Doutníky

Zlepšováky, vychytávky
Uživatelský avatar
Novis
Příspěvky: 1064
Registrován: 10 leden 2007 19:10
Bydliště: Chlum (Křemže)

Doutníky

Příspěvekod Novis » 21 květen 2025 16:45

Pořád mám stavbu prvního doutníku před sebou a pořád to generuje spoustu otázek.
A čím jsem starší, tím víc se mi doutníky líbí, takže už bych konečně chtěl mít nějaký ve vitríně.
Dorazila čerstvá várka modelů od FT - Lotus 25 mi učaroval a nezdá se mi tak složitý.

Honza Brauner mi kdysi napsal, že:
- je dobré si na jednotlivé díly překreslit osu vozu
- díly trupu podlepit volebními lístky (tyčinkové lepidlo např. Kores)
- díly nechat pod zátěží asi hodinu zavadnout
- natvarovat, slepit „válec“
- žebra vkládat do slepených a vyschlých segmentů trupu, když už je jistota, že se žebra nevmáčknou do lepidlem změklého dílu (zhruba taky hodina)

Dotazy budu směřovat na Honzu Braunera (ten má teď doutníky v malíku), ale každá rada vítána
Píšu to sem, aby to pomohlo i dalším modelářům, kteří stejně jako já zatím jen sbírají odvahu.

Podlepuješ i přední díl trupu, ve kterém je z vnitřku barevný díl? Jde mi o díly č.1, viz obrázek (například Lotus 25 nebo Ferrari 158).
Obrázek

Jak uchytíš na modelu prosklení až po nalakování? Oboustrannou lepící páskou? Vteřiňákem?
Nepůjde to u všech modelů, ale i tak je to dobrý nápad/postup, protože člověk nemusí prosklení před lakováním „maskovat“.

Vlhčíš pálené bočnice kol před bombírováním? Podlepuješ je?
Podlepuješ pálené běhouny kol?

Předem díky moc za info.
Galerie

Na stole:
F2003 GA, F2004, 95T, MP4/7A, MP4/8
Lakovna / dodělávky:
Tyrr 006, 018, 97T, 126CK, F2000, FW11B, FW08C, MP4/4
Pod stolem (u ledu):
FW07, FW11, Tyrr 023

Uživatelský avatar
j.brauner
Příspěvky: 2635
Registrován: 23 březen 2005 12:50
Bydliště: Kounice

Re: Doutníky

Příspěvekod j.brauner » 22 květen 2025 07:53

Rád odpovím.

Podlepuješ i přední díl trupu, ve kterém je z vnitřku barevný díl? Jde mi o díly č.1, viz obrázek (například Lotus 25 nebo Ferrari 158).

Ano, podlepuji, ale jen vnější. U některých modelu např. Ferrari 158 je nutné z vnitřního pak odstranit plochu pro lepení žebra..
Navazující díly trupu musí mít stejnou tloušťku, aby na žebrech nevznikly schody. Žebra lepím k sobě ještě před vlepením do pláště, pak
je zabrousím, odzkouším jak vše sedí a až poté lepím. Při podlepení předního dílu je také dobré zkrátit vnitřní díl, jinak se jeho konce
na spoji budou překrývat. U zmíněného Ferrari jsem vnítřní díl rozdělil na tři části a lepil jej do vnějšího pláště postupně.


Jak uchytíš na modelu prosklení až po nalakování? Oboustrannou lepící páskou? Vteřiňákem?
Nepůjde to u všech modelů, ale i tak je to dobrý nápad/postup, protože člověk nemusí prosklení před lakováním „maskovat“.

Jak píšeš. Když to jde, tak po laku, průhlednou oboustrankou nebo vteřiňákem (Lotus 49). Poslední dobou, často maskuji Tamiya páskou.

Vlhčíš pálené bočnice kol před bombírováním? Podlepuješ je?
Podlepuješ pálené běhouny kol?

Jak bočnice tak běhouny před započetím prací napustím rozředěným Herculem a nechám řádně vyschnout.
Zamezí se tím odpadávání drobných kousku při tvarování dílů. Bočnice podlepuji kancelářským papírem
a při bombírování vlhčím (slintám). Navlhčené běhouny podlepuji páskem pápíru 120, pak však je většinou potřeba
vyřezat nové pomocné bočnice.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host