Drážkované pneumatiky

Zlepšováky, vychytávky
Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Drážkované pneumatiky

Příspěvekod kvr » 03 srpen 2007 09:57

Začal jsem řešit drážkované pneumatiky a narazil jsem na zajímavou stránku: http://www.f1technical.net/articles/1.

Je otázka, nakolik skutečné pneumatiky odpovídaly specifikaci (ve smyslu překročení minimálních hodnot), ale pokud +- ano, vychází mi v měřítku 1:24 tak 0.6mm na šířku drážky a 0.1mm její hloubku, tzn. tak kancelářský papír na oblepení...

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 14 srpen 2007 12:50

Tak jsem dokončil pneu na třech vozech, postupem asi podobným Teovi:
- slepit kola celkem standartním způsobem
- pneu jsem oblepil proužky kancelářského papíru (3x1.5mm vnitřní a 2x2mm vnější přední či 2x3mm vnější zadní)
- přetřel pláště Agamou 36M, je třeba to nepřehnat, aby drážky nezatekly
- nakonec pár vrstev syntentického polomatného laku

Vypadá to celkem věrohodně, jediné problémy byly s delším schnutím laku...

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hepyno
Příspěvky: 1146
Registrován: 24 říjen 2003 12:16
Bydliště: Trnava

Příspěvekod hepyno » 14 srpen 2007 17:27

A čo takýto postup. Plášť pneumatiky zmenšíme na 99%, slepíme koleso a nakoniec nalepíme prúžky z pôvodného plášťa.
Tu je potom výsledok: http://picasaweb.google.com/hepyno/ModelyF1/photo#5087795595309064002 (príp o dve foto dozadu).
Chcel som ich tiež pretrieť Agamou, ale nikde v BB som ju nezohnal.
Dopracovali k tomu, že ak niekto ukradne 1000 korún, je to vlastne v poriadku. Aj keď klamal (a klame ďalej), krádež nepriznal, neospravedlnil sa a peniaze nevrátil, pretože teraz už (možno) nekradne.

galéria cashpick

Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Site Admin
Příspěvky: 3133
Registrován: 20 srpen 2006 13:48
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Zdeněk-TEO » 14 srpen 2007 20:03

To já mám při lepení pásků trošku odlišnější postup, i když je v mnohém
stejný.
Originál díl pláště skrátím zhruba o 1mm, vytvaruji a slepím dohromady
podotýkám,že ponechávám i originál pomocné chlopně pro přilepení boků.
Pak na něj lepím pásky nařezané s 200gr papíru a to tak ,že přilepím nej-
dříve oba krajní při dodržení boční hrany pro bok pneu. Následuje střední
pásek abych dodržel na obě strany stejnou mezeru. A mezi středním a
krajníma je pak stejné místečko pro přilepení zbývajících dvou pásků, a
opět dodržím mezery a tím pádem i rozložení všech pásků, tak aby byl de-
zén pěkně souměrný.
No a nakonec jak bylo řečeno, použiji barvu agama BARVA PNEUMATIK
na běhoun a matný lak na boky pneu. Barvu na běhounu během zasychá-
ní je možné lehopunkým pohybem velkého štětce konečky jeho štětin za-
patinovat a dát tak i místy ten zvláštní gumový lesk. Ale okamžik kdy tuto
technologii udělat je potřebné si vyzkoušet osobitně.
PATLU ZDAR a výměnným čepelkám do Olfy ZMAR!!!
Nová Galerie

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Příspěvekod marec » 14 srpen 2007 20:17

Ja mam zas pripravenu takuto vec, kto ma zaujem o pdf nech si povie, poslem.
Obrázek

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 11111 » 15 srpen 2007 07:33

Pneumatiky mám již hotové když na ně natahuji pásky či celý běhoun. Pásky řežu z černého výkresu který je běžně k zakoupení v papirnictví a posléze běhoun natřu již výše zmíněnou barvou AGAMA či Revell namíchanou z černé-šedé-hnědé. Stačí jen řídká vrstva, protože pásky z černého výkresu či černý běhoun od TEA se snadno překrývá. Po zaschnutí stříknu ředěný bezbarvý lak 1:1 na celé kolo a po opětovném proschnutí kdy se místy objeví bílé fleky v drážkách běhounu rozetírám ředidlem tak dlouho dokud nezmizí. V průběhu tohoto patlání dostane běhoun gumovou podobu. U pneumatik drážkovaných se mi navíc s kombinací neviditelných zbytků herkulese v drážkách podařilo udělat žmoulky které je dnes možno po dojezdu na pneumatikách vidět.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Uživatelský avatar
kvr
Příspěvky: 464
Registrován: 06 březen 2006 10:32
Bydliště: Vancouver
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kvr » 16 srpen 2007 10:13

Mi tam právě neseděla ta kladívková čtvrtka. Odhadem má 0.3-0.35mm, což by ve skutečnosti dělalo 7.2-8.4mm hluboké drážky. Oproti tomu ten kancelářský papír dělá cca 3mm, což víc odpovídá realitě.

Hepyno: S tou Agamou je to docela škoda, docela pěkně zakryje ty přechody papíru apod. Navíc bych řekl, že je s tím míň práce, než retušovat hrany těch proužků ;) Koukal jsem, že mají i nějaké prodejny na Slovensku, nicméně předpokládám, že jakákoli akrylová barva splní účel podobně...


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 5 hostů