BRM P57, 1962, GP Holandsko, Graham Hill
Napsal: 17 únor 2015 21:37
Na základe ankety "Ktoré auto majstra sveta?" ma zaujal okrem všeličoho iného aj tip bernieho na Hillov prvý majstrovský voz, BRM z roku 1962.
A keď som cez Vianoce, ktoré som trávil u svokry, nemal čo robiť, povedal som si, že by som mohol zasa raz využiť čas na tvorbu papierového modelu. Predtým rok som takto na Vianoce začal FW15C a ešte rok predtým úplne rovnaým spôsobom Aero A.35
Po prekomplikovanom Ferrari 312/67 som chcel urobiť niečo "priamočiare" - a aj preto zvíťazilo toto BRM - rozhodol som sa, nerobiť žiadne otvory pre nápravy, žiadny motor, len čierny papier v miestach otvorov do trupu skutočného auta.
Problémy začali, keď som už mal trup prevedený do rozvinutých tvarov a začal som pridávať kokpit, sanie k motoru a nápravy - všetko akoby náročky spadlo do miest, kde som mal umiestnené rebrá Vtedy som si povedal, že pred stavbou farebnej verzie si skúsim navrhnúť vlastné laserovánky a dám si ich vypáliť niekomu niekde. To sa mi napokon podarilo a navyše som si prvýkrát nakreslil aj komplet dezénky.
Najväčšie problémy pri stavbe som mal asi s lepením dielcov z fólie - oba, aj veterný štítok aj "sitko" nad vstupmi vzduchu k motoru som lepil obojstrannou lepiacou páskou a nie som v tom žiaden odborník. Môže byť otázka, že prečo som nepoužil sieťku nad tie hrdlá - preto, lebo najskôr som sieťku použil, ale bola taká nepriehľadná, že som si povedal, že dymová fólia bude pravdivejšie vytvárať dojem, ktorým pôsobí skutočné auto.
Pôvodne som ani nemal vodorovne rozdelený stredný diel obšívky, ale vlepiť cockpit do trupu bolo moc zložité, tak som ten trup rozdelil na takéto časti:
V cokpite som si urobil obruby ciferníkov, ale inak je tam len sedačka, volant a radiaca páka.
Disky kolies - tam som zvažoval, či urobiť to bombírované zvlnenie, ale napokon som si povedal, že áno. Je to na očiach a urobí to dobrý dojem. Samotné zadné kolesá - bočnice pnaumatík sú dosť ťažko bombírovateľné, ale dá sa to zvládnuť. Hotové ale vyzerajú pekne (aj keď u mňa len tak trocha )
Zavesenia kolies som urobil normálne, aké-také zjednodušenie tam je a pružiny, tlmiče sú zapustené do zahĺbení v trupe.
To je asi v princípe všetko. Čo sa s modelom bude diať ďalej, o tom teraz nemám ani tušenia, ale ani ma to moc netrápi
Takže tuná zopár fotiek na peknom pozadí:
A keď som cez Vianoce, ktoré som trávil u svokry, nemal čo robiť, povedal som si, že by som mohol zasa raz využiť čas na tvorbu papierového modelu. Predtým rok som takto na Vianoce začal FW15C a ešte rok predtým úplne rovnaým spôsobom Aero A.35
Po prekomplikovanom Ferrari 312/67 som chcel urobiť niečo "priamočiare" - a aj preto zvíťazilo toto BRM - rozhodol som sa, nerobiť žiadne otvory pre nápravy, žiadny motor, len čierny papier v miestach otvorov do trupu skutočného auta.
Problémy začali, keď som už mal trup prevedený do rozvinutých tvarov a začal som pridávať kokpit, sanie k motoru a nápravy - všetko akoby náročky spadlo do miest, kde som mal umiestnené rebrá Vtedy som si povedal, že pred stavbou farebnej verzie si skúsim navrhnúť vlastné laserovánky a dám si ich vypáliť niekomu niekde. To sa mi napokon podarilo a navyše som si prvýkrát nakreslil aj komplet dezénky.
Najväčšie problémy pri stavbe som mal asi s lepením dielcov z fólie - oba, aj veterný štítok aj "sitko" nad vstupmi vzduchu k motoru som lepil obojstrannou lepiacou páskou a nie som v tom žiaden odborník. Môže byť otázka, že prečo som nepoužil sieťku nad tie hrdlá - preto, lebo najskôr som sieťku použil, ale bola taká nepriehľadná, že som si povedal, že dymová fólia bude pravdivejšie vytvárať dojem, ktorým pôsobí skutočné auto.
Pôvodne som ani nemal vodorovne rozdelený stredný diel obšívky, ale vlepiť cockpit do trupu bolo moc zložité, tak som ten trup rozdelil na takéto časti:
V cokpite som si urobil obruby ciferníkov, ale inak je tam len sedačka, volant a radiaca páka.
Disky kolies - tam som zvažoval, či urobiť to bombírované zvlnenie, ale napokon som si povedal, že áno. Je to na očiach a urobí to dobrý dojem. Samotné zadné kolesá - bočnice pnaumatík sú dosť ťažko bombírovateľné, ale dá sa to zvládnuť. Hotové ale vyzerajú pekne (aj keď u mňa len tak trocha )
Zavesenia kolies som urobil normálne, aké-také zjednodušenie tam je a pružiny, tlmiče sú zapustené do zahĺbení v trupe.
To je asi v princípe všetko. Čo sa s modelom bude diať ďalej, o tom teraz nemám ani tušenia, ale ani ma to moc netrápi
Takže tuná zopár fotiek na peknom pozadí: