F60 podrobnější foto návod

Zlepšováky, vychytávky
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 2789
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

F60 podrobnější foto návod

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 27 září 2009 12:08

Za pár dní budu mít hotovou druhou kontrolní stavbu, při které jsem se snažil udělat co nejvíce fotek v detailnějším provedení. Chtěl jsem přiblížit některé nejasné partie modelu jak mají být vlastně natvarované a kde přilepené.

Toto vlákno jsem založil už nyní a to z důvodu, abych mohl následně dát odkaz na tento foto návod do návodního textu, který bude u modelu.

Zatím prosím o strpení, než vůbec dám dohromady všechny fotečky a hlavně ještě musím model dokončit.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 2789
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 03 říjen 2009 16:50

Tak nadešel čas, kdy mám vše připraveno a můžu zde nasázet těch pár fotek ze stavby modelu ferrarka. Snažil jsem se o to, aby to bylo pro Vás srozumitelné jak, co a kde máte tvarovat, kam přilepit a čeho se nebát či opačně.

Začal bych stějně, tak jak je model lepen a sepsán textový návod.

Přední křídlo a špička vozu:

Hlavní díl má být po délce natvarován tak aby byl směrem nahoru vypouklý, zároveň jeho konce ale mají tvořit kolíbku ve tvaru U, což se ale moc tyto dva tvary moc nemají rádi a tento díl má snahu se kroutit jinak než bychom předpokládali. Když zajistíte, aby přední hrana byla zcela rovná a na svých koncích vyhnutá směrem nahoru, máte téměř vyhráno. Nemusíte mít strach z toho že zadní hrana tohoto dílu se bude jakokoliv kroutit a mít snahu být také do tvaru písmenu U. Po sesazení celého křídla uvidíte, proč tomu tak je. Prostě zadní hrana musí být mírně do kolíbky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Bude následovat slepení bočnic křídla. Zde můžete pracovat z rozloženým hlavním dílem bočnice, ale i následně uzavřeným. Opět lze vidět na fotečkách.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Další díl a jeho natvarování potřebné pro správnou polohu předního křídla umístěného pomocí držáku na špičku vozu. Nebojte se tyto díly přední hranou nalepit na hlavní díl křídla pouze a jen natupo. Vznikne Vám tam jistá mezera, ale to vůbec nevadí a při pohledu zezadu bude vytvářet zadní hrana hlavního dílu tu již zmiňovanou kolíbku. Při konečném pohledu na model to ale není vůbec viditelné. Následné umístění aerodynamických plošek a uzavření horní části bočnice křídla.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Zde bylo možné shlédnout i tvar křídla při pohledu zepředu. Následuje zpracování držáku křídla a jeho umístění na něj.

Obrázek Obrázek

Nyní přistoupíme k lepení špičky vozu. Zde není špatné použití technologie zatmelení žeber, vybroušení do potřebného tvaru a následné nalepení pláště špičky. Podařilo se mi tak docílit snad i lepšího kulatějšího vzhledu. No a nemusel jsem tak použít pomocných chlopní 19L a 19P. Na fotkách je vidět mé tmelení pouze špičky, doporučil bych to na celém skeletu špičky. A fotka s osazenými kamerami.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Hlavní monokok, kokpit a hlavní část trupu modelu:

Při lepení monokoku na Vás čeká jediná záludnost, a to je možnost vzniku vrtule. K tomuto stačí sebemenší desetinka mimo a je to tam. I mě se to podařilo. Následuje pár fotek postupu lepení monokoku.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ták, monokok máme za sebou a můžeme se vrhnout na vnitřek kokpitu. Zde opět nenalezneme žádných záludností.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Osazení kokpitu na skelet žeber laserem vyřezaných. Zde je na sucho posazen kokpit do skeletu. Taktéž jako u špičky se mi osvědčilo skelet vytmelit a vybrousit, zde to ale na fotkách není předvedeno. Pro lepší dodržení kolmosti žeber a geometrie v závislosti na středový kýl, jsem použil mezi žebra výztuhy s přesným rozměrem mezery mezi žebry. Výztuhy jsem přilepil napevno, aby nedocházelo k různým nežádoucím pohybům žeber a tím další nepřesnosti v lepení dílů karoserie na žebra.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Hlavní část trupu s bočními pontony

No a nyní došlo na téměř nejpracnější část stavby modelu. Fotky jsou použity z kontrolního lepení třetího trupu na skelet z vystužených žeber, kdy nebyla provedena konstrukční změna polohy prvního žebra. Následně po opravě jsem si skelet vytmelil a vybrousil. U tmelení jsem napřed provedl Přilepení předposledního žebra napevno společně i s koncovým a vyplnil místo mezi žebry tmelem a podle tvaru vybrousil. Následně jsem doplnil i žebro sousedící s předposledním a další zbývající žebra. Taktéž vyplnil, vytmelil a vybrousil do požadovaných tvarů. Musím uznat, že se mi potom tvarovaný potah o mnohem llépe lepit a udržel tvar.

Takže v této fázi stavby je nutné mnohé tvarování a zkoušení osazení potahu na žebra na rucho. Takže - tvarovat - zkoušet - tvarovat -zkoušet - budeme co nejvíce spokojeni.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

Dva pláště na skelet jsou nalepeny. Dále je potřeba osadit kokpit a přední část trupu ke skeletu. Kokpit nalepíme podle již zde prezentovaných fotek na sucho zkoušeného osazení, necháme proschnout. Přední část trupu nasuneme na kokpit a přilepíme do osazení vytvořeného na žebrach, poté na vyznačená místa chladičů nalepíme bočnice přídě.

Obrázek Obrázek Obrázek

A nyní fakt už k té náročnější pasáži stavby. Zde dochází k postupnému lepení a tvarování a zkoušení nasucho ke skeletu. Mějte na vědomí, že sice autor napodobuje kulaté tvary trupu, ale i tak zde jsou přechody šikmých a rovných ploch. Takže Vás nesmí překvapit, že tahle a tam bude určitá rovná hrana nebo ploška. Na co si dát pozor??? Asi na přesnost lepení a tvarování. Jakmile se Vám při lepení posune potah z pomyslného středu trupu a skeletu, tak bude zle a tvary se Vám rozjedou a nenapasujete plášt podle potřeby.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Podlaha vozu se zadním difusorem

Zde mě nějak opustila můza fotografování a zaměřil jsem se jak pokračovat dál. Svého Olympuse jsem vzal do rukou až po nalepení trupu na podlahu. Zde bude pár detailů, na kterých je ukázáno jak by měla být podlaha napasována na trup. Je zde i vidět že v místech kde přijdou přilepit zpětná zrcátka, vznikne bílá křivka, je to místo pro přilepení deflektoru. Na jedné z fotek je patrné jak je bopční ponton nalepen k přední části trupu a jaké zde vznikají přechody mezi díly.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Další lehčí částí je zhotovení zadního difusoru. Na jeho bočních částech je tak nějak proti logice tvarování vyduté. Po slepení difusoru, následovalo osazení poslední části podlahy a ukončení hrany difusoru.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

Na dolní část podlahy je osazena hlavní podlélná část monokoku s dílem napodobující dřevěnou desku, která je součástí každého monopostu F1. Zde jsem si pomohl i strojní lepenkou a vyplnil vnitřek celého dílu, aby se mi při následném lepení na podlahu nijak nedeformoval a nekroutil.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Rozodovka, převodovka a koncové světlo

Zadní část trupu je uzavřena čelem na které se lepí rozvodovka s převodovkou a koncovým světlem. I toto je lehce náročné na udržení geometrie. I mě zde opět vznikla lehoučká vrtupka.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Pro dnešek budu muset končit. I pracovat se musí a já do půl hoďky jedu do Pardubic. Pokračovat budu při dalším možném volnu.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

blazo
Příspěvky: 203
Registrován: 15 září 2010 20:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod blazo » 29 listopad 2010 17:57

TEO stavíš ještě toto Ferrari zajimalo by mě jak vypadá hotove ve tvém provedení

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 2789
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 29 listopad 2010 18:22

V mém provedení vypadá bídně. Tohle měl být pracovní foto postup pro ostatní modeláře, aby věděli jak a co u tohoto modelu. Jenže jsem se ještě nedostal k úplnému dokončení návodu. Dnes už si to skoro nepamatuju, tak už to asi nedokončím.

Takto vypadají obě startovní čísla vedle seba na pracovním stole.

Obrázek
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!

Nová Galerie

blazo
Příspěvky: 203
Registrován: 15 září 2010 20:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod blazo » 29 listopad 2010 18:24

ale tak na tebe možná bídně mě se líbí akorát tomu vpravo chybí antenky


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host