Ferrari 312 1966 -69

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod milan paulus » 17 duben 2015 19:13

Ahoj. Omlouvám se, mám strašně málo času,ale snad uspokojím váš zájem. Začnu postupně, rokem 1966.

Ferrari 312 tipo 606.
motor V 12 60 stupňů rozevření válců...2989,56 cm krychlových... -stejná specifikace je u všech modelů 312 do konce roku 1969... výkon - 265 kW
rozvor 2400mm
rozchod 1450/1435

verze A...Obrázek Obrázek

verze B...Obrázek

v roce 1966 jel ještě jeden model Ferrari 246...Obrázek...ale to jen na doplnění a je to zcela jiný příběh...


Rok 1967 Ferrari 312 tipo 607
motor výkon 287 kW
rozchod 2400mm
rozvor 1551/1536mm

Verze A
Obrázek

verze B
Obrázek

verze C
Obrázek

Podrobnosti dodám podle vašich potřeb...
Příště rok 1968 a 69
Milan ;)

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod milan paulus » 19 duben 2015 14:52

Rok 1968. Ferrari 312 tipo 607 B
Výkon motoru se zvětšil na 301 kW...
Rozvor 2400 mm
Rozchod 1547/1582 mm
Ferrari nasadilo poprvé křídla při velké ceně Francie, první ze všech. Rok 68 a 69 je z hlediska označení modelů specifický v tom, že neexistovali verze. Pouze modifikace závod od závodu....

Obrázek

používaly se tzv.krátké a dlouhé nosy a nepřeberné modifikace křídel. Ta byla na jaře 1969 zakázána a posléze znovu povolena...

Rok 1969. Ferrari 312 tipo 609
výkon motoru 321 kW
Rozvor 2400 mm
Rozchod 1550/1561 mm

Modifikace křídel byla opravdu úctyhodná...nejen u Scuderie

Obrázek Obrázek Obrázek


Ještě se vrátím k motorům. Ačkoliv se zdají v podstatě stejné, nebo alespoň podobné pohonné jednotky mezi různými lety, jedná se o tak veliké změny, že by si zasloužily samostatný článek... Ale měnily se podstatně i zavěsy, ochranné rámy kolem převodovek....Kupodivu nejmenší změny doznaly karoserie.....

Krásný zbytek víkendu.
Milan

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod 11111 » 24 duben 2015 08:15

Ahoj Milane,

technické parametry máme, jsou dobře popsány v knihách do kterých jsem nahlížel ale co nikde není je číslování (Tipo). Máš toto číslování podepřené věrohodnou knihou, či jiným materiálem? Nemyslím si, že by po tolika létech bylo číslování super tajné ;)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod milan paulus » 25 duben 2015 06:20

Poměrně dost technických parametrů je na různých místech, a někde bohužel nepřesné. Číslování, ono tipo... je dílem samotného pana Ferrarariho. Dají se mimo jiné najít v měsíčnících Autocourse z let 1966 - 69.... je tam dost zajímavých článků a fotografií. Jednotlivé označení vozů Ferrari, ale i jiných, zkomolily novináři a v průběhu času se staly známější, než originál.... Například Ferrari 158/85,se opravdu jmenuje 635 turbo..... Moje informace jsou ze zajímavějších zdrojů,přímo z Maranella....a z firemních časopisů Ferrari.Ale i na internetu, pokud jsem na Googlu nastravil název 312F1 tipo 607, objevily se obrázky formulí z roku 1967....

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod 11111 » 02 květen 2015 15:27

Ahoj Milane,
stále mi chybí jednoznačný argument pro Tvá tvrzení. Konkrétní literatura, konkrétní článek, konkrétní internetové stránky, atd.
Proti tomu naopak stojí oficiální kniha Ferrari od Paoloa D'Alessio prodávaná i v muzeu Ferrari v Maranellu. Uznávaný novinář a návrhář, který se narodil v městě Torino. Jako jeden z mála novinářů má důvěru Ferrari a přístup k mnohým firemním datům... Ve svých knihách nic o značení Tipo neuvádí a používá značení 312, kde u dvou nákresů a technických dat k těmto typům 312 uvádí v závorce (66) nebo (68). Verze 66 jezdila v létech 1966-1968 a verze 68 jezdila v létech 1968-1969. Základní změny byly prováděny hlavně na šasí vozu a to snížením váhy z 610kg na 523kg, dále zvětšením rozchodu kol.
To že se na motoru postupně zvedal výkon, měnila se neustále pozice sání a výfuků, nedává se značením Tipo žádnou logiku. Parametry šasí se změnily pouze 1x mezi typem 66 a 68. Změny na krytu chladiči motoru nelze brát vážně, tato část se měnila dle typu okruhu. Přídavné aerodynamické prvky jsou rovněž závo od závodu zcela jiné.
Značení 66, 67, 68, 69 mohlo vzniknout díky novinářům a usnadňuje rozlišení mezi typem 66 u kterého se změnil vnější vzhled vozu požitím jiných výstupů teplého vzduchu od chladiče a jinou pozicí sání a výfukového potrubí na motoru, u typu 68 postupně změna polohy sání na motoru, později změna pozice výfukového potrubí, opět změna polohy sání a hlavně změna rozchodu kol.
Je mi líto, ale pokud mi nezašleš nic konkrétního, nemůžu značení které uvádíš brát vážně, jelikož jej nemám ničím podložené.
Jarek
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod Henrich Sobotka » 02 květen 2015 20:11

http://combustible-contraptions.tumblr. ... l-tipo-242

tu sa píše, že v roku 1967, boli vyrobené 4 -ry vozy! Celkovo bolo vyrobených 11 kusov počas obdobia troch rokov! Milane to značenie 606 je označenie prevodovky! ktorá mala označenie v roku 67: Ferrari tipo606; v roku 68: Ferrari tipo 606L; v roku 69: Ferrari tipo 609!
a motor má počas roku 67 konfiguráciu tipo 242 60° V12 , v roku 68 má konfiguráciu a to tipo 242/C60°V12, v roku 69 má konfigurácia názov tipo 255/C60°V12.
Neviem ako sú na to novinári a ako to skomolili, len minimálne dve časti tohoto vozu majú názov tipo! ;) link dole.

