Průhledná karoserie

Zlepšováky, vychytávky
Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Průhledná karoserie

Příspěvekod milan paulus » 19 leden 2015 13:45

Ahoj kamarádi. Protože nemám skoro žádné zkušenosti s plastovými modely, obracím se na ty z vás, kteří stavěly, nebo ještě staví plasťáky... Zdánlivě tohle téma nepatří na papírácké fórum, ale pouze zdánlivě... Právě stavím papírový model Ferrari D 50 Streamliner vers.B a stavím jej tak, že všechno je z papíru, všechny detaily uvnitř,jsouou z papíru, pouze karoserie je z průhlrdné pevné fólie, aby byly vidět vnitřnosti....jako takový rentgenový obrázek který můžete najít na netu.... V podstatě mám kastli hotovou, až na zadní část...

Obrázek Obrázek


Tak pokud mi můžete někdo poradit, jak tuto část karoserie udělat, jak natvarovat, protože kytování ani velké přelepování nepřichází v úvahu, byl bych velmi vděčný.... Pokud se model aspoň trochu povede,dovezu model i do Lužánek...

Pokuste se prosím něco vymyslet, já jsem v koncích..... :mrgreen:

Milan

Uživatelský avatar
Robert Blaschke
Příspěvky: 2327
Registrován: 28 červenec 2008 20:25
Bydliště: teraz Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Průhledná karoserie

Příspěvekod Robert Blaschke » 19 leden 2015 16:34

V zásade máš dve možnosti.
1. lomený zadok - odladiť z papiera presný tvar častí a následne ho zlepiť z fólie. Budeš tam potom mať viditeľné spoje a nebude to presné a plynulé.
2. plynulý zadok z teplom tvárnenej fólie. Tu budeš potrebovať kopyto, najlepšie drevené, na ktorom sa fólia vytvaruje - najlepšie asi podtlakom ("vacuum machine" :) )
2008: FW30 -2009: F60, MS80 -2010: 312B, T127, RB6 -2011: 500,W02 -2012: FW18, R26 -2013: MP4/23, F2004 -2014: FW15C, MP4/19, 312-67 -2015: P57 -2017: 158, FW32, MP4/5B -2018: VJM10 -2019: FD04, RB9, FW42, 126C3 -2020: 017, W196, 701 -2021: C29, SF16-H -2022: T51, BAR6 -2023:25 T53,-2024:B197
http://www.formule1.org/forumteam/

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Průhledná karoserie

Příspěvekod milan paulus » 19 leden 2015 17:25

....Roberte díky... tedy to mě čekají dost perný chvilky.... Škoda, že to se dřevem neumím, chtělo by to ruce Petra Frýdka.... Snad se mi to podaří, i když nemám nejmenší představu, jak to kopyto a z čeho udělat... Ještě jednou díky

Milan

Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 916
Registrován: 14 prosinec 2009 00:23
Bydliště: Znojemsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Průhledná karoserie

Příspěvekod Alda » 19 leden 2015 19:12

Milane, jelikož jsem si kdysi vytahoval acetátové kabinky na plastikové modely, mám nějaké zkušenosti. To co ti radí Robert je asi jediná schůdná cesta. U tvého modelu ... (předpokládám, že koncová část ,o kterou asi jde, bude kapkovitého tvaru s ostrou špičkou na konci) bych volil buď kopyto z jednoho kusu a nebo nějakou dělící (spojovací) rovinu. Myslím si totiž, že vytáhnout tak složitý a hluboký tvar bude těžké. Nehledě k tomu, že předpokládám, že se to na špičce bude trhat. Takže si zvol třeba horní a spodní část, nebo pravou a levou.
Já když vytahoval kabinky, tak jsem si musel nejdřív zkusit jak velký náhřev, tažnost fólie, rychlost tažení atd. Počítej s tím, že až budeš tahat (lisovat) budeš mít několik pokusných dílů, ze kterých nejspíš vybereš ten nejlepší.
Já si kopyta dělal ze dřeva, někdy z moduritu. Na lisování je dobré mít nějaký ten rámeček s otvorem tvaru podstavy kopyta + nějakou vůli na folii.

Uživatelský avatar
milan paulus
Příspěvky: 1266
Registrován: 15 červen 2010 10:18
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Průhledná karoserie

Příspěvekod milan paulus » 06 únor 2015 19:23

Pánové, moc děkuju za pomoc a rady. Snažil jsem se a částečně použil od každé rady něco.... Naštěstí nic podobného už nechystám, a tak ti,kteří tenhle model uvidí, mi odpustí nějaké ty nedostatky, koneckonců, šlo mi hlavně o vnitřnosti.....

Obrázek

Díky, Milan


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti