Zdravím doutníkáře,
jelikož mám obecně nedůvěru v cokoli, co nemá chlopně, upravil jsem si i postup lepení trupu u doutníků.
Podle jednotlivých částí si připravím pásky, které následně vlepím napůl dovnitř a žebro vlepím k pásce na hranu přechodu.
Případně, pokud, jako já, preferujete pevnější stavbu, tak ze čtvrtky vytvořím přibližnou kopii původního dílu, kterou do něj s přesahem vlepím. Opět žebro vlepím na hranu přechodu.
Jednotlivé části pak spojím přes vzniklé chlopně, takže přesně sednou. Stále je třeba opatrnosti při vlepování žeber, při větší síle stále mohou roztáhnout původní díl.
Výhody:
- je třeba pouze polovina žeber
- spoj je pevnější
- přechody jsou vyhlazené
- retušování chlopně je jednodušší než žeber
- drobné odchylky při lepení žeber nezpůsobí špatný přechod či vrtuli
Nevýhody:
- druhý postup s pevnou čtvrtkou je dost práce navíc
- vypalovaná žebra je třeba ořezat (i když třeba u Matry mi na původní díl zase přišla malá)
Postup jsem použil již dříve u BRM P83, kde se přechody sice povedly, ale následným vlepováním sajrajtu jsem je uprostřed roztáhnul. U vozu Matra MS80 jsem už byl úspěšnější.
Fotky z postupu nemám, ale snad je popis víc než jasný, pouze tedy jedna fotka hotového modelu (ještě před barvením kol a lakováním):