http://www.ultimatecarpage.com/car/145/ ... 67-F1.html

v tomto linku sa zas píše: http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_312

že označenie šasi v roku 1966 pokračovalo v označovaní vozov z predchádzajúcej éry 1,5 litrov! a od roku 1967 sa začala nová éra z označením 001! Pre bežné používanie a aby sa predišlo omylom sa vozy označovali ako 312/66; 312/67 atď...

Nakoniec som sa dopracoval k číslam šasi! je to na talianskej stránke wikipedie. Potvrdilo sa označie z roku 1966 a nová éra začína rokom 67! Číslo 001 mal dokonca Lorenzo Bandini pri svojich posledných pretekov v Monacu! Sú tam aj ostatné čísla jednotlivých vozov!
http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrari_312_F1
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod milan paulus » 03 květen 2015 10:32

Pánové, já vám přece nic nevnucuji... Označení, které používáte je přece také správné a každý pozná o jaký vůz jde. Z mé strany šlo pouze o zajímavost. Zajímám se o Ferrari od roku 1976 a vážně asi petadvacet let. Myslím, že o této značce něco vím a za tím si stojím. Nemám v úmyslu něco dokazovat,nebo se s vámi přít. Pravdu máme vy i já, jde jen o úhel pohledu. Ostatně hlavní je stavět modely a mít rád svého koníčka.....

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod Henrich Sobotka » 03 květen 2015 12:16

Máš pocit, že som sa chcel hádať? Tak to si zle pochopil. Ja som sa snažil len doplniť info a dať linky čo som našiel. Ja neviem podľa čoho sa vozy Ferrari označovali a kto ich označoval? Čo som našiel to som zverejnil! To, že je to inak ako si uviedol Ty je skôr výzva pre Teba aby si svoje tvrdenie podporil nejakým linkom alebo prefotenou časťou publikácie, ktorú vlastníš.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod milan paulus » 04 květen 2015 18:08

Omlouvám se, nemyslel jsem nic, jako výtky, nebo hádky. Jsem rád, když se někdo zajímá o Ferrari. Opravdu to myslím upřímě. Jak jsem už napsal, označení, které používáte je správné, to moje je pouze přesnější. Navíc nemám v úmyslu to dokazovat, koneckonců není důvod. Za nějaký měsíc asi nenajdete tolik jako já za pětadvacet let.... na tom není nic špatného, chce to jen víc hledat.... Přeju mnoho krásných modelů.

Milan

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod Henrich Sobotka » 04 květen 2015 19:51

Ja sa zaujímam o všetky vozy F1. Baví ma učiť sa o histórii F1! Ja viem, že nikomu nepotrebuješ nič dokazovať alebo presviedčať niekoho, ale mňa by zaujímalo to označenie, kto ho určoval a kde sú chyby u novinárov. Taktiež prajem veľa krásnych modelov.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod 11111 » 05 květen 2015 11:12

Dohodli jsme se s Robertem dodržet značení 312/67 a já k němu přidal (66) a to pouze u návodné kresby.
Henri díky za čas vynaložený na dohledání údajů týkajících se značení jednotlivých částí monopostu.
Milane díky za snahu přispět k přesnějšímu značení, ale bez doložení tvrzení, nemůže být tvrzení přijato. Pokud nám chceš opravdu pomoci, nerozumím tvému tajení zdrojů. Vždyť jde jen o číslování šasí, motorů, převodovek a nejde o citlivá data, kvůli kterým jsi nemusel podepisovat smlouvu o neposkytování dat třetí straně. Nesmíš se potom divit, že nepodložené údaje jsou zpochybněny.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1351
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod Henrich Sobotka » 05 květen 2015 12:19

Rado sa stalo. Mám este nejaké materiály poslem ich Robovi na mail.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Uživatelský avatar
Jirka
Site Admin
Příspěvky: 687
Registrován: 07 říjen 2003 16:59
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ferrari 312 1966 -69

Příspěvekod Jirka » 05 květen 2015 19:40

Můj názor je dodržet značení tak, jak píše Jarek. Nechci polemizovat o tom, zda označení uváděné Milanem je správné nebo ne, přece jen tomu věnoval spoustu času. Zcela na rovinu ale to Milanovo značení skoro nikomu nic neřekne, ve statistikách určitě uváděné není. Tam je právě uvedeno označení typu jak uvádí Jarek. Oboje značení ale může být správné.

Jen pro porovnání: Mým prvním autem byla Škoda typ 722, potom jsem měl Škodu typ 742 a potom typ 742M. Málokomu to asi něco řekne, ale kyž napíšu že jsem měl Škodu 100L, potom Škodu 105L a po ní modernizovanou Škodu 105L, tak už bude skoro každý vědět o co jde. a přitom oboje označení je správné :).


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů