Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Autoři modelů formulí z 50tých, 60tých a dalších x-tých let co se dali dohromady na tomto fóru.
John
Příspěvky: 269
Registrován: 05 červen 2004 16:15
Bydliště: Praha

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod John » 20 leden 2017 14:40

Pokud nemáte přesné informace o konkrétní fotce (na jaký materiál bylo foceno atd), tak ohledně barvy toho s jistotou moc konstatovat nelze. Pro ilustraci přikládám dvě černobílé fotky MiGu-15 UTI. Výsostný znak je vždy stejný, červená dole, modrá vepředu, odstíny barev jsou s největší pravděpodobností totožné.
Obrázek Obrázek

Přikláním se k názoru, že barva šachovnice se neměnila a že byla modrobílá

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod frydek665 » 20 leden 2017 15:12

:D Taková blbost a kolik lidí to pobaví... Z Reného fotek, i když jsou černobílé, je to naprosto jasné...

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 20 leden 2017 15:21

frydek665 píše::D Taková blbost a kolik lidí to pobaví... Z Reného fotek, i když jsou černobílé, je to naprosto jasné...

A z této fotky je zas naprosto jasné, že v Itálii 1950 ten odstín je jiný než barva karoserie :lol: Já se přikláním k modré. Farina ji používal později i na čumáku Ferrari. Stejně tak Fangio používal žlutý čumák i v Maserati.
Obrázek

Uživatelský avatar
frydek665
Příspěvky: 4738
Registrován: 06 červenec 2009 13:59
Bydliště: Moravská Nová Ves

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod frydek665 » 20 leden 2017 15:34

Tak já bych to teď ponechal na Fórum Teamu. Mě osobně je to docela jedno. Důležité je, že je model, malůvky se dořeší.

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 20 leden 2017 15:57

frydek665 píše:Tak já bych to teď ponechal na Fórum Teamu. Mě osobně je to docela jedno. Důležité je, že je model, malůvky se dořeší.

Pokud půjde o model z Itálie 1950 měl by se ještě překontrolovat typ. Někde se uvádí 158 jinde zase 159. Nevím v čem všem se ty vozy liší, ale nějaké rozdíly tam jsou už na první pohled.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod 11111 » 20 leden 2017 19:17

Projdeme si videozáznamy? Ty jasně poukazují na rozdílné barvy a jelikož karosérie asi sotva byla modrá, nenapadá mne jiná barva lemování než modrá ;)
Model vozu není směrodatný, kdo tvrdí že je správně :?:

https://www.google.cz/webhp?ssrp=1#q=mo ... 50&tbm=vid
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod 11111 » 20 leden 2017 20:21

Otázku rozdílů mezi 158 a 159 by nám jistě zodpověděla podrobně tato kniha. https://www.amazon.com/Alfetta-Romeo-Gr ... 1861266855
Prozatím jsem vyčetl pouze změny v oblasti zadní nápravy, zvýšena komprese motoru. V karosérii se to pravděpodobně projevilo jen nad zadní nápravou a zvětšením prostoru pro nádrž (baculatější záď). Motor byl v roce 1951 hodně žíznivý :D (4,546 090 litrů na 2,4135 km)
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod Robert Blaschke » 20 leden 2017 20:53

Tomas Vyslouzil píše:Pokud půjde o model z Itálie 1950 měl by se ještě překontrolovat typ. Někde se uvádí 158 jinde zase 159.


Model mám tvarovo (cca ;) ) dobre podľa auta, ktoré išlo GP Monza 1950. Je to podľa mňa jednoznačne 158. Mám nejakých 8-10 fotiek z toho závodu.
Podľa toho. čo som sa mohol dočítať, bola 159 s buclatejšími bočnicami, nemala ten pozdĺžny hranatý odskok ako 158.

A čo sa rozdielu odtieňa GP Monza 1950 a GP Britain 1951 týka - kľudne to mohli byť aj úplne rozdielne odtiene modrej.... :)
Naposledy upravil(a) Robert Blaschke dne 20 leden 2017 21:06, celkem upraveno 1 x.
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod 11111 » 20 leden 2017 21:06

Potvrzuji slova Roberta, 159 měla jak záď, tak bočnice baculatější (v místě pod původním hranatým odskokem) z důvodu většího objemu nádrží které měla po stranách pilotova kokpitu a za zády pilota. Mimochoden na videu z Monzy je tvar zádě vozu několikrát krásně vidět.

Přidávám video z roku 1951 https://www.youtube.com/watch?v=qGFhZdXDBTY
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 20 leden 2017 23:38

Jarku, pokud najdu trochu času, tak se příští týden dám do kompletace fotek Alfy z obou sezón. Pokud už máte nějaké foto, tak mi je pošli a já to zpracuju podle jednotlivých závodů i s tím co dodám já. Jsem sám překvapen, jak málo je tato ikona zpracována z hlediska historického vývoje. Já sám jsem dodnes netušil, že ty barevné čumáky souvisely s jezdcem. Přitom se takovéto odlišení používalo ještě přednedávnem.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod 11111 » 22 leden 2017 17:15

Ahoj Tome, pošlu jakmile se k tomu dostanu. Zvažuji investici do knihy...
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 303
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod Kašpi » 24 leden 2017 21:25

Až budeš Roberte dělat 159tku, detailně ti nafotím 1/18ku od Exota.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod Robert Blaschke » 25 leden 2017 08:22

Kašpi píše:Až budeš Roberte dělat 159tku...


Toho bohdá nebude... :D
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod 11111 » 25 leden 2017 12:17

JJ, od Roberta bych teď čekal spíše něco z letošního roku ;) Jak sám říká, na veterány moc není i když je to škoda když vidím jaké skvosty tvoří :cry:
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
Kašpi
Příspěvky: 303
Registrován: 04 prosinec 2005 21:58

Re: Alfa Romeo 158, GP Italy 1950

Příspěvekod Kašpi » 25 leden 2017 23:02

Kdyby se sázelo, tipoval bych Williams. Nebo si to možná spíš tajně přeju.
tvorba: Mclaren M7
v přípravě: Lotus 18
dokončeno: Lotus 49


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů