2014 GP Bahrain

Tak jsem teď koukal a to zase bylo ...
Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 duben 2014 11:08

Tomáš a kto hovorí o tom ako vznikla? Tu sme sa bavili o tom kto z nej spravil zaujímavé divadlo! Treba čítať všetko nielen úryvky!
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 11 duben 2014 11:22

Henrich Sobotka píše:Tomáš a kto hovorí o tom ako vznikla? Tu sme sa bavili o tom kto z nej spravil zaujímavé divadlo! Treba čítať všetko nielen úryvky!

No právě!Zajímavé divadlo z ní udělaly především automobilky...
Přidal bych ještě jeden postřeh. Na tohle forum i na spřátelené http://formule1.phorum.cz chodí fanoušci ve věku 10 - 50 let. Podle toho také začali Formuli 1 sledovat v jiných dekádách. Ale téměř všichni si pamatují, jaké super závody to byly, když jim bylo 10-15 let. Pro ty starší to byla 70-tá léta, 80-tá nebo 90-tá léta už byla o ničem, 2000 a dál téměř nedívatelné. Pak přijde některý z mladších a posteskne si, že dnes už není formule tak skvělá, jako když byl ještě mladý kluk a vyhrával třeba Hakkinen. Z toho vyplívá jediné. Nikoliv čas, ale věk nám zkresluje vidění. Z optimistických dětí se měníme na pesimistické staré bručouny :lol: Někdo rychleji, někdo pomaleji, ale všichni :cry:

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 duben 2014 11:43

No to, že sme bručouni súhlasím, ale tak ten názor na F1 je podložený faktami.

No právě!Zajímavé divadlo z ní udělaly především automobilky... S týmto si dovolím nesúhlasiť! Možno v tých začiatkoch, ktoré si pamätať nemôžem tak áno, ale potom jazdci ako Brabham, McLaren, kontruktér Colin Chapman, Williams urobili revolúciu v F1 a tá sa každým rokom vyvýjala až pokiaľ jej nezačal vládnuť Bernie! Spočítajme koľko titulov od 1960-2000 mali garážisti a koľko automobilky? A aký je pomer po tomto roku? Aby sme sa nezaoberali len titulmi koľko garážových stajní bolo v období od 1960- 1990? Potom to už Bernie tak spoplatnil, že garážisti až na vínimky ako Williams a McLaren neprežili, ale to sú už značky firiem nie garáží! Bol v tom život bola v tom zmena. Ešte je otázka kedy prestali byť garážové stajne garážovými a stali sa z nich obchodné značky!?

Tento ročník som považoval za prelomový a tešil som sa naň, ale je len a len väčšie sklamanie.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

anonym01

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod anonym01 » 11 duben 2014 12:37

No tak v poli máma dvě automobilky a zbytek jsou garažisti. Vetšinou to je plus minus od počátku F1 stejné.
Ale je Ferrari automobilka nebo garažista? Redbull je garažista a rozpočet ma jak autobilka, živý dokonce dvě staje.
V tom bych to neviděl. Dalši team typu Marusia formuli nezpasí.
A jak jsem četl, že Ferrari a Red Bull chtěj jiný šampionát. Proč asi? Nedokazali se poprat s pravidly

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 11 duben 2014 12:55

To je těžké se s tebou přít. Já nepovažuji Brabham-BMW, McLaren-Porsche, Williams-Honda, McLaren-Honda, Williams-Renault, Benetton-Renault, McLaren-Mercedes za garážové týmy :!: Ecclestoneho stopa v F1 je mnohem delší a významnější než jak jsi to zůžil na poplatky. Když odmyslím jeho dva neúspěšné pokusy jako jezdce, byl manažerem Connaughtu a pak hlavně,jako šéf stáje ,tahounem Brabhamu vstříc dalším úspěchům. A to se neobešlo bez pořádných sponzorů a továrních motorů. Byl také spoluzakladatelem FOCA spolu s tebou zmíněnými Williamsem nebo Chapmanem. Zasloužil se o zvýšení bezpečnosti při závodech.

Za garážníky považuji třeba Coloni, Minardi, AGS, Osella, Spirit, Toleman, RAM, Zakspeed, Simtek, Pacific atd. A ač jsou mi tyto týmy sympatické, tak nikdy žádnou díru do světa neudělaly.

To že vyhrávali v letech 1959-1982 garážníci je především proto, že z nějakého důvodu neměly automobilky o F1 zájem

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Henrich Sobotka » 11 duben 2014 13:21

dve veci písal som: je otázkou kedy sa garážové firmy zmenili na firemné značky? v 60-70tich boli garážisti všetci
To že vyhrávali v letech 1959-1982 garážníci je především proto, že z nějakého důvodu neměly automobilky o F1 zájem

no to dobrá veta! Ja si myslím, že garážisti boli pružní, reagovali rýchlo na zmeny a automobilky boli ťažkopádne nedokázali zachytiť trend a nemali z vývoja F1 žiaden osoh, ako si ho urobili dnes. F1 bola od nich nezávislá. Zmenilo sa to tým, že bernie začal pýtať ohromné peniaze za vstup do F1 a tak to dotiahli, že teraz im diktujú pravidlá... Ja bernieho vnímam ako negatívnu osobu a hlavne vposledných dvoch dekádach, je už starý na to aby vládol. ako jazdec bol slabučký ako manažér mal viac neúspechov ako úspechov, to že urobil aj niečo dobre je chvályhodné, ale on doviedol F1 do dnešného stavu a to chvályhodné nie je...

tomáši nemusíme se přít stále píšeme len svoje názory. o nič nejde. nič nezmeníme. len debatujeme. v niečom sa zhodneme v niečom nie. z mojej str. je všetko v pohode.
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod marec » 11 duben 2014 14:00

Ja za tovarne teamy za poslednych 30 rokov povazujem : Ferrari, Mercedes, BMW, Toyota, Honda, Jaguar,Alfa Romeo. Bodka.
Vsetci ostatni su zakaznicke (byvali garazisti) teamy a teraz si zoberme kolko titulov maju tovarne teamy a kolko zakaznicke teamy.
Myslim ze je to jasne, tak sa pytam - preco FIA pocuva tovarne a nie zakaznikov, ktori su uspesnejsi ?
Tomasi Ty si to delil podla rozpoctov, ale to je predsa irelevantne.
M.

Uživatelský avatar
11111
Příspěvky: 1697
Registrován: 30 září 2003 11:40
Bydliště: Vikýřovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod 11111 » 11 duben 2014 14:14

Zásadním problémem je vnímání statutu garážista a automobilka. Pokud funguje tým s podporou automobilky a automobilka se podílí i na vývoji vozu jak technicky tak i finančně, nelze říci že jde o garážistu. Zde jsem na straně Tomáše. V nedávné historii tak fungoval McLaren-Mercedes a nebyl problém se sponzory či penězi. Tento rok tým čelí velké krizi v této oblasti a čeká na příchod Hondy. Ne jen jako dodavatele motoru, ale rovněž jako partnera pro spolupráci po technické a finanční stránce.

I v 70th byly týmy s přímou podporou Ford-Cosworth a jejich motory disponovali vyšším výkonem než prosté zákaznické motory pro soukromníky. Vždy šlo a jde o vztah mezi týmem a automobilkou.

Ještě jeden příklad: RedBull navázal spolupráci s Renaultem hlavně z důvodu podpory automobilky Renault a o Ferrari se vyjádřil "byly by jsme jen zákazníci co kupují motory". Mimochodem doporučuji se podívat na zvýšení prodeje nápojů RedBull za posledních 5 let a pochopíte o co jde. Pokud nebudou vítězit, investice ztratí smysl a odejdou. Źpětnou vazbu od techniky vozu pro svůj business nepotřebují :lol: nebo se snad chystá RedBull vyrábět auta?

