Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 10 duben 2015 20:40

Ahoj Milane,

Ferrari 312 jezdilo v létech 1966-1969 tzn. čtyři sezóny celkem. Pokud můžeš, pošli mi jednotlivé značení typů (tipo) pokud se lišilo.

Poprvé byl typ 312 nasazen ve Francii 1966, ve třetí GP 1966 a naposled byl nasazen v Mexiku 1969, poslední GP 1969.

V roce 1966 měl vůz umístěné sání vertikálně mezi hlavami motoru a výfukové potrubí bylo pod hlavami po stranách motoru. Tato verze měla oproti verzi z let 1967-1969 menší rozchod kol a na modelu by to mělo činit -4,17mm na přední nápravě a -5,01mm na zadní nápravě.
V roce 1967 Ferrari vynechalo první GP Jižní Afriky a poprvé nasadilo F312/67 v GP Monako 1967. Od GP Monaka 1967 do GP Německa 1967 (Monako, Holandsko, Belgie, Francie, Británie a Německo) jezdili se sáním jak jej umístil Robert po vzoru Monaka na hlavy motoru a viditelné změny probíhaly pouze na štítu v oblasti zpětných zrcátek a drobné v chladících koších brzd. Od GP Itálie do konce sezóny (Itálie, USA a Mexiko) bylo opět přemístěné sání, tetokrát z hlav motoru pod hlavy motoru, blíže horizontální poloze. Podle fotografií byla tato viditelná změna na motoru poslední.
V roce 1968 podle všeho žádné viditelné změny na motoru neprobíhaly ale měnil se postupně tvar karosérie.
V roce 1969 se u vozu se kterým jezdil Chris Amon a 1x Pedro Rodriguez (GP Jižní Afriky, Španělska, Monaka, Holandska, Francie, Německo) vrátili ke koncepci z roku 1966, sání umístěné vertikálně mezi hlavami motoru a výfukové potrubí bylo pod hlavami po stranách motoru.

Právě motor se tedy jevil jako limitující pro výběr verzí. U dalších verzí musí motor doznat změn, buď krok vpřed (konec sezóny 1967-1969, či vzad a částečně vpřed (sezóna 1966 a 1969)

U Tebou uvedených verzí je verze A s integrovanými zpětnými zrcátky, verze C zrcátka na sloupku, verze B s rozevřeným sáním pod hlavami motoru a ta jezdila dle všeho i v létech 1968-1969. V těchto létech probíhaly jen změny na pření části karosérie a laborovalo se s přítlačnými křídly. Ferrari na voze 312 jako první použil přítlačné křídlo i když se to mnohdy nesprávně přisuzuje Lotusu.

Mimochodem, připadá mi nelogické pořadí nasazení verzí A, C, B :?:

Nebyla náhodou verze A použita v roce 1966 (později opět v roce 1969), verze B v roce 1967 od GP Monaka po GP Německa a verze C od GP Itálie 1967 do Mexika 1969... Přijde mi to logičtější a mapovalo by to změny na motoru. :idea:

Jen se ptám, nemám pro to žádné důkazy.
Naposledy upravil(a) 11111 dne 12 duben 2015 07:12, celkem upraveno 1 x.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod Robert Blaschke » 11 duben 2015 19:48

milan paulus píše:Ferrari 312 tipo 607...


Milan, odkiaľ máš také informácie, že Tipo také alebo onaké?
Lebo keď sa to snažím vygooglovať, tak mi väčšinou nič nenájde, prípadne mi nájde niečo iné.
Napríklad na stránke
http://www.ferrari-data.cz/sasi.html
je tomuto typu, teda 312 F1-67, priradené šasi (Tipo) 601.
A 607 je podľa toho zoznamu šasi Ferrari Dino 206 GT

Hm?


Jarek,
v roku 1969 existovala aj ešte komplet iná konfigurácia motora - sanie zhora, výfuky na bokoch zdola.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod 11111 » 12 duben 2015 06:55

Robert Blaschke píše:
v roku 1969 existovala aj ešte komplet iná konfigurácia motora - sanie zhora, výfuky na bokoch zdola.


Máš pravdu Roberte a dokonce se velmi podobá verzi z roku 1966, jako by se vrátili k 3roky staré koncepci.

Opravuji svůj příspěvek.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312, GP Monaco 1967, Bandini, 1/24

Příspěvekod milan paulus » 12 duben 2015 16:03

Dám dohromady všechny materiály ze svého archívu a do konce následujícího týdne se pokusím je sem dát i s fotografiemi, alespoň nějakými, některé údaje jsou totiž tzv. top secret..... ;)

Milan


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti