k tomu Jarek připraví nějaké plastové potrubí (jako u 312B tvarované sklo) ;)

Nevím, pokusím se na to zeptat, otázkou je zda navýšení ceny bude Vámi akceptovatelné.

Pokud se to někde neudělá tzv. načerno, tak ty výfuky budou stát víc než celý model...Výroba prototypové hliníkové formičky (včetně nahození na lis a odlisování asi 100 ks) na takové paroží vyjde na minimálně 60 000 Kč.

bernie
Příspěvky: 754
Registrován: 25 duben 2005 05:36
Bydliště: Viničné Šumice - Brno Venkov

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod bernie » 05 březen 2014 15:36

Ale no tak, ono nad rámec standardu může být jedna stránka návodovky v řezech, uspořádání a v balíčku "zopár" decimetrů plastového profilu odpovídajícího průměru, který se stává tvarovatelným po namočení do teplé vody.
Koncovky standardní papírové díly a spojit dohromady.
Plastové tyčinky jsou v bílé, takže 2 masařky jednou ranou 8)

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 05 březen 2014 20:57

Mám kolegu v práci, který se zabývá výrobou resinových součástí na modely. Podíváme se na to v práci, zda je to v jeho technologických možnostech. To ale předbíháme...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 05 březen 2014 21:20

To už ale hodně odbočujete od podstaty vystřihovánek.....papír. Je mi jasné, že někteří jedinci se chtějí co nejvíce přiblížit reálné předloze a různé detaily z papíru vykouzlit nejdou, to už je lepší dělat plasty, tam se realitě dostanete daleko rychleji.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 07 březen 2014 07:54

Informace jsem posbíral a odkládám to zatím k ledu.
Kdo se pohybuje ve strojařině a ví co stojí strojní čas 5-osé CNC frézky, kolik stojí monolitní frézy s PCD povlakem pro obrábění forem ze slitin hliníku s obsahem Si (křemík)... Určitě si dovede představit cenu formy na komplet výfukové potrubí. Tomášova informace o ceně je odpovídající a jednoduchým výpočtem se dostaneme při nereálném prodeji 300ks z typu výfukového potrubí na cenu za kus 200,- Kč bez další práce kolem. Při 200ks jsme již na 300,- Kč. Diskuze možnosti zakoupení zvlášť je zcela zbytečná, protože nelze množství odhadnout.
Narozdíl od Ferrari 312B, kde pro všechny modifikace bylo stejné sklíčko (kopyto vyrobil Robert), vím u Ferrari 312 o třech specifikacích výfukového potrubí...
Takže bude paroží ploché jak uvedl Robert.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

makr
Příspěvky: 249
Registrován: 06 leden 2011 23:59
Bydliště: Charvátce
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod makr » 09 červen 2014 20:05

Ono by to šlo s těmi výfuky i jinak.
Na Lole T370 jsem je jako prvotinu (byť nepřesně, protože sehnat fotku, jak ta hrůza byla zakroucená se nejen mě nezadařilo) sprostě poslepoval a naohýbal z drátů a protože jsem chtěl udělat i verzi Guye Edwardse a už se ta pakárna drátenická nechtěla dělat znova, zalil jsem prvotinu do Lukoprenu. Vyndat to byla sice parárna č.2, ale odlitek, lépe řečeno vstřik se zadařil... Cena? Asi tak 60kč...
Martin

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 27 červen 2014 12:14

Tak som si dnes začal ukladať fotky na obrazovku a snažím sa vykorčuľovať zo záludností perspektívy aby som si vytvoril ten správny výkres :)
Údaje o rozchode kolies sa v rôznych zdrojoch líšia, tak sa skúsim držať rázvoru 2400mm a ostatné mi nejako vyjde z fotiek, poprípade použijem nejakú "umeleckú bulharskú konštantu", aby som bol spokojný s tým, ako to celé na mňa bude pôsobiť. Ako som už bol viackrát povedal, výkresy iných autorov zverejnené kdekoľvek nepokladám za relevantný zdroj a ani k nim nijako zvlášť neprihliadam :)

Obrázek
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů