A čím jsem starší, tím víc se mi doutníky líbí, takže už bych konečně chtěl mít nějaký ve vitríně.
Dorazila čerstvá várka modelů od FT - Lotus 25 mi učaroval a nezdá se mi tak složitý.
Honza Brauner mi kdysi napsal, že:
- je dobré si na jednotlivé díly překreslit osu vozu
- díly trupu podlepit volebními lístky (tyčinkové lepidlo např. Kores)
- díly nechat pod zátěží asi hodinu zavadnout
- natvarovat, slepit „válec“
- žebra vkládat do slepených a vyschlých segmentů trupu, když už je jistota, že se žebra nevmáčknou do lepidlem změklého dílu (zhruba taky hodina)
Dotazy budu směřovat na Honzu Braunera (ten má teď doutníky v malíku), ale každá rada vítána
Píšu to sem, aby to pomohlo i dalším modelářům, kteří stejně jako já zatím jen sbírají odvahu.
Podlepuješ i přední díl trupu, ve kterém je z vnitřku barevný díl? Jde mi o díly č.1, viz obrázek (například Lotus 25 nebo Ferrari 158).
/20250521164223-435588-n.jpg)
Jak uchytíš na modelu prosklení až po nalakování? Oboustrannou lepící páskou? Vteřiňákem?
Nepůjde to u všech modelů, ale i tak je to dobrý nápad/postup, protože člověk nemusí prosklení před lakováním „maskovat“.
Vlhčíš pálené bočnice kol před bombírováním? Podlepuješ je?
Podlepuješ pálené běhouny kol?
Předem díky moc za info.