Naproti tomu Lotus je vyráběl, McLaren vyrábí ;)

Pokud bych to shrnul tak takto:
:arrow: Soukromník jen nakupuje a na vývoji vozu pracuje sám.
:arrow: Tým s podporou automobilky spolupracuje s automobilkou a vozí viditelnou reklamu dodavatele technologií a leckdy i majoritního sponzora. Toto spojení bývá úspěšné.
retuš a kompletace:
F158 1965, F1512 1964, L49 1967, L49 1969
tmelení-broušení:
L72E 1975, B190 1990, Lola T97/30 1997, BAR002 2000
hrubá stavba:
F60 2009, F312B 1970, FW30 2008, MS80 1969

Tomas Vyslouzil
Příspěvky: 561
Registrován: 08 duben 2004 12:15
Bydliště: Vsetin

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Tomas Vyslouzil » 11 duben 2014 14:45

Ještě doplním svůj předchozí příspěvek (musel jsem odběhnout). Čistě můj soukromý názor na to, proč počátkem 70-tých let neměly automobilky zájem byla ropná krize. Tentýž důvod vidím za tím, že se během následujících 10 let do F1 vrhly Alfa Romeo, BMW, Honda, Porsche, Renault. Cítili novou příležitost ve vývoji technologií. I tehdy za tím byly turbomotory. Vyšší výkony, lehčí konstrukce, nižší spotřeba. To tehdy bylo velmi aktuální. Stejně jako v nynější době downsizingu.
Nebo si snad nevzpomínáte na Sennu nebo Prosta jak ladili osobní Hondy? Měl snad někdo pocit, že Ron Dennis tehdy obklopený při každém závodě Japonskými inženýry byl nějaký garážmistr :lol: Konkrétně Honda technologie vyvinuté s Williamsem a McLarenem dokázala zužitkovat velmi dobře v civilních vozech. A to nejen technologie v oblasti motorů, ale i zavěšení, převodovek či řízení. A Frank Williams tehdy udělal obrovskou chybu v tom, že nedovolil Hondě více se zapojit do vývoje vozu i v jiných oblastech. Honda šla ke konkurenci. Stejnou chybu zopakoval s BMW a od té doby už se z toho tento tým nevymotal.

Garážový tým před sezonou 1988 ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Marek » 11 duben 2014 18:00

...všichni jsou garážisti, neboť každý i Ferrari či Honda začínal na začátku v garáži. :D
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

Uživatelský avatar
Henrich Sobotka
Příspěvky: 1361
Registrován: 26 září 2011 21:13
Bydliště: KPS
Kontaktovat uživatele:

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Henrich Sobotka » 12 duben 2014 11:38

http://www.f1.sk/clanok53117-Gene_Haas_ ... _Rossa.htm

tak pribudne ďalší "garážista", aj napriek Bernieho podceňovaniu.

Tomáši spomínaš ´80 roky a to ich koniec a podľa mňa toto bolo obdobie keď sa z "garážistov" stali obchodné značky! Brabham to na moje poľutovanie neprežil, ale Mac a Willy hej. Lenže Ja by som išiel o 20 rokov späť keď garážisti totálne ovládali celé dianie v F1 o to boli roky 60 tam nastalo to kvasenie a pokračovalo to cez zlaté 70 až do 80 rokov. Myslím, že keď renault vyvinul turbo a ostatné automobilky videli možnosť nového typu motora nastala zásadná zmena v poňatí f1 ako takej zapojilo sa bmw, honda a vtedy aj bernie získal najväčšiu moc.
Ja som podobné kvasenie očakával aj tento rok, ale zas to vyzerá na one car show! Ale nechajme sa prekvapiť, možno sa to zmení...
henkie
Fittipaldi F6A, Surtees TS14, Ensign N175, Prost AP03, Ferrari 156/85

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod marec » 12 duben 2014 17:37

Sturmführer Max Mosley o zvuku motorov a o "ustupeni" tlaku automobiliek.

"Ak za to chcete niekoho viniť, tak som to ja," otvorene hovorí v rozhovore pre Daily Mail. "My sme sa zaujímali o zavedenie tejto novej technológie. Pripravovalo sa to desať rokov a mne osobne sa nový zvuk páči. V ušiach mám tieto zosilňovače - a to práve kvôli hluku motorov, ktorý mi 40 rokov - či ešte viac - prechádzal ušami. Na záchranu môjho sluchu je už neskoro, ale nie je neskoro pre ďalšiu generáciu. Tichšie motory sú lepšie pre rodiny. Deti môžete vziať na preteky bez strachu z toho, že ohluchnú."

"Pre formulu 1 je dôležité, aby sa vyvíjala. Veľkou výzvou 20. storočia bola bezpečnosť a veľkou výzvou 21. storočia je zasa životné prostredie. Ak by sme tejto skutočnosti neporozumeli a neprijali ju, tak by šport riskoval to, že sa stane irelevantným. Sociálna zodpovednosť je pre výrobcov automobilov dôležitá, takže sa treba uberať týmto smerom, aby šport nestratil sponzorov a výrobcov. Oni sami dobre vidia aká dôležitá je táto technológia pri vývoji cestných automobilov," pokračoval Brit.

anonym01

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod anonym01 » 12 duben 2014 20:03

No tak Haas bych nepočítal jako garážisty.

Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 1007
Registrován: 21 listopad 2010 17:49
Bydliště: Jihlava

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod Marek » 15 duben 2014 05:53

... to že Ferrari vymění šéfa Stefana D. hned na začátku sezony, dokazuje jen chaos, který panuje uvnitř týmu! Sbohem titule. 8)
Galerie Marek (aktualizace k 5. 1. 2012)

Počet slepených modelů F1 ve sbírce - 38

marec
Příspěvky: 2388
Registrován: 12 říjen 2006 06:47

Re: 2014 GP Bahrain

Příspěvekod marec » 15 duben 2014 20:33

Neuveritelne sa mozno stane skutocnostou :

Magazín Autosport priniesol zaujímavú správu: tímy formuly 1 vraj ako súčasť ďalších krokov spojených s bojom proti zvyšovaniu nákladov uvažujú o zrušení zákazu používania aktívnych závesov. Len nedávno Strategická skupina F1 vzdala svoje plány týkajúce sa rozpočtového stropu, ale vraj existujú aj iné spôsoby držania nákladov v norme.

Jeden z nich sa prekvapujúco týka spomínaných aktívnych závesov, ktoré sa v F1 prvýkrát objavili v roku 1993. Elektronická technológia by vraj bola pri dosahovaní optimálneho nastavenia auta nákladovo efektívnejšia ako súčasné komplikované mechanické systémy. V tejto súvislosti sa spomína rok 2017.

V rovnakej sezóne by malo prísť aj k ďalšej úprave: na scénu vraj prídu 18-palcové kolesá, o ktorých sa hovorilo už viackrát a ktoré majú mať podstatne bližšie k tomu, čo potrebuje sériová výroba. Autosport súčasne dodáva, že Strategická skupina F1 preveruje aj niekoľko ďalších návrhov pre blízku i vzdialenejšiu budúcnosť.

Hovorí sa o zjednodušení tých súčiastok auta, ktorých výroba je mimoriadne drahá. V tejto súvislosti treba spomenúť napríklad palivový systém, nárazové štruktúry, dizajn predných krídel, prepojenie predných a zadných závesov či brzdové kanáliky. Okrem toho je v hre aj obmedzenie pracovných hodín v priebehu súťažných víkendov a obmedzenie počtu ľudí cestujúcich na veľké ceny.